Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto)

U Renaultu už stihli navléci válečné barvy soutěžáků od Amedée Gordiniho na kde co. Že by ale chystali stejné vzezření i pro elektrický poloskútr Twizy?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto)

11.6.2012 | Petr Miler | 2 příspěvky

Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U Renaultu už stihli navléci válečné barvy soutěžáků od Amedée Gordiniho na kde co. Že by ale chystali stejné vzezření i pro elektrický poloskútr Twizy?

Oživení slavné značky Gordini je dozajista chvályhodné, konkrétní realizaci tohoto kroku ale mnozí Renaultu právem vyčítají. Ne snad, že by se na nedávno testované modely Clio RS a Twingo RS v modro-bílém hávu nedívalo dobře, konec konců se s nimi i dobře jezdilo, ale obě auta se od stejně pojmenovaných vozů v jiném zbarvení odlišovala právě jen vizuálně. A Amedée Gordini se neproslavil zrovna tím, že by sériové Renaulty vylepšoval nálepkami nebo jiným barevným provedením interiéru.

Když před pár lety přišly tyto vozy na trh, bylo to trochu zklamání. Ale budiž, malá eReSka jezdí skvěle a jménu Gordini ostudu nedělají, i když nenabízejí více než výchozí verze. Renault ale zřejmě přišel na to, že onen designový paket by mohl prodat více než tisícovce zájemců, a tak jej postupně nabídl i pro slabší verze Twinga a znovu Clia. To už mnozí považovali za svatokrádež, ale kdo říká, že se Francouzi musí zastavit na této metě? Proč stejným designem nemohli obdařit i těžko zařaditelný elektrický pokus jménem Twizy?

Nepovažujeme tedy za příliš pravděpodobné, že by se to skutečně stalo, s ohledem na výše zmíněné to ale nelze vyloučit. Právě takto zbarvený „twizzík” byl totiž nafocen jedním ze členů fóra Worldscoop a i když si tohle vozítko mohl podobným způsobem vylepšit kde kdo, úplně amatérská práce to není. Jakýsi kapotovaný, čtyřkolový elektroskútr má totiž nejen správě modrý lak s bílými pruhy, ale také bílá kola nebo přečalouněný interiér. Jiný je prý i volant a další detaily.

Základem se prý stala silnější verze vozu s motorem o výkonu 13 kW a kapacitou akumulátorů 7 kWh, která váží okolo 450 kg, dokáže jet až 80 km/h. a ujet na jedno nabití prý až 100 km. Vybavena je také náznakem bočních dveří (ty Twizy mít nemusí) a dalšími „extras”, která Renault pro vůz nabízí.

Autor snímku neřekl, co je vůz přesně zač, ani kde záběr pořídil, i proto věříme, že si tímto dílkem jen někdo udělal radost a se záměry automobilky nemá nic společného. Pokud by totiž Renault dodal barvy Gordiniho skvostů něčemu takovému, musel by se sám Amedée obrátit v hrobě. Alespoň dvakrát.


Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 1 - Renault Twizy Gordini 01
Renault Twizy Gordini? Snad jen jeden kus z jednoho...

Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 2 - Renault Twizy seriovy 01Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 3 - Renault Twizy seriovy 02Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 4 - Renault Twizy seriovy 03Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 5 - Renault Twizy seriovy 04Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 6 - Renault Twizy seriovy 05Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 7 - Renault Twizy seriovy 06Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 8 - Renault Twizy seriovy 07Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 9 - Renault Twizy seriovy 08Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 10 - Renault Twizy seriovy 09Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 11 - Renault Twizy seriovy 10Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 12 - Renault Twizy seriovy 11Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 13 - Renault Twizy seriovy 12Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 14 - Renault Twizy seriovy 13Renault Twizy Gordini? Snad je to jen vtip (foto) - 15 - Renault Twizy seriovy 14
Pro srovnání snímky standardního Twizy ve vícero verzích

Zdroj: Worldscoop přes Blogautomobile

Petr Miler

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.