Starý hranatý Opel na sprintech kazí dny všem, s akcelerací z 200 na 300 km/h za 6 s je k neporažení

Působí to docela surreálně, jako jiný svět promítaný do toho vašeho, je to ale ryzí realita. Tohle auto na to nevypadá, pod kapotou má ale 1 250 koní. A jede podle toho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Starý hranatý Opel na sprintech kazí dny všem, s akcelerací z 200 na 300 km/h za 6 s je k neporažení

21.8.2022 | Petr Miler

Starý hranatý Opel na sprintech kazí dny všem, s akcelerací z 200 na 300 km/h za 6 s je k neporažení

/

Foto: Opel

Působí to docela surreálně, jako jiný svět promítaný do toho vašeho, je to ale ryzí realita. Tohle auto na to nevypadá, pod kapotou má ale 1 250 koní. A jede podle toho.


Svého času byl Opel Kadett jedním z nejpopulárnějších zahraničních aut na českém trhu, stejně jako třeba druhá generace Volkswagenu Golf či Ford Escort. Právě toto trio po pádu Železné opony patřila mezi nejprodávanější vozy bez ohledu na stáří. Kdeže ale tyto sněhy jsou. Kadett je momentálně minulostí, poslední exemplář Opel vyrobil v roce 1991. S nástupcem pak dorazilo označení Astra, které automobilka používá dodnes, časy své největší slávy má ale dávno za sebou.

Na Kadett dnes můžeme jen vzpomínat, dnes tak ovšem můžeme učinit s úsměvem od ucha k uchu. Video níže pochází z dílen exekutorů dálniční testů maximálek z AutoTopNL, tentokrát ale bylo pořízené na letišti, možná proto zprvu uniklo naší pozornosti. Ale nemělo, neboť vůz na něm zachycený je skutečně mimořádný a směle může kandidovat na titulu nejzběsilejší sleeper světa. Na první pohled totiž vypadá docela neškodně, realita je ale dokonale jiná.

Kadett ve verzi GSi prošel výraznou úpravou u tuningové firmy WKT, která z motorového prostoru vyhodila původní 1,6litrový čtyřválec a na jeho místo napěchovala přepracovaný dvoulitr Ecotec. S tím zároveň dorazila i nová turbodmychadla, u nichž byl loni plnící tlak nastaven na 2,45 baru. Kadett tedy rázem disponoval 900 koňmi, které navíc nově mířily na všechna čtyři kola. U této konfigurace ale majitel dlouho nezůstal, plnicí tlak byl později zvýšen na 3,1 baru, kolečka k dílu přidala i zesílená převodovka F28. Výsledkem je 1 250 koní na všech kolech, a tak snad ani nepřekvapí, že jde o oficiálně nejrychlejší čtyřválcový vůz, který se Německu účastní sprinterských klání.

Jak rychlý tedy je? Jak je patrné na videu, nejde tu o akceleraci z místa, počáteční rozjezd je tedy vlažný (i tak je z toho ovšem stovka pod 5 sekund...). Poté řidič přestane šetřit techniku a nastává kalup, jakému se nemohou měřit ani ty nejrychlejší supersporty světa. Ze stovky na dvoustovku to totiž Kadett zvládne za okolo 4 sekund, ze dvoustovky na třístovku okolo 6 sekund. Tomu se nemůže rovnat ani Bugatti Chiron, tomu se nemůže rovnat skoro nic, co může na silnici.

Více nemá smysl dodávat, však se podívejte na samotné video, které mapuje rozlet Opelu Kadett až na 316 km/h. A také ukazuje jeho chlazení suchým ledem. Nebýt podobných podezřelých operací, od pohledu byste skutečně neřekli, že před sebou máte vůz, který strčí do kapsy i Bugatti...


Starý hranatý Opel na sprintech kazí dny všem, s akcelerací z 200 na 300 km/h za 6 s je k neporažení - 1 - Opel Kadett GSi dobove 01Starý hranatý Opel na sprintech kazí dny všem, s akcelerací z 200 na 300 km/h za 6 s je k neporažení - 2 - Opel Kadett GSi dobove 02Starý hranatý Opel na sprintech kazí dny všem, s akcelerací z 200 na 300 km/h za 6 s je k neporažení - 3 - Opel Kadett GSi dobove 03
Opel Kadett GSi svého času nebyl nezajímavým autem, o nahánění nejrychlejších supersportů planety se mu ale ani nezdálo. Ten na videu níže ale dostal od firmy WKT 1 250 koní. Naprosté většině superaut se nyní ani nezdá o tom, že by se mu mohla vyrovnat. Ilustrační foto: Opel

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.