Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček
9.9.2022 | Petr Prokopec
Na netradiční klání jsme od protagonistů Top Gearu a The Grand Tour zvyklí, tohle ale přesto dokáže zaujmout. Odpaly golfového míčku jsou velký kalup, dá se jim konkurovat s autem, které je jedním z mála na celém světě?
Richard Hammond bude nejspíše již do smrti spojen s britským motoristickým pořadem Top Gear. Jeho moderování se po boku Jeremyho Clarksona a Jamese Maye věnoval od roku 2002, po kauze „Steak-gate“ však před sedmi lety přešel se svými kolegy k Amazonu. Nová show The Grand Tour pak sice nadále fanouškům zvedá srdeční tep, ovšem ne už s takovou vervou, jako tomu bylo hlavně v období 2010 až 2015, kdy byl Top Gear na absolutním vrcholu.
Za oněch dvacet let máme trojici spojenou s mnoha kuriozitami, načež vlastně není překvapivé, že Hammond se jim věnuje i nadále. Pod hlavičkou projektu Drive Tribe se totiž zúčastnil závodu mezi BMW M5 Touring a golfovým míčkem. Richard měl v rámci tohoto zábavného srovnání objet s mnichovským kombíkem dvě kola a překonat profesionálního golfistu Ricka Shieldse, jehož úkolem bylo dostat míček do jamky na hřišti uvnitř okruhu.
Celé klání bylo velmi vyrovnané, jak za chvíli uvidíte sami. Než ale předáme slovo britským kolegům, krátce se ještě zastavíme u vozu, za jehož volant Hammond usedl. Jde totiž o nadmíru vzácné provedení, neboť zatímco sedanu vzniklo 20 589 kusů, kombík byl postaven pouze v 1 025 exemplářích. Určen byl pak jen Evropě, kde se nicméně M5 prodávalo pouze se sedmistupňovým automatem. Richardem řízený kousek ovšem disponuje šestistupňovým manuálem.
Auto jsme vám nedávno ukazovali, a tak možná už víte, že výměna převodovky nebyla jedinou úpravou. Hammond totiž zmínil rovněž výkon 518 hp, tedy 525 koní. Standardní M5 osazená atmosférickým pětilitrovým desetiválcem nicméně produkovala o 18 koní méně. Do boje s míčkem tedy Richard vyrazil s opravdu vzácným strojem, který existuje jen v pár fandy postavených exemplářích na celém světě. Obkroužit s ním pak měl pozůstatky historického okruhu Aintree, kde se dříve jely závody F1. Více ale již slovem nebudeme zdržovat.






M5 Touring bylo k dispozici pouze v případě druhé (E34) a čtvrté (E61) generace. Ta druhá zmíněná přitom disponovala atmosférickým pětilitrovým desetiválcem, který byl standardně nastaven na 400 koní. Motor ale bylo možné přepnout do sportovního režimu, který výkon zvyšoval na 507 koní. Hammondem řízená specialita ovšem disponuje ještě početnějším stádem. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: Drive Tribe@YouTube
Bleskovky
Nejnovější ostrý kombík BMW ukázal, co dokáže na Autobahnu, rychleji ledničku hned tak nepřevezete
včeraAsi nejvážnější čínský konkurent Škody Octavia fyzicky dorazil do Evropy, podívejte se na první fotky
5.2.2023Policie naměřila řidiči s čerstvým řidičákem 253 km/h a nezůstalo u toho. Přišel hned nejen o něj
2.2.2023
Nejčtenější články
Grafika názorně ukazuje, proč jste v životě neviděli naživo jediné skutečné auto od Koenigseggu
9.1.2023Video a data z chvil předcházejících nehodě ukazují, jak Tesly ve skutečnosti „nebourají pod Autopilotem”
9.1.2023Na světě je další nová ruská značka aut. Vskutku svérázné jméno spojuje s bizarním designem
9.1.2023Nadšenec postavil dokonalou zmenšeninu skutečného dealerství Mercedesu, detaily i cena berou dech
9.1.2023BMW říká, že velké dotykové obrazovky v autech skončí, náhrada přijde už za dva roky
9.1.2023