Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání všech verzí posledního Lamborghini s ryzím motorem V12 je pastvou hlavně pro uši
17.5.2022 | Petr Miler
Ne snad, že by se na ně špatně dívalo. Nebo že by nebyla působivě rychlá. V obou případech ale snadno může přijít něco nového, co je překoná, podobně znějící stroje už prostě nedostaneme.
Nežijeme zrovna v době, která by laskala srdce automobilového nadšence. Kouzelně zbytečná auta pro radost, která možná ničemu nepomáhají, ale také ničemu neškodí, se dostala na okraj politické akceptovatelnosti a stíhají je stejná omezení jako všechna ostatní. Dá se ještě pochopit, že se někdo snaží snížit spotřebu aut regulacemi vedoucími k downsizingu, start-stopům nebo elektrifikaci. Ale skutečně někomu pomůže, když tyhle věci začnete montovat na pár tisíc za rok vyrobených sporťáků, s nimiž majitelé vyjedou o několika slunných víkendech?
Odpovězte si sami, ale odpovíme i my: Ne. Je to projev rovnostářství a zeleného socialismu, ničeho jiného. Jde tu jen o to, aby se náhodou někdo nedostal mimo dosah pravidel, což lze v principu chápat, v konkrétních dopadech je to ale zbytečné. Tak či onak se stalo, že „zelenat” nutně začaly i značky jako Ferrari či Lamborghini a některé se k tomu dokonce i hlásí. Protože když se třeba jmenujete John Elkann a patří vám Ferrari, patří vám také milion dalších průmyslových podniků. A v tu chvíli chcete být s politiky kamarád, aby vám náhodou nezačali škrtit vaše zlaté žíly.
Lamborghini na tomto poli zase tak aktivní není, jeho šéf Stephan Winkelmann se k věcem staví racionálněji, přesto je jasné, že i ryzím dvanáctiválcovým Lambům je konec. Tím posledním se stal Aventador, který má pořád po kapotou motor 6,5 V12 bez turba i elektrifikace a video níže můžete brát jako rozlučku s ním. Matu Watsonovi z Carwow se totiž podařilo dát dohromady všechny verze tohoto modelu - původní Aventador, verzi S, provedení SV, pozdější SVJ i závěrečné Ultimae.
To nakonec jen uslyšíme na místě, ale ono je to celkem jedno. I přes nominální růst výkonu u jednotlivých verzí jedou všechny od eSka dál v podstatě stejně a záleží jen na tom, jak kdo odpálí z místa či jak zrovna zafunguje převodovka. O to tu prostě nejde, je to přehlídka ničím neředěného projevu atmosféricky plněných víceválců s mohutným objemem, která nikdy neomrzí jako taková. Existují i rychlejší auta, ale zajímavěji znějící? O tom by se dalo dlouze diskutovat, podívejte se na to sami níže a nezapomeňte řádně přidat na zvuku.
Lamborghini Aventador (na fotkách verze SV) je tečkou za érou čistě atmosféricky plněných dvanáctiválců italské značky. Cokoli novějšího dostane přinejmenším elektrickou asistenci, jakkoli reálně nic neřeší, ani nemůže. Níže můžete Aventador vidět a slyšet zaržát ve všech jeho verzích. Ilustrační foto: Lamborghini
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva