Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong XLV poodhalen. Uveze až sedm cestujících, do výroby jde ještě letos
6.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka SsangYongu dostane hybridní pohonnou jednotku a unikátní koncepci uspořádání sedadel. Mimo to neodradí ani svým vzhledem.
Ještě před pár lety se zdálo, že automobilka SsangYong skončí v propadlišti dějin, ale poté, co v roce 2011 vstoupil do značky indický výrobce Mahindra, jedou Korejci na nové vlně. A zdá se, že ta je více než úspěšná, neboť loni bylo prodáno více než 140 tisíc nových aut, tedy druhý nejvyšší počet v historii, který jen lehce zaostává za rekordním rokem 2002. Asi bychom se proto SsangYongu neměli divit, že hodlá kout železo, dokud je žhavé.
Na ženevský autosalon tak korejská značka přiveze koncept XLV, který navzdory kompaktním rozměrům slibuje v kabině posezení až pro sedm cestujících. Zajímavé přitom je, že automobilka nepoužila klasické koncepce 2-3-2, ale namísto toho přichází s unikátním rozložením třech řad o dvou sedadlech. Mezi druhou a třetí řadou se pak nachází místo pro sedmého pasažéra, to však zřejmě bude značně stísněné.
Snímky interiéru ale bohužel nemáme k dispozici, vystačit si tak musíme jen s ilustracemi exteriéru. Ten je přitom vyveden v designovém stylu „Nature born 3 motion“, a předchozí koncept XIV-1 přesahuje o podstatných 290 mm. Délka totiž činí 4 430 milimetrů, zatímco šířka narostla na 1 845 mm a výška na 1 600 mm. S rozvorem 2 600 mm pak SsangYong přebíjí takový Ford EcoSport o podstatných 79 mm.
Pod kapotou pak najdeme 1,6litrový turbodiesel, který má být spřažen s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi. O výkonu se ovšem SsangYong momentálně nezmiňuje, stejně jako je tajemná také spotřeba. S ohledem na přítomnost hybridní koncepce ale v takovém Bruselu budou mít dozajista radost. Na další informace si zřejmě budeme muset počkat na zmiňovanou Ženevu, jednu podstatnou zmínku však ještě v rukávu schovanou máme. A sice potvrzení sériové výroby, která by měla začít ještě letos.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
SsangYong XLV dostane unikátní koncepci rozložení sedadel. Ve výrobě se má ukázat ještě letos
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999