Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem

Jsou to auta stejné třídy s velmi výkonnými diesely, které dělí jen 51 koní výkonu. Ovšem, jeden má o dvě turba víc a rozdíl ve finální dynamice je hodně velký, stejně jako v ceně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem

16.12.2019 | Mirek Mazal

Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem

/

Jsou to auta stejné třídy s velmi výkonnými diesely, které dělí jen 51 koní výkonu. Ovšem, jeden má o dvě turba víc a rozdíl ve finální dynamice je hodně velký, stejně jako v ceně.

Ekologové sice dál vedou boj proti dieselovým motorům, německé automobilky ale s podobnou nezdolností pokračují v zásobování zákazníků extrémně výkonnými automobily lačnými po přísunu nafty. Mezi nejsilnější vznětová kombi současnosti patří Audi S6 Avant generace C8 a BMW M550d Touring řady G31 a právě ta se utkala v dnešním klání.

Návrat popularity nafty má u čtyř kruhů režírovat třílitrový šestiválec podpořený turbodmychadem a současně elektrickým kompresorem. Ten se zvládá roztočit na 65 tisíc otáček za 300 milisekund, aby eliminoval prodlevu plynového pedálu při snaze prohnat naráz všech 349 koní (257 kW) výkonu. S točivým momentem 700 Nm Avant akceleruje na stovku za 5,1 sekundy, čemuž dost pomáhá pohon všech kol a osmistupňový automat. Proti supersportovním dovednostem figuruje 2,1 tuny hmotnosti vozu, který může prorážet vzduch maximální rychlostí 250 km/h.

Novější Audi umí, ale nestačí na BMW M550d xDrive Touring vybavené taktéž třílitrovým šestiválcem, ovšem hned čtyřmi turby, výkonem 294 kW (400 koní) a 760 Nm točivého momentu. Náhon 4x4 a osm stupňů automatické převodovky jsou opět podobné prvky, nicméně u bavorského kombíku dovolují zrychlovat na stovku už za 4,6 sekundy na stejnou maximálku 250 km/h.

Vypadá to na docela vyrovnaný souboj, BMW s vyšším výkonem a padesátikilovou úsporou ale jasně ujíždí a souboj končí pro Audi nečekaným debalkem. Vítěz přímého srovnání si drží odstup ve všech režimech jízdy z klidu až do tempa za hranicí 200 km/h. Čelní pozice ovšem odpovídá katalogovým cenám - Touring začíná na sumě 2 436 200 Kč s DPH, proto pomalejší Avant může svoji porážku snadno odčinit citelnou úsporou 327 300 Kč dle aktuálních ceníků obou značek.


Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 1 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 01Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 2 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 02Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 3 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 03Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 4 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 04Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 5 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 05Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 6 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 06Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 7 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 07Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 8 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 08Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 9 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 09Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 10 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 10Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 11 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 11Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem - 12 - Audi S6 Avant C8 proti BMW M550d G31 foto 12
Převaha BMW v přímce je velká, ale promítne se i do ceny za nový vůz

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše