Spása pro staromilce, Ferrari prodloužilo život nejlepšímu motoru bez turba, natočili s ním další model

Ještě nedávno se mluvilo o tom, že nadobro končí, nakonec ale ani Ferrari nemůže ignorovat masivní zájem o jeho tradiční motor. S ničím jiným tak nepočítá ani nástupce skončivšího modelu 812 Superfast.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Spása pro staromilce, Ferrari prodloužilo život nejlepšímu motoru bez turba, natočili s ním další model

11.10.2022 | Petr Prokopec

Spása pro staromilce, Ferrari prodloužilo život nejlepšímu motoru bez turba, natočili s ním další model

/

Foto: Ferrari

Ještě nedávno se mluvilo o tom, že nadobro končí, nakonec ale ani Ferrari nemůže ignorovat masivní zájem o jeho tradiční motor. S ničím jiným tak nepočítá ani nástupce skončivšího modelu 812 Superfast.

Již za pár týdnů představí Ferrari svou velmi žhavou novinku. Nepůjde nicméně o silniční vůz, nýbrž o speciál určený pro hybridní třídu v šampionátu Le Mans. V případě jeho hnacího ústrojí pak máme očekávat hybridizaci, zatím však nebylo potvrzeno, zda půjde o šestiválec či osmiválec. Na použití dvanáctiválce nicméně můžeme zapomenout. Ostatně ještě před pár měsíci se zdálo, že jeho éra u Ferrari se chýlí ke konci. Poté nicméně překvapivě dorazilo SUV Purosangue, které s ničím jiným prozatím ani nepočítá.

Život tradiční pohonné jednotky Ferrari tak byl prodloužen o dalších nejméně 6 let, což potvrzuje další novinka přistižená na firemním okruhu ve Fioranu. Ta zřetelně disponuje právě atmosféricky plněným dvanáctiválcovým motorem. A i když v případě jeho objemu zatím můžeme jen spekulovat, sázíme znovu na 6,5 litru. Jasno budeme mít nejdříve příští rok, neboť s největší pravděpodobností jde o nástupce Ferrari 812 Superfast, které bylo představeno v roce 2017. Model 812 ale vznikl jako větší facelift typu F12berlientta z roku 2012, přičemž automobilka u dvanáctiválcových modelů obvykle počítá s pěti- až šestiletým životním cyklem. Není tedy překvapivé, že vývoj je již delší dobu v plném proudu.

Značka navíc již potvrdila, že v jejím produktovém plánu, který do roku 2026 počítá s premiérou 15 nových modelů, figuruje právě i vůz s dvanáctiválcem vpředu. Jeho emise by měl vykompenzovat ryzí elektromobil, s nímž se počítá pro rok 2025. Tento vůz pak dost možná čeká dvojí služba, neboť v plánu je také nástupce Ferrari LaFerrari. I tento model pak nejspíše vyfasuje dvanáctiválec, tak jako u předchozího kupé a roadsteru ale zřejmě bude hybridizovaný, tedy „ekologický“.

Nástupce Ferrari 812 tak dost možná bude vůbec posledním vozem značky, u kterého bude možné pořídit ryzí V12 bez jakékoliv pomoci. Značka pak má navýšit jeho výkon nad 830 koní, jimiž disponovala verze Competizione. Více informací ale zatím k dispozici opravdu není, namísto dalších slov vás tak odkážeme k novému videu přiloženému níže. Na něm můžete spatřit onen prototyp, který disponuje upravenou karoserií jinak osmiválcového modelu Roma. Je to tedy tzv. mula chystané novinky (vůz disponující technikou, nikoli karoserií nového modelu), ne novinka sama.


Spása pro staromilce, Ferrari prodloužilo život nejlepšímu motoru bez turba, natočili s ním další model - 1 - Ferrari 812 Competizione 2021 oficialni 03Spása pro staromilce, Ferrari prodloužilo život nejlepšímu motoru bez turba, natočili s ním další model - 2 - Ferrari 812 Competizione 2021 oficialni 04Spása pro staromilce, Ferrari prodloužilo život nejlepšímu motoru bez turba, natočili s ním další model - 3 - Ferrari 812 Competizione 2021 oficialni 05
Ferrari 812 Competizione je zatím posledním sporťákem italské automobilky, jenž disponuje dvanáctiválcovým motorem. Tuto atmosférickou jednotku, nejspíše znovu o 6,5litrovém objemu, by přitom měl vyfasovat i její nástupce. Foto: Ferrari

Zdroj: Varryx@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.