Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let

V jeden čas oblíbené kabriolety s pevnou sklápěcí střechu začínají být přežitkem, o který málokdo stojí. Reagovat Na to musí i Volkswagen.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let

30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let

/

Foto: Volkswagen

V jeden čas oblíbené kabriolety s pevnou sklápěcí střechu začínají být přežitkem, o který málokdo stojí. Reagovat Na to musí i Volkswagen.

Ještě před pár lety se zdálo, že každý nový kabriolet musí dostat pevné sklápěcí panely, jinak nemá šanci na úspěch. Postupem času však zákazníci od této koncepce začali ustupovat. Jako první se ozvali ti nejbohatší, kterým nevyhovovala jen zvýšená hmotnost, těžiště a další nepraktické vlastnosti, ale také omezená prestiž. „Hezké kupé-kabrio s nataženou střechou” je velkou výjimkou a když už jí je, vypadá jako kupé. A to asi není ten dojem, kterým by někteří majitelé chtěli okouzlovat své okolí.

Postupem času tento názor začala přejímat i široká veřejnost, díky čemuž již segment kupé-kabrioletů netáhne tak, jako kdysi. Své o tom zřejmě ví i Volkswagen, jeho poslední kabriolety (Golf a Beetle) tak namísto pevných panelů raději sáhly po lehčím a jednodušším plátnu. Jediným zastáncem pevné střechy tak u koncernu VW Group zůstává Eos. I ten má ovšem na kahánku.

Podle Klause Bischoffa, šéfa designu u Volkswagenu, již tato koncepce nedokáže přilákat dosatek zájemců ani do showroomů VW. Kvůli tomu by Eos měl skončit bez jakéhokoli přímého nástupce, a to zřejmě relativně brzy, neboť aktuální facelift z roku 2010 stále ještě využívá komponenty Golfu páté generace. Tedy platformu PQ35, s níž je spojen šestistupňový manuál či automat DSG a motory 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI.

Značka by ovšem podle Bischoffa mohla v budoucnu další kabriolet klidně nabídnout. Dostal by ale mnohem větší proporce, aby nabídl dostatek místa čtveřici cestujících, rozhodně pak plátěnou střechu. Jestli se tohle někdy stane, ukáže až čas, dnešnímu Eosu ale můžeme směle dát rok, maximálně dva...


Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 1 - VW Eos 2011 facelift 01Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 2 - VW Eos 2011 facelift 02Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 3 - VW Eos 2011 facelift 03Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 4 - VW Eos 2011 facelift 04Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 5 - VW Eos 2011 facelift 05Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 6 - VW Eos 2011 facelift 06Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 7 - VW Eos 2011 facelift 07Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 8 - VW Eos 2011 facelift 08Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 9 - VW Eos 2011 facelift 09Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 10 - VW Eos 2011 facelift 10Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 11 - VW Eos 2011 facelift 11Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let - 12 - VW Eos 2011 facelift 12
Kdysi populární segment kupé-kabrioletů dnes marně loví zákazníky. Díky tomu se zřejmě velmi brzy stane minulostí i Volkswagen Eos

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.