Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sám VW dál sráží svůj vlastní bestseller, teď i vymyslel srovnání tak, aby prohrál
5.11.2020 | Petr Prokopec
Srovnání aut v určitých disciplínách má svá léta zažitá pravidla, která se pro zachování relevantnosti výsledků nemění. Zrychlení se tedy obvykle nesrovnává na 60 metrech.
Volkswagen Golf je takřka neohroženým hegemonem evropských prodejů. Za skoro 5 dekád jeho existence se objevilo pouhých 5 aut, která jej dokázala prodejně porazit, a to nejčastěji v momentě, kdy Golf na trhu končil v dosavadní nebo začínal v nové generací. Je to obdivuhodné, uvážíme-li, jak pestrý evropský trh je a jak moc se mění nálady publika.
Takové auto bychom si jen hýčkali, VW už ale nějakou chvíli naznačuje, že Golf by raději viděl v jiné pozici. Asi by raději prodával elektrický hatchback ID.3, který lépe zapadá do jeho „emisní strategie”, protože Golf osmé generace pohání pouze benzinové a dieselové motory. Pokud se o tomto záměru mluvilo v momentě, kdy se nová generace ukázala být v lecčem horší, dalo se to označit za spekulaci a konspirační teorii. Co před sebou máme dnes, už ale jinak než jako házení klacků pod nohy vnímat nelze.
Automobilka se zjevně rozhodla za každou cenu ukázat, že elektrifikace skvělá, zatímco spalovací motory patří do muzea. A zatímco Němci to svými kroky možná jen naznačovali, španělská divize Volkswagenu už se to ani nepokouší skrývat. Uspořádala tedy souboj mezi ID.3 a Golfem GTI ve sprintu koncipovaný zcela okatě tak, aby dopadl ve prospěch prvního jmenovaného. Podle oficiálních parametrů by elektromobil měl zrychlit z klidu na stovku za 7,3 sekundy, zatímco benzinovému vozu stejná disciplína zabere pouze 5,9 sekundy. Sprint na stovku by tedy byl jasný a na takových 400 metrech by rozdíl mezi oběma vozy byl jen větší.
VW se tedy nerozhodl zorganizovat závod ve sprintu na stovku či čtvrtmíli, nýbrž na 60 m - šedesát metrů, takový sprint jsme ještě neviděli. Tady ale dává smysl, neboť krátká vzdálenost nahrává elektrickému pohonu, který má veškerý točivý moment k dispozici již od nulových otáček a rychleji vyrazí z místa. To je celé, pak se karta začne obracet - tušíme, že tak po 61, možná 62 metrech.
Nic proti novým řešením a nastavování zrcadlu realitě, tohle ale není nic takového. To je obyčejná manipulace a vidět takové srovnání realizovat fandy elektromobility, nedivíme se. Ale sám VW? Ještě na okruhu, kde největší reklamní poutač hlásá „Hyundai N”? To nám přijde laciné a nedomyšlené.
Ve sprintu na stovku či v celé řadě dalších disciplín by Golf GTI tahal za silnější konec provazu. Proto se španělská divize Volkswagenu rozhodla, že souboj s ID.3 proběhne jen na 60 metrech, kde ID.3 tak tak vyhraje. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen Espaňa
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 4 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 5 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva