Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota a PSA se společně pustí do výroby malých dodávek pro Evropu
24.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Největší japonská automobilka hledala cestu, jak v Evropě opět vstoupit do segmentu lehkých užitkových dodávek. Pomocnou ruku podal Peugeot a Citroën.
Toyota se před pár lety rozhodla zastavit v Evropě prodej lehké užitkové dodávky Hiace. Výjimkou je akorát Polsko a Maďarsko, ve zbytku unie ji už oficiálně nekoupíte. Navíc japonská automobilka nenabízí ani žádnou náhradu, maximálně pak můžete mít částečnou alternativu v podobě pickupu Hilux. To by se ve spolupráci se staronovým partnerem mohlo brzy změnit.
Toyota oznámila, že rozjede spolupráci s koncernem PSA, který má v továrně Sevelnord volné výrobní kapacity poté, co z joint-venture s Peugeotem a Citroënem vycouval italský Fiat. V první fázi budou Japonci od příštího roku nakupovat pět až deset tisíc francouzských dodávek Peugeot Expert a Citroën Jumpy a opatřovat je vlastním logem. Zároveň ale obě společnosti přistoupí ke společnému vývoj nové generace těchto vozů.
Přesný termín uvedení nových aut není známý, automobilky se ale vesměs shodují na tom, že by to mohlo být někdy kolem roku 2020. Vzájemná kooperace by mohla fungovat bez větších problémů. Toyota má PSA společný podnik TPCA v Kolíně, kde vyrábí poměrně úspěšné městské modely Aygo, 107 a C1. „Segment lehkých užitkových vozů je pro nás na evropském kontinentu velmi důležitý,“ tvrdí Didier Leroy, šéf Toyota Motor Europe. „A spojením s PSA jsme našli to správné řešení pro naši loajální klientelu, která zde po zastavení prodejů modelu Hiace zůstala,“ dodal Leroy.
Spolupráci již potvrdila také francouzská strana: „S potěšením můžeme oznámit, že jsme rozšířili působnost naší úspěšné spolupráce s Toyotou. Smlouva zahrnuje vývoj nové generace lehkého užitkového vozidla střední velikosti, což oběma společnostem dává možnost nabídnout konkurenční produkt pro evropské trhy,“ řekl k obchodu Jean-Christophe Quémard, výkonný viceprezident PSA.
Aby Toyota nemusela čekat na nový vůz až do roku 2020, začne už příští léto nakupovat francouzské dodávky a opatřovat je vlastním logem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 42 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva