Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Špičkové evropské sporťáky vyzvaly na souboj podceňovanou novinku z USA s motorem bez turba, neměly to dělat
5.12.2022 | Petr Prokopec
„Americkej kýbl”, podobná slova mnozí prohlásí automaticky na adresu prakticky jakéhokoli výkonného vozu z USA, aniž by zkoumali detaily. Minimálně v případě Corvette tento předsudek dávno neplatí a v případě nové Z06 teprve ne.
Zůstává otázkou, jaká budoucnost čeká spalovací motory. Zejména evropští politici by jim rádi od roku 2035 vystavili stopku, něco takového ale ve světle událostí z poslední doby vypadá stále méně reálně. Ač totiž již po léta poukazujeme na to, že samotný elektromobil je pouze špička ledovce, v podstatě nikdo na náš názor nedal. Nyní ovšem Švýcarům už hrozí, že se v průběhu zimy budou na svá bateriová auta pouze dívat. A to ve chvíli, kdy je jich mezi lidmi pouhých 110 tisíc. Co by pak nastalo v momentě, kdy jich budou miliony, raději ani nechceme domýšlet.
I kdyby nicméně životnost spalovacích motorů nakonec byla prodloužena, bez větší či menší formy elektrifikace se to již neobejde. Stejně jako se zdá, že nedílnou součástí těchto jednotek bude i přeplňování. Ostatně atmosférických agregátů je již nyní méně než šafránu. O to více můžeme vděčit společnosti Hagerty, že se jí povedlo dát dohromady hned tři zástupce s tímto ústrojím dohromady. Jen u aut navíc nezůstala, německo-americkou skupinku totiž doplnil rovněž italský motocykl.
V úvodní fázi se na startovní čáru postavily Porsche 911 GT3 a Audi R8 Spyder V10 Performance, tedy vozy z absolutní špičky nabídky těchto značek, které vyzvaly Chevrolet Corvette Z06. Máme tu tedy šestiválcový, desetiválcový a osmiválcový vůz, z nichž ani jeden nedisponuje motorem vpředu. Chevrolet a Audi jej místo toho instalovaly před zadní nápravu, Porsche pak dokonce až za ní. Značka z Zuffenhausenu navíc počítá s nejnižším výkonem (510 koní), který je u verze s automatem PDK spárován s nejnižší hmotností (1 510 kg).
Na straně Audi je pak 570 koní a 1 665 kg, zatímco Chevrolet kontruje s 679 koňmi a 1 561 kilogramy. Teoreticky by tedy měl své soupeře strčit do kapsy. To se potvrdilo i v praxi, ohromit nicméně může propast mezi ním a „zbytkem světa“. Mezi Corvette a druhým GT3 byla totiž v cíli vzdálenost 5,5 délek auta. Čtvrtmíli totiž Porsche zdolá za 10,9 sekundy, zatímco Chevroletu stačí o čtyři desetiny méně. Audi pak s 11,4 sekundami těžce zaostává.
Ducati Panigale V4 SP2 je na tom ještě lépe, ale to v případě sprintu nepřekvapí. Na závěr už jen dodáme, že Jason Cammisa, který aktuálně tato videa pro Hagerty připravuje, by si zasloužil více prostoru i pozornosti. Na rozdíl od trojice Clarkson-Hammond-May totiž jeho videa nejsou ani v nejmenším vyčpělá, spíše tu máme pokaždé něco trochu jiného. Ovšem vždy velmi zábavného. Výjimkou ostatně není ani tento souboj atmosfér, který snadno může být i jedním z posledních takových, tedy alespoň za účasti nových aut.



Corvette Z06, 911 GT3 a R8 V10 Spyder jsou jedněmi z posledních zadokolek s atmosférickými motory v prodeji. Nejvýkonnější z nich je pak i tím nejrychlejším, Amerika si tentokrát Evropu namazala na chleba, alespoň v případě čtyř kol. Foto: Chevrolet/Porsche/Audi
Zdroj: Hagerty@YouTube
Bleskovky
Nejnovější ostrý kombík BMW ukázal, co dokáže na Autobahnu, rychleji ledničku hned tak nepřevezete
včeraAsi nejvážnější čínský konkurent Škody Octavia fyzicky dorazil do Evropy, podívejte se na první fotky
5.2.2023Policie naměřila řidiči s čerstvým řidičákem 253 km/h a nezůstalo u toho. Přišel hned nejen o něj
2.2.2023
Nejnovější články
Rusové prozradili triky, díky nimž nastartují auto i při teplotách -70 stupňů Celsia
před 10 hodinamiČína se brzy stane největším vývozcem nových aut na světě, Brusel jí k tomu výrazně umetá cestu
před 11 hodinamiNejvíc ojetá Škoda Octavia III v prodeji ujela skoro 1 milion km za 8 let, vypadá neuvěřitelně dobře
včeraNěmečtí Zelení zkreslili data ve snaze zrušit neomezenou rychlost na dálnicích, nezbaštila jim to ani tamní média
včeraBublina, mánie, schovaný poklad? Někdo dal v aukci za docela obyčejný VW Golf skoro 2 miliony Kč
včera