Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem

Dále klesající zájem o pevné skládacích střechy nutí Valmet omezit své aktivity v původní továrně Karmannu v německém Osnabrücku, propustí 300 lidí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem

5.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dále klesající zájem o pevné skládacích střechy nutí Valmet omezit své aktivity v původní továrně Karmannu v německém Osnabrücku, propustí 300 lidí.

O víkendu jsme s jistou lítostí v oku zavzpomínali na kdysi slavnou karosárnu Karmann. Z té dnes zůstaly prakticky jen zbytky, neboť samotnou značku koupil Volkswagen, továrny v německém Osnabrücku a polském Zary však převzala společnost Valmet Automotive. Ta patří mezi tři největší evropské producenty střešních systémů, mimo to ovšem vyrábí také řadu standardních modelů všech možných značek. Z nich zmínit můžeme třeba Porsche Boxster, k jehož montáži dochází, respektive docházelo ve Finsku. Touto pobočkou se ovšem dnes nebudeme zabývat.

Místo toho upneme svou pozornost na zmiňovaný Osnabrück, který momentálně dojel na ztrátu popularity pevných skládacích střech - právě ty se tam vyrábějí především. Společnost Valmet Automotive oznámila, že namísto 400 pracovních míst bude moci v Německu nabídnout jen stovku pozic. 300 zaměstnanců tak čeká výpověď.

Daný krok ovšem neznamená, že by Valmet čelil krachu, jde jen o dílčí neúspěch. Část zrušených pracovních pozic navíc nově vznikne v Polsku, což firmě umožní výrazně snížit náklady - zatímco u našich severovýchodních sousedů činí hodinová mzda 6,65 Eur (cca 183 Kč), v Německu je to 36,98 Eur (1 017 Kč). Tedy takřka šestkrát tolik.

I přesto ovšem Valmet nemá dobré vyhlídky do budoucna, minimálně v tomto konkrétním segmentu. Éra obliby pevných skládacích střech je dávno minulostí a jeho produkce je zaměřena hlavně na evropský kontinent, kde má smlouvu se značkami BMW, Daimler, Renault a Volkswagen. Firmy jako Webasto či Magna Steyr oproti tomu investují i na čínském a severoamerickém trhu, díky čemuž jsou pro automobilky mnohem lepším spojencem. Webasto mimo to patří k největším producentům panoramatických střech a střešních oken na světě, díky čemuž začíná právě Valmet Automotive „vyšplouchávat“ ze hry. Je tak dost možná jen otázkou času, než budeme informovat o dalším propouštění.


Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 1 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 13Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 2 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 14Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 3 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 15Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 4 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 17Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 5 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 18Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 6 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 19Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 7 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 20Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 8 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 21Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 9 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 22Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 10 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 23Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 11 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 24Valmet propouští německé zaměstnance továrny „na pevné střechy”, není o ně zájem - 12 - Bentley Continental GT V8 S prvni sada 25
Pro koncern VW Group vyrábí Valmet Automotive i střešní systém Bentley Continental GTC. Zrovna tento model však rozhodně není masový, na jeho obsloužení tak stovka zaměstnanců postačí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.