První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává

Už z prvotních informací se zdálo, že žák může v tomto případě zastínit svého učitele, i když za své služby bude žádat méně peněz. A přesně tak to v případě Corvette Z06 vypadá i v praxi - inspirací pro její zvuk bylo Ferrari 458, to ale evidentně překonává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává

3.11.2021 | Petr Prokopec

První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává

/

Foto: Chevrolet

Už z prvotních informací se zdálo, že žák může v tomto případě zastínit svého učitele, i když za své služby bude žádat méně peněz. A přesně tak to v případě Corvette Z06 vypadá i v praxi - inspirací pro její zvuk bylo Ferrari 458, to ale evidentně překonává.

Od premiéry nové Corvette Z06 uběhlo již několik dní. Nadšení z tohoto vozu nicméně neopadá, za čímž stojí hlavně jeho pohonná jednotka. Za kódovým označením LT6 se skrývá 5,5litrový atmosférický osmiválec naladěný na 679 koní výkonu a 623 Nm točivého momentu. S tímto motorem pak byla spojena osmistupňová automatická převodovka ze základní C8, ovšem se zkráceným stálým převodem. Na stovku (resp. 97 km/h) by tak Corvette Z06 měla zrychlit již za 2,6 sekundy.

Daný čas zatím nebyl oficiálně potvrzen, stejně jako můžeme pouze spekulovat o nejvyšší rychlosti. Jisté nicméně je, že pohonná jednotka produkuje tak úžasný zvuk, že oněmět museli i v Maranellu. Kromě toho se neskutečně rychle vytáčí, za čímž stojí hlavně plochá kliková hřídel. Ta nepotřebuje protizávaží, zároveň však kvůli tomu přenáší do kabiny o trochu více vibrací. Ty nicméně nejsou ve sportovním voze nutně na škodu, neboť vás dostanou více do hry. Chevrolet je navíc měl potlačit na minimum.

Právě vysokootáčkový charakter jednotky si stejně jako její zvuk mohl vychutnat člověk, který si na Youtube říká EddieX a měl to štěstí, že se jako spolujezdec svezl v maskovaném prototypu. Za volantem pak seděl technik Chevroletu, který prozradil, že americká automobilka měla v případě zvukového projevu skutečně vzor ve Ferrari 458, se kterým auto při vývoji přímo porovnávala. Nechtěla jej ovšem napodobit, ale rovnou i překonat a nabídnout více za méně. Zda se jí to povedlo, posuďte sami, za nás ale Američanům dáváme jednoznačně palec nahoru.

S ohledem na nemalý zájem je pak zjevné, že nejsme sami. To ale Chevroletu nejspíše způsobí nemalé trápení, i když do jisté míry příjemné. Výroba má totiž v Bowling Green v Kentucky odstartovat až v létě příštího roku, v té době ale mohou mít prodejci na kontě snadno tisíce objednávek. V případě zájmu tedy bude lepší neotálet, detaily k dostupnosti vozu pro Evropu ale zatím nebyly zveřejněny.


První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává - 1 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 01První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává - 2 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 02První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává - 3 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 03První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává - 4 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 06První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává - 5 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 07První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává - 6 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 21První jízda s vrcholnou verzí levného „amerického Ferrari“ fascinuje, originál jasně překonává - 7 - Chevrolet Corvette Z06 2021 prvni sada 25
Nová Corvette Z06 je velmi působivým vozem po stránce vzhledové, dynamické i zvukové, jak nejlépe ukazuje video níže. Foto: Chevrolet

Zdroj: EddieX@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.