Značka zavázaná elektromobilům ještě letos dělala auto s přeplňovaným V8, na Autobahnu ukázalo pořádný uragán

Už za tři roky nechce nabízet nic než elektrická auta, ještě letos jste si od ní ale mohli koupit tohle - SUV s motorem 5,0 V8 s kompresorem, které se s 575 koňmi rozjede až nebezpečně blízko 300 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Značka zavázaná elektromobilům ještě letos dělala auto s přeplňovaným V8, na Autobahnu ukázalo pořádný uragán

31.7.2022 | Petr Miler

Značka zavázaná elektromobilům ještě letos dělala auto s přeplňovaným V8, na Autobahnu ukázalo pořádný uragán

/

Foto: Land Rover

Už za tři roky nechce nabízet nic než elektrická auta, ještě letos jste si od ní ale mohli koupit tohle - SUV s motorem 5,0 V8 s kompresorem, které se s 575 koňmi rozjede až nebezpečně blízko 300 km/h.

O ambiciózních cílech toho či onoho výrobce na rozšíření elektrických aut máme obecně pochybnosti, už kvůli technickým limitům a neochotě velké části zákazníků takové vozy přijmout. V jednom případě jsme ale byli avizovanými plány skutečně zaskočeni - Jaguar Land Rover, kterému se zrovna nedaří a nabízí dnes jediný elektrický model, který je ještě méně žádaný než všechny ostatní, nechce už za 4 roky nabízet nic jiného.

To je skutečně fascinující a podle nás zcela nerealizovatelný záměr, pokud tedy automobilka nemíní co nejdříve skončit zcela a tímto krokem celý proces uspíšit. Zrovna Britové jsou totiž známi jak svými velkými spalovacími motory, tak relativně konzervativní klientelou, která stěží během čtyř let přijde na to, že jí vlastně vyhovuje něco úplně jiného. Zvláště jde-li o to, co řadě lidí z podstaty vyhovovat ani nemůže.

Připomíná to také video z německé dálnice, o které se postarali tradiční exekutoři podobných snímků, lidé stojící za kanálem AutoTopNL na Youtube. Tentokrát vzali na Autobahn na poměry podobných vyjížděk docela neobvyklý stroj, Range Rover Sport SVR, ještě letos vyráběné provedení právě končící generace vozu, který pod kapotou hostí motor 5,0 V8 s kompresorem. Podobný vůz nabízí vlastnosti, o kterých se může čemukoli elektrickému jen zdát - s 575 koňmi dokáže uhánět po dálnici rychlostí přes 280 km/h, a to téměř neustále, neboť doplnění energie u čerpací stanice se odehraje z pohledu dobíjení elektroauta prakticky hned.

Přesně to můžete vidět na videu níže. Auto má být schopno jet přesně 283 km/h, což je s ohledem na proporce a hmotnost vozu úctyhodné. Tak daleko se řidič nedostane, i tak se ale za bílého dne dostane proklatě blízko hranici 300 km/h, která se - ne až tak dávno - zdála být pro SUV nemyslitelná. Auto navíc ani v rychlostech přes 250 km/h vysloveně neztrácí dech a dokáže takto jet klidně hodiny a hodiny, pokud to někomu bude stát za nějakých 50 litrů benzinu spotřebovaných každých 100 km. Nový Range Rover Sport už V8 nemá. A co bude pak, už jsme si řekli. Přejeme Britům hodně zdaru při snaze napodobit takovou kombinaci vlastností s elektrickým pohonem už za 3 roky.


Značka zavázaná elektromobilům ještě letos dělala auto s přeplňovaným V8, na Autobahnu ukázalo pořádný uragán - 1 - Range Rover Sport SVR Autobahn 2022 ilu 01Značka zavázaná elektromobilům ještě letos dělala auto s přeplňovaným V8, na Autobahnu ukázalo pořádný uragán - 2 - Range Rover Sport SVR Autobahn 2022 ilu 02Značka zavázaná elektromobilům ještě letos dělala auto s přeplňovaným V8, na Autobahnu ukázalo pořádný uragán - 3 - Range Rover Sport SVR Autobahn 2022 ilu 03
Range Rover Sport SVR je pozoruhodný stroj od pohledu, teprve jeho představení na Autobahnu ale dává možnostem vozu ten správný rozměr. Foto: Land Rover

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.