Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Testovací jezdec Bugatti se odvázal při jízdě s Chironem, chvilka slávy přišla na 910 tisíc Kč
2.12.2022 | Petr Prokopec
Každá sranda něco stojí, říká se. Lze to vnímat i velmi obrazně, v tomto případě lze ale předložit docela přesný účet. Zničení jedné sady pneumatik na ostré Bugatti rozmáchlými drifty skutečně stojí skoro milion korun. A to je vlastně ještě levné.
Bugatti Chiron není autem, který by člověk spojoval s divokými kousky na prázdných parkovištích a podobných plochách. Stojí za tím nejen příliš vysoká cena samotného auta i čehokoli, co na něm lze vyměnit, ale také skutečnost, že mateřský koncern VW při vývoji vozu prakticky vše předimenzoval, aby auto zvládalo extrémní rychlosti. Máme tu tedy sofistikovaný pohon všech kol s patřičně lepivými pneu, který vás spolu s vyšší hmotností a aerodynamickým přítlakem drží na silnici skoro za všech okolností.
Testovací jezdec značky Sven Bohnhorst se nicméně rozhodl dokázat, že Chiron je vozem, se kterým zvládnete vše, pokud tedy máte chuť a patřičně naditou prkenici. Před objektivy kamer a fotoaparátů totiž verzi Pur Sport, která je oproti základu o 50 kilo lehčí, opakovaně poslal do driftu. K tomu mu napomohlo i počasí, neboť pro vykroužení tvaru písmene „C“, jenž odkazuje na boční linii vozu, bylo zvoleno brzké ráno, kdy trať ještě byla navlhlá.
Byla to drahá legrace, s Bugatti bude ostatně každá legrace drahá. Kompletní sada pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 R, kterou podobným zacházením na hrubším povrchu odrovnáte jako nic, totiž stojí 910 tisíc Kč, a to je cena, na které Bugatti muselo pracovat, aby ji snížilo „až sem”. Měnit pneu je pak nutné každých 4 000 km i bez ohledu na to, jakým způsobem jste si na silnici či okruhu počínali, takže pár driftů je snadno „odrbe” tak, že už nebudu s to sloužit všemu, čemu jsou určeny.
Bugatti nicméně mělo k této akci dobrý důvod. Značka aktuálně slaví předání třicátého vyrobeného kusu Pur Sport, na další třicítku se pak chystá. Toto provedení se pak ostatně na blbnutí hodí daleko lépe než výchozí Chiron, i proto, že disponuje hořčíkovými koly, které redukují neodpruženou hmotnost o 16 kg. To zlepšuje propojení mezi řidičem, autem a vozovkou. Bonhorst pak ostatně dodává, že ovladatelnost „překonává úplně vše“.
Majitelům tohoto vozu tak lze jen závidět, zvláště když Pur Sport stejně jako jakékoli jiné Bugatti exceluje rovněž v přímém směru. Stovku zvládá za 2,3 sekundy, dvoustovku pak za 5,9 sekundy. Díky zkráceným převodům pak navíc můžete i na šestku zrychlit z 60 na 120 km/h za pouhých 4,4 sekundy. Zároveň je ale také třeba počítat s nemalou spotřebou, Pur Sport si třeba ve městě papírově řekne o 30 litrů benzinu na 100 km. Realita bude jistě jen horší, ale zrovna náklady na palivo budou při všech ostatních nákladech na provoz tohoto stroje pro jeho majitele zcela zanedbatelné.
Bugatti vyrobilo a předalo již polovinu z 60 plánovaných exemplářů verze Pur Sport. Značka to oslavila driftováním ve tvaru písmene „C“, jenž odkazuje na boční linii vozu. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 44 minutami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva