Prodeje BMW 5 GT jsou pro automobilku zklamáním, hned ze dvou důvodů

Zdá se, že ne každý kříženec znamená automaticky úspěch na trhu. Své o tom ví americké zastoupení BMW, které se nyní potýká s nízkou oblibou modelu 5 GT.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Prodeje BMW 5 GT jsou pro automobilku zklamáním, hned ze dvou důvodů

23.5.2011 | Petr Miler | 5 příspěvků

Prodeje BMW 5 GT jsou pro automobilku zklamáním, hned ze dvou důvodů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zdá se, že ne každý kříženec znamená automaticky úspěch na trhu. Své o tom ví americké zastoupení BMW, které se nyní potýká s nízkou oblibou modelu 5 GT.

Podivné kupé-SUV X6 přineslo BMW nečekané úspěchy, možná i proto se automobilka rozhodla dále kombinovat a na svět přivedla ještě podivnější spojení hatchbacku, kombi, MPV a limuzíny jménem 5 GT. Aby toho nebylo málo, vůz stojí na technických základech sedanu řady 7 a je tak hotovou pojízdnou záhadou.

Bohužel pro BMW, tyto vlastnosti zákazníky příliš u srdce nevzaly a vůz si nachází příznivce velmi ztěžka. Platí to především pro americký trh, kde se za celý loňský rok prodalo pouhých 2 848 kusů tohoto modelu. To je o mnoho méně než střízlivé odhady počítající s odbytem 4 až 8 000 kusů tohoto vozu za rok a nepříjemnosti v reportech BMW USA do Mnichova tím nekončí.

Bavorská automobilka totiž kvůli tomuto modelu přestala do Ameriky v případě pětkové řady dovážet na tamním trhu obecně nepříliš populární kombi a nahradila jej právě modelem 5 GT v domnění, že si tato verze zákazníky kombíku udrží a přidá k nim jiné, nové. Jak se ale ukázalo, zákazníci „gétéčko” místo kombi neakceptovali a ani těch nových není příliš.

„Mé zklamání pramení z toho, že jsem si myslel, že zákazníci kombi řady 5 zvolí náhradu v podobě modelu GT. Ale to se neděje. Ztratili jsme řadu zákazníků a to zejména ve prospěch konkurenčního Mercedesu,” řekl k celé věci šéf BMW USA Jim O'Donnell (ano, je to ten samý člověk co se nedávno musel omluvit za výroky o elektromobilech).

Jako by to nebylo málo, 5 GT si koupila významná část dřívějších uživatelů sedmičkové řady, kteří přišli na to, že GT nabízí podobné množství muziky za nižší cenu. O'Donnell jen smutně konstatoval, že kupříkladu na Floridě si plných 10 procent dřívějších majitelů BMW 7 pořídilo nově 5 GT. A to není dobrá zpráva, uvážíme-li, že „sedma” se v USA prodává od 70 650 dolarů (cca 1,25 milionu Kč) a pětkové GT od 56 500 dolarů (cca 890 tisíc Kč).

5 GT se tak pro automobilku zdá být velkou prohrou. Ztratila vlastní zákazníky a „kanibalizuje” prodeje vyššího modelu. Noví zákazníci se také nehrnou, většina potenciálních zájemců vůz odmítá především kvůli jeho kontroverznímu vzhledu, zejména pak v zadních pasážích.

Ukončení prodejů pětkového kombi v USA považuje v tomto kontextu O'Donnell pochopitelně za chybu. Konstatuje však, že je zřejmě již příliš pozdě na to, aby se velký Touring ve své současné generaci na americké silnice ještě vráti.

Tip: Přečtěte si náš velký test BMW 535d xDrive GT.


Prodeje BMW 5 GT jsou pro automobilku zklamáním, hned ze dvou důvodů - 1 - BMW535dx 535dx02Prodeje BMW 5 GT jsou pro automobilku zklamáním, hned ze dvou důvodů - 2 - BMW535dx 535dx09Prodeje BMW 5 GT jsou pro automobilku zklamáním, hned ze dvou důvodů - 3 - BMW535dx 535dx04Prodeje BMW 5 GT jsou pro automobilku zklamáním, hned ze dvou důvodů - 4 - BMW535dx 535dx18Prodeje BMW 5 GT jsou pro automobilku zklamáním, hned ze dvou důvodů - 5 - BMW535dx 535dx27Prodeje BMW 5 GT jsou pro automobilku zklamáním, hned ze dvou důvodů - 6 - BMW535dx 535dx38
BMW 535d xDrive GT v našem nedávném testu

Zdroj: Automotive News

Petr Miler

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.