Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem
5.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dále klesající zájem o pevné skládacích střechy nutí Valmet omezit své aktivity v původní továrně Karmannu v německém Osnabrücku, propustí 300 lidí.
O víkendu jsme s jistou lítostí v oku zavzpomínali na kdysi slavnou karosárnu Karmann. Z té dnes zůstaly prakticky jen zbytky, neboť samotnou značku koupil Volkswagen, továrny v německém Osnabrücku a polském Zary však převzala společnost Valmet Automotive. Ta patří mezi tři největší evropské producenty střešních systémů, mimo to ovšem vyrábí také řadu standardních modelů všech možných značek. Z nich zmínit můžeme třeba Porsche Boxster, k jehož montáži dochází, respektive docházelo ve Finsku. Touto pobočkou se ovšem dnes nebudeme zabývat.
Místo toho upneme svou pozornost na zmiňovaný Osnabrück, který momentálně dojel na ztrátu popularity pevných skládacích střech - právě ty se tam vyrábějí především. Společnost Valmet Automotive oznámila, že namísto 400 pracovních míst bude moci v Německu nabídnout jen stovku pozic. 300 zaměstnanců tak čeká výpověď.
Daný krok ovšem neznamená, že by Valmet čelil krachu, jde jen o dílčí neúspěch. Část zrušených pracovních pozic navíc nově vznikne v Polsku, což firmě umožní výrazně snížit náklady - zatímco u našich severovýchodních sousedů činí hodinová mzda 6,65 Eur (cca 183 Kč), v Německu je to 36,98 Eur (1 017 Kč). Tedy takřka šestkrát tolik.
I přesto ovšem Valmet nemá dobré vyhlídky do budoucna, minimálně v tomto konkrétním segmentu. Éra obliby pevných skládacích střech je dávno minulostí a jeho produkce je zaměřena hlavně na evropský kontinent, kde má smlouvu se značkami BMW, Daimler, Renault a Volkswagen. Firmy jako Webasto či Magna Steyr oproti tomu investují i na čínském a severoamerickém trhu, díky čemuž jsou pro automobilky mnohem lepším spojencem. Webasto mimo to patří k největším producentům panoramatických střech a střešních oken na světě, díky čemuž začíná právě Valmet Automotive „vyšplouchávat“ ze hry. Je tak dost možná jen otázkou času, než budeme informovat o dalším propouštění.
Pro koncern VW Group vyrábí Valmet Automotive i střešní systém Bentley Continental GTC. Zrovna tento model však rozhodně není masový, na jeho obsloužení tak stovka zaměstnanců postačí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva