Sportovní legenda po downsizingu předvedla na Autobahnu smutné představení, jede jako rodinný diesel

Některým autům downsizing sice sebral charakter či ovladatelnost, dynamiku ale zlepšil. V tomto případě je výsledek taková tragédie, že už neplatí ani to - auto se na rychlostně neomezené dálnici spíše belhá, než že by létalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Sportovní legenda po downsizingu předvedla na Autobahnu smutné představení, jede jako rodinný diesel

2.8.2022 | Petr Miler

Sportovní legenda po downsizingu předvedla na Autobahnu smutné představení, jede jako rodinný diesel

/

Foto: Ford

Některým autům downsizing sice sebral charakter či ovladatelnost, dynamiku ale zlepšil. V tomto případě je výsledek taková tragédie, že už neplatí ani to - auto se na rychlostně neomezené dálnici spíše belhá, než že by létalo.

Downsizing jsme si neoblíbili, aspoň ne v jeho plošnosti. Pro některá auta může být skutečně lepším řešením, pokud dostanou menší a lehčí motor, který spotřebovává méně energie pohonem sebe sama, současně pak dokáže zabrat při občasné potřebě vyššího výkonu. To může fungovat, pokud ale stejný recept začnete aplikovat na všechna auta bez rozdílu, dříve nebo později narazíte na limity celého řešení.

Turbomotory nejsou efektivní při velmi vysoké zátěži, chybí jim zvuk, charakter, rychlé reakce, to všechno se nehodí zejména u sportovních modelů. Náplastí obvykle bývá lepší dynamika, neboť motor schopný produkovat velkou část maxima svého výkonu v širokém spektru otáček v tomto směru funguje. Když se to ale s downsizingem přežene, nefunguje ani takto.

Ukazuje to nejlépe video z dílen AutoTopNL s Fordem Mustang na německé dálnici, který pod kapotou nemá klasický osmiválec, ale 2,3litrový čtyřválec EcoBoost, který byl k motoru V8 jedinou alternativou. Jeho 317 koní nezní na papíře špatně, jakkoli akcelerace na stovku za 5,8 sekundy neohromí. Praxe je ale ještě o poznání horší. Jak sami uvidíte, auto se na Autobahnu docela trápí, stovku udělá asi za 6,6 sekundy a dobelhá se jen 230 km/h. To snad i 220koňová Octavia RS předchozí generace jela lépe, zde navíc jde o upravený vůz s výfukem Magnaflow a filtrem K&N. Nic z toho nepomohlo - auto lépe zní, jede ale opravdu bídně.

Jak moc bídně? Pro dokreslení přidáváme i starší video jiných exekutorů německých dálničních testů, které srovnává Mustang EcoBoost (pravda s plátěnou střechou, ten je o něco těžší) s Alfou Romeo Giulia s 2,2litrovým dieselem o výkonu 210 koní, tedy s o 107 koní slabším rodinným sedanem s naftovým motorem. I takové auto ale dokáže Mustangu nakopat zadnici, což jen ukazuje, jak moc se tenhle downsizing nepovedl. A ani dodatečné úpravy ho zjevně z letargie neprobouzí, podívejte se na to sami. Na takovou sportovní legendu je to hodně smutné představení...


Sportovní legenda po downsizingu předvedla na Autobahnu smutné představení, jede jako rodinný diesel - 1 - Ford Mustang EcoBoost Autobahn fiasko ilu 01Sportovní legenda po downsizingu předvedla na Autobahnu smutné představení, jede jako rodinný diesel - 2 - Ford Mustang EcoBoost Autobahn fiasko ilu 02Sportovní legenda po downsizingu předvedla na Autobahnu smutné představení, jede jako rodinný diesel - 3 - Ford Mustang EcoBoost Autobahn fiasko ilu 03
Ford Mustang EcoBoost jede ještě mnohem hůř, než by člověk čekal. 317 turbokoní ve sportovním kupé nezní tak zle, auto ale má problém i s dieselovou Alfou Romeo Giulia. Natož pak s čímkoli schopnějším. Foto: Ford

Zdroje: AutoTopNL@Youtube, Cars On Autobahn@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše