Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Už jste někdy viděli jet Hyundai 251 km/h? Tady máte příležitost
13.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Hyundai můžete mít rádi pro spoustu jejich vlastností, rychlost to ale vážně není. Tedy dosud nebyla, teď už Korejci nabízí i tu.
Před mnoha léty uzavřely německé značky gentlemanskou dohodu. Ta má za úkol držet na uzdě odvážnější řidiče, kteří by se se svými auty mohli po rychlostně pořád ještě z většiny neomezených německých dálnicích legálně prohánět prakticky jakýmkoli rychlostmi. Nepsaná dohoda stanovila jako hranici 250 km/h, a tak po léta měla prakticky všechna výkonná německá auta maximálku končící na této hodnotě.
V poslední době už si ale s touto metou mnozí hlavu nedělají. Standardně tedy většina německých výrobců pořád svá auta krotí na dvěstěpadesátce, stejně tak si ale k většině výkonných modelů můžete přikoupit omezovače posunuté na 280, 300 nebo 305 km/h. A některé vozy nemají žádné, třeba Audi R8.
V tomto kontextu je zajímavé, že se ke zmíněnému limitu dobrovolně přidávají jiní výrobci, kteří by ani nemuseli. Patří mezi ně i Hyundai, které navíc donedávna ani nemuselo řešit, co se svými auty ve 250 km/h bude dělat, protože naprostá většina z nich této mety zdaleka nedosahovala. Časy se ale mění a poté, co vody kategorie rychlých hatchbacků Korejci rozvířili modelem i30 N, se přidali též.
První opravdový korejský hot hatch nabízí dvě výkonové varianty. Slabší 250koňový zrychluje na 100 km/h za 6,4 sekundy, silnější Performance Package s 270 koňmi za 6,1 sekundy. Oba mají přeplňovaný benzínový čtyřválec a šestistupňovou manuální převodovku, se kterou se rozjedou na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h.
Že je opravdu omezená, dokazuje přiložené video zachycující akceleraci vozu právě na německém Autobahnu. Z klidných 90 km/h se rozjede až na deklarovanou maximální rychlost, která má skoro stejnou tachometrovou podobu - ručička se dotkne nanejvýš 251 km/h. A jen o maximálku tu nejde, vidíme také akceleraci, která je zejména ze 100 na 200 km/h velmi slušná - nějakých 15 sekund je čas, za který by se nedávno nemusel stydět lecjaký německý výkonný sedan. Pak už to jde i30 N hůře, ale ne vysloveně špatně. Však se na to podívejte sami...
Ze 100 na 200 km/h i30 N trvá jen 15 sekund. Pak už je to náročnější, tachometrových 251 km/h se ale dotkne během 50. To nejsou marné hodnoty, stejně jako nejvyšší rychlost sama
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Celosvětové prodeje elektrických a hybridních aut začaly prudce klesat, v lednu byly nejnižší od května 2023
19.2.2024 - Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19.2.2024 - Nové rakouské řešení pohonu spalovacích aut emise CO2 z atmosféry dokonce stahuje, pro elektromobily je to další rána
19.2.2024 - K mání je nejvzácnější verze legendárního BMW M1. Existují jen tři, můžete s ním založit klub s Berniem Ecclestonem
19.2.2024 - Škoda Kamiq vypadá všelijak, jako ojetina ale má co nabídnout. Po faceliftu její ceny klesly až na polovinu
19.2.2024
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 12:34 - petr_riha
- BMW Divize 03.19. 11:49 - Předseda
- Suzuki obecně 03.19. 11:46 - jerry
- Politický koutek 03.19. 10:59 - petr_riha
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda