Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf 8 se starým dobrým dieselem 2,0 TDI ukázal, co dokáže na německé dálnici
20.12.2021 | Petr Miler
Jeden by řekl, že na jízdě obyčejného dieselového kompaktu po Autobahnu nebude mnoho zajímavého, v případě Golfu 2,0 TDI jde ale o docela pozoruhodnou podívanou. I okolo 220 km/h si klestí cestu provozem s lehkostí.
Pokud někdo chce jezdit s autem rychle, obvykle si pro to nevybere obyčejnou motorizaci. Motor ze středu nabídky obvykle cílí na nevyhraněné zákazníky, kteří nechtějí úplný základ a mohou si dovolit připlatit za silnější motor, obvykle ale v autě nachází primárně uspokojení než to plynoucí z dynamiky. Vysoký užitek, rozumné provozní náklady, zachování hodnoty, cokoli takového.
Představení obyčejného Volkswagenu Golf s motorem 2,0 TDI v prostředním naladění se 150 koňmi (dělá se až 200koňový pro typ GTD) na rychlostně neomezené německé dálnici by nás proto nemuselo zajímat, ono ale paradoxně zajímavé je. Tohle auto totiž navzdory svému výkonu nejede vůbec špatně. Ostatně svým výkonem vyrovnává v posledních letech nezřídka žádanější motorizaci 1,5 TSI a ani ta není dynamicky vysloveně marná.
Ukazuje to člověk stojící za kanálem Automobile DY na Youtube, který tentokrát provětral právě obyčejný Golf 8 s motorem 2,0 TDI. Nebyli bychom přesní, kdybychom řekli, že tento vůz se na nájezdu na Autobahn změní v raketu a všechna auta široko daleko nechá v prachu, ale podívejte se sami, jak v běžném provozu za ne úplně optimálních podmínek jde. Na nějakých 170 km/h je velmi rychle, na dvoustovce s nadhledem, kolem 220 km/h se dokáže držet, aniž by působil dojmem, že mele z posledního a když na to přijde, na tachometru se ukáže i víc než 230 km/h. To nezní nepoužitelně.
Docela by nás zajímala spotřeba, neboť i moderní TDI dokážou ohromit také v tomto ohledu, tu ale bohužel exekutor testu neukáže. Dodejme, že takový Golf je dnes docela drahý špás, neboť za méně než 687 900 Kč jej nedostanete ani v nejnižší výbavě a příplatek oproti verzi 1,5 TSI s totožným výkonem činí vysokých 60 tisíc Kč, tedy skoro 10 % ceny. Jak ale sami můžete vidět, není to ani dynamicky vůbec marné auto.
VW Golf ve verzi 2,0 TDI bez bohaté výbavy je v podstatě obyčejné auto, v praxi ale umí potěšit, dokonce i na rychlostně neomezené německé dálnici. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Automobile DY@Youtube
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024