Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šampión DTM převzal své BMW M4 Coupe, 500 koní ale nakonec nemá
2.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Marco Wittmann zajistil mnichovské značce již druhý titul v DTM. Čekalo se, že tak získá M4 DTM Champion Edition, zas tak ale nedostal.
Letošní sezóna je již druhou, kdy BMW kralovalo německému šampionátu cestovních vozů DTM. To dalo vzniknout oslavné M4 DTM Champion Edition, která byla víceméně jen jinak nalakovanou variantou GTS. Pod kapotou vyvedenou v bílém odstínu Alpine měla třílitr obohacený o vstřikování, jehož výkon stoupl ze sériových 431 koní na 500 a točivý moment z 550 na 600 Nm.
Nová edice vznikla pouze ve dvou stech kusech a předpokládalo se, že jeden z nich dostane i Marco Wittmann. Tedy hlavní strůjce úspěchu, který byl korunován šampiónem již před dvěma roky. Díky tomu se stal prvním jezdcem BMW, který dokázal získat dva tituly mistra v DTM a zároveň vůbec nejmladším (před týdnem mu bylo 27 let) dvojitým vítězem v celé historii soutěže.
Wittmann se nakonec bude muset obejít bez vozu, který pomáhal propagovat. Namísto toho si v centrále BMW Welt v německém Mnichově převzal sériové kupé, byť ověnčené karbonovými doplňky M Performance. Mezi ně patří nové boční prahy, zadní spoiler, difuzor či začerněná maska chladiče. Kromě toho byl vůz nalakován brčálově zelenou barvou.
„Moje nové auto vypadá skvěle a je opravdu fantastické jej řídit,“ uvedl Wittmann krátce po převzetí. A zároveň podotkl, že „barva mě plně reflektuje, neboť jsem rád, když mohu na silnici řídit poněkud nápadnější auto“. My pak jen dodáme, že jakkoliv speciálně jeho kupé vypadá, pod kapotou pracuje standardní šestiválec, i když opět obklopený karbonovým vláknem.
Marco Wittmann se nakonec musí spokojit s běžným BMW M4 Coupe, i když alespoň ozdobeným doplňky M Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva