Toyota Prius Plug-in Hybrid: vylhaná spotřeba 2,2 l na 100 km již ve Frankfurtu

 | 15 příspěvků | 13.8.2011 Petr Miler
Reagovat

goes

nekdy mam pocit, ze petrik.. | 14.8.2011 19:09reagovat
avatar

nekdy mam pocit, ze petrik radikalizuje nazory jen pro mne :)

nicmene 2,2 na 1000 km to souvislou jizdou neda, na druhou stranu bezne ficim s priusem 2. gen do 4 litru v mestskem provozu, tudiz dany dojezd by mi stacil hrave do prace i zpet bez nabiti, takze bych jel za nulu. Dalky s trati tak 200 km s dalnici se daji jezdit do 5 litru, takze kdyby to snizil o 30% coz by nebyl problem, tak jsme nekde u 3,5 litru, coz je na auto s posadkou 4 lidi a v ramci povolenych limitu na silnici spotreba vyborna.

Umim si predstavit, ze pokud budu pres tyden jezdit do prace a na to by mi stacila ryzi elektrina, tak to dam za tyden 100 km s nulovou spotrebou, pak bych dal 400 km se spotrebou 3,5 litru, tudiz bych spotreboval na 500 km 4*3,5 l a jsem na 2,8 l spotreby v prumeru a beze zmeny soucasneho jizdniho stylu.

Nepřihlášený Honza42

No tak ten hlavní podvod s.. | 14.8.2011 20:19reagovat
avatar

No tak ten hlavní podvod spočívá v tom, že se zamlčuje další energie, kterou je nutno dodat ze sítě.

Já například jezdím maximálně za 0,5 l/100km. Taky jsem něco zamlčel. Kromě těch 0,5l vody do ostřikovače to sežere ještě trochu nafty, no. Ale jinak mám vlastně auto na vodu, zero emission.

goes

jenze podivej se co "zero.. | 14.8.2011 20:54reagovat
avatar

jenze podivej se co "zero emission" auta znamenaji. Neznamenaji, ze nepotrebuji energii, ale to, ze pri sve jizde nevypousti emise, coz je pravda.

Ja tu zadny podvod nevidim, to auto je realne schopno jezdit za 2,5 l benzinu. Ja bych to pri svem jizdnim stylu apod. dosahl a to rocne najezdim v radu desitek tisic kilometru, ale tak dobre, ze bych vyhody toho systemu vyuzil. Nekdo jiny ne.

Jinak vsimej si, jak se tu toto tema casteji a casteji probira a vis proc? Protoze mala navstevnost, maly straveny cas, malo impresi a malo prodane inzerce. Tudiz jak navysit tato cisla? No psat kontroverzne, kde se budou chytat lidi a chodit tu a psat a vytvaret imprese a hura prodame toho vice ;)

K tomu pridame zasterku k vyjadreni svych postoju, kdy vlastni objektivni prinaseni inforamci zcela umrelo a dnes se do vseho cpe maximum vlastnich veci, coz by nevadilo, pokud by se to stale vice a vice nemaskovalo mezi oficialni informace apod.

Nepřihlášený Jan.P

Co píše za dementa tyhle čl.. | 15.8.2011 07:59reagovat
avatar

Co píše za dementa tyhle články? V ideálním světě ano, ale v reálném auto nejvíce žere při akceleraci. Potřebujete na dálnici předjet, šlápnete na to a tehdy vám pomůže elektromotor, potřebujete přibrzdit, zde berete energiii do akumulátorů. Svezte se někdy s hybridem od Toyoty a pak pište! PS: Jsem majitel priusu 1.8 VVTI. Spotřeba 4.5 l/100

Nepřihlášený Bismarck

Goesi, ciastocne s tebou s.. | 15.8.2011 08:05reagovat
avatar

Goesi, ciastocne s tebou suhlasim, ale neda sa zamlcovat fakt, ze aj na dobijanie akumulatorov je potrebna energia, tentoraz z 80% z fosilnych paliv. Toto sa neda a ani by sa nemalo zamlcovat! A ci sa ti to paci alebo nie, musi sa s tym pocitat a mal by to uvadzat aj vyrobca takehoto auta. Ty najazdis cestou do prace tolko km, co ti stacia akumulatory. Fajn, ale ze ich musis aj dobijat... Kup si elektrocentralu a tou si dobijaj svoj Prius. A uvidime, ake budu tvoje naklady na cestu do prace.

Som zastancom Green Energy, ale toto je scestne, zahmlievat a zavadzat nerealnou spotrebou. Taktiez legislativa EU je v tomto smere uplne stupidna a len koresponduje s IQ tupcov z EU, ktori vymyslaju stupidne obmedzenia, nerealne. Pracujem v energetike, ktora z toho moze len vytazit, ale nie je to dobra a spravna cesta. Skor ju vidim v palivovych clankoch. A fotovolticke clanky sa mozu montovat na strechy aut, aj tak sa da usetrit kopec paliva - na pohon klimy alebo na dobijanie akumulatorov :-)

goes

bis: to mas samozrejme pra.. | 15.8.2011 08:50reagovat
avatar

bis: to mas samozrejme pravdu, nicmene jak tu bylo jiz uvedeno i pri negativnim vypoctu vuci elektrine je celkova efektivita centralni tezby, vyroby, distribuce, ulozeni a spotreby energie v ramci cyklu elektromobilu i pri vyuziti jen fosilnich paliv lepsi, nez u spalovaciho motoru. Takze ono je to lepsi.

Souhlasim s tim, ze to auto na nejakou energii co vyrobime musi jet. Auto s pohonem na cisty solar je zatim fikce. Nicmene toto autora nijak nezajima, ho nezajima jaka je realita, dyt on prius videl v katalogu a o elektromobilu si cetl maximalne nedke na netu. Mu jde o jedno - vyvolavat senzace tam, kde nejsou ve stale stejnem stylu. Kdyz se po letech ukazalo, ze dizly umi fungovat, tak si nasel jiny terc, az za 5 let bude opet doba jina, najde si neco jineho.

Nepřihlášený Honza42

Že centrální výroba elektři.. | 15.8.2011 09:18reagovat
avatar

Že centrální výroba elektřiny z fosilních paliv a její následné použití v elektromobilu je efektivnější než přímé spálení ve spalovacím motoru, to je zbožné přání. Proto celkovou účinnost řetězce od elektrárny po kola automobilu propagátoři elektromobilů nikde neuvádějí. Já to trochu počítal a vyšlo mně to šul nul. Přes 30% se nedostane nikdo.

Jediným výsledkem jsou horší vlastnosti auta, výroba baterek .......

Hybrid v příměstském a městském provozu může dávat smysl. Ale jsou i jiná řešení.

goes

Honza: kdyby to mistni osa.. | 15.8.2011 09:33reagovat
avatar

Honza: kdyby to mistni osazenstvo nesmazalo, mel bys tady ten vypocet naprosto jasny. Vypocet byl postaven an prumerne ucinnosti jednotlivych casti retezce, z cehoz byla ucinnost o 10% zhorsena, aby nikdo nemohl rikat, ze si to nekdo idealizuje. Vyroba se brala v tepelnych elektrarnach pri paleni uhli, bezna distribuce na vzdalenost 100 km (ona je v prumeru mensi) ve vypoctu pro spalovaci motory se braly prumere naklady na litr benzinu od tezby, pres prevoz a rafinaci apod. - vsechna cisla jsou dohledatelna pres googlu.

Vysledek byl ten, ze vytezeni, zpracovani, spaleni, distribuce, akumulace, spaleni a ujeti 1 km v elektromobilu vyslo energeticky o 5-15% lepe i pri tom, kdyz se u tohoto vypoctu snizovala ucinnost o 10% nez u benzinu, kde se ucinnosti nesnizovaly. A to se nepocitaly u elektra obnovitelne zdroje, jadro apod. To kdyby se zapocitalo, byla by efektivita byla lepsi o cca 15% stabilne a v urcitych pripadech by sla pres 20%. To jsou fakta na kterych nic nezmenis. A dodam, ze v tom neni pocitana vyroba ci recyklace toho auta, ale jen ciste energeticke naklady a efektivita jednotlivych distribuci paliva a jejich nasledne spaleni. Takze tvoje "tak nejak pocitani" si strc nekam, bud si to zpocitej poradne a do detailu, popis si cely proces od tezby po spaleni a pak to porovnej, nebo si tu placej cisilka, ktera se ti zrovna hodi na obhajeni toho tveho blabolku. Ale fakt, ze vybrana skupina lidi (ty konkretne) operuje casto spise s pocity a pripadne "tak nejak sem to zpocital" je naprosto typicke, protoze by to nahodou mohlo vyjit spatne, co?

Ad mestsky a primestsky provoz - po tech kilometrech v hybridu docela umim rici kdy a jak funguje a jak nefunguje. a v soucasne dobe pro mestsky a primestsky provoz, mimo MHD neni nic efektivnejsiho, nez tento system, ci elektromobil, kde je ale limitujici dojezd. Neresim nejaka laboratorni hrkatka.

Nepřihlášený Honza42

Záleží hlavně na tom kde b.. | 15.8.2011 09:50reagovat
avatar

Záleží hlavně na tom kde budeš jezdit. V meziměstském a dálničním režimu to s účinností elektromobily nemohou proti spalovacímu motoru nikdy vyhrát. O městě jsem psal.

Ano, masivním nasazením JE by se situace dramaticky změnila ve prospěch elektro.

OZE radši neuvádět, při jejich někalikanásobném křížovém systému dotací je to nezpočítatelné, budou vycházet akorát blbosti.

goes

Honzo tak znovu - i pri vy.. | 15.8.2011 10:18reagovat
avatar

Honzo tak znovu - i pri vypoctu jen s tepelnymi elektrarnami je EV na tom lepe, jak auto se spalovacim motorem. JE a obnovitelne zdroje by tu efektivity posunuly jeste dale.

A pro vypocet efektivity nehraje roli kde se jezdi, to hraje roli v tom, jak daleko s EV dojedes. Jinak sohlas, ze treba zrovna zminyn Prius nejlepe funguje po meste a u mesta, resp. nejradeji ma provoz s castou rekuperaci energie. Pri ustalene rychlosti se holt moc nedobiji.

Nepřihlášený Honza42

Kde jezdíš na to má zásadn.. | 15.8.2011 10:46reagovat
avatar

Kde jezdíš na to má zásadní vliv. Je vidět, že nevíš která bije. Nic, končím, mám práci.

swenak

Na tom, jak je vůz používán.. | 17.8.2011 10:32reagovat
avatar

Na tom, jak je vůz používán, v jakém provozu, v kolika lidech a podobně urćitě záleží.

Píšu ale pro něco jiné, spíše je to taková otázka na znalé. Řešíme tu poslední dobou dost ekologických článků (a zde asi jde souhlasit s goes, že je to záměr, stačí se podívat, kde se hlavně diskutuje). V nedávném článku jsme řešili nařízení EK/USA na snižování spotřeby/emisí. Tady řešímé údajné "fake" informace o spotřebě. Taky víme, že i údaje o postřebě při tradićních motorech (benzín/nafta) jsou často nereálné, resp. na jejich dosažení je potřeba se soustředit a jízda je utrpením pro posádku i další účastníky provozu (sám jsem to zkoušel se všemi vozy, co jsem měl). Takže moje otázka je, jak se toto vlastně řeší? Co bude podstatné třeba pro splnění norem, které nám úředník nalinkoval? To, co v laboratoří změří a podá výrobce, nebo nějaký reálný provoz? Umím si totiž představit, že pokud dnes "lžou" někdy i o 30% (nemluvě o to, že každý má jinak těžkou nohu i při snaze o setrnost), tak v budoucnu to nebude lepsí a tedy ty normy budou překonávány a dodržovány hlavně papírově a reálný přínos na šetření zdroji / financemi nebude odpovídat požadavkům. K čemu je tedy toto hraní si?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Sláááváá ... konečně jsem.. | 25.8.2011 19:37reagovat
avatar

Sláááváá ... konečně jsem pochopil Goese!

Jak se tady přiznal, jezdí v Priusu. v autosalonu mu naslibovali, jak to bude mít levné a že se mu do auta budou cpát dlouhonohé blondýny a teď zjistil:

1) dlouhonohé blondýny se do Priusu cpou, jen když v něm sedí Brad Pitt nebo jiná Hollywoodská hvězda

2) proti Octavii 1,2 TSI se celkové náklady na pořízení a provoz srovnají asi až po 250ti tisících kilometrů a ty cestou na chatu najede asi za 25 let

3) do kufru se mu nevejde sekačka na trávu

4) za stejné peníze mohl mít céčkový Mercedes (na lapání těch blondýn) nebo focus ST na pořádné svezení

5) za 2 roky jsou baterky na polovině kapacity

Takže - aby si nepřipadal sám před sebou jako hlupák - musí si to pořádně zdůvodnit a napadat každého, kdo se řídí rozumem a ne zelenou ideologií. Protože rozum a inteligence je nejlepší prevence vzniku totality. Bohužel, lidí s rozumem a inteligencí ubývá.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Na tom, jak je vůz používán.. | 25.8.2011 19:42reagovat
avatar

bohužel je snaha o splnění norem mnohdy kontraproduktivní - spotřeba mimo obec se stanovuje při maximální rychlosti 120 km/h a na tu je tedy optimalizováno zpřevodování. Takže při rychlosti 130 km/h běžné ve velké části Evropy už motor točí nad optimálními otáčkami.

Nepřihlášený TDI

Reakce na: Sláááváá ... konečně jsem.. | 13.5.2012 15:57reagovat
avatar

TY si ale vůl.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše