Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf 8 se starým dobrým dieselem 2,0 TDI ukázal, co dokáže na německé dálnici
20.12.2021 | Petr Miler
Jeden by řekl, že na jízdě obyčejného dieselového kompaktu po Autobahnu nebude mnoho zajímavého, v případě Golfu 2,0 TDI jde ale o docela pozoruhodnou podívanou. I okolo 220 km/h si klestí cestu provozem s lehkostí.
Pokud někdo chce jezdit s autem rychle, obvykle si pro to nevybere obyčejnou motorizaci. Motor ze středu nabídky obvykle cílí na nevyhraněné zákazníky, kteří nechtějí úplný základ a mohou si dovolit připlatit za silnější motor, obvykle ale v autě nachází primárně uspokojení než to plynoucí z dynamiky. Vysoký užitek, rozumné provozní náklady, zachování hodnoty, cokoli takového.
Představení obyčejného Volkswagenu Golf s motorem 2,0 TDI v prostředním naladění se 150 koňmi (dělá se až 200koňový pro typ GTD) na rychlostně neomezené německé dálnici by nás proto nemuselo zajímat, ono ale paradoxně zajímavé je. Tohle auto totiž navzdory svému výkonu nejede vůbec špatně. Ostatně svým výkonem vyrovnává v posledních letech nezřídka žádanější motorizaci 1,5 TSI a ani ta není dynamicky vysloveně marná.
Ukazuje to člověk stojící za kanálem Automobile DY na Youtube, který tentokrát provětral právě obyčejný Golf 8 s motorem 2,0 TDI. Nebyli bychom přesní, kdybychom řekli, že tento vůz se na nájezdu na Autobahn změní v raketu a všechna auta široko daleko nechá v prachu, ale podívejte se sami, jak v běžném provozu za ne úplně optimálních podmínek jde. Na nějakých 170 km/h je velmi rychle, na dvoustovce s nadhledem, kolem 220 km/h se dokáže držet, aniž by působil dojmem, že mele z posledního a když na to přijde, na tachometru se ukáže i víc než 230 km/h. To nezní nepoužitelně.
Docela by nás zajímala spotřeba, neboť i moderní TDI dokážou ohromit také v tomto ohledu, tu ale bohužel exekutor testu neukáže. Dodejme, že takový Golf je dnes docela drahý špás, neboť za méně než 687 900 Kč jej nedostanete ani v nejnižší výbavě a příplatek oproti verzi 1,5 TSI s totožným výkonem činí vysokých 60 tisíc Kč, tedy skoro 10 % ceny. Jak ale sami můžete vidět, není to ani dynamicky vůbec marné auto.
VW Golf ve verzi 2,0 TDI bez bohaté výbavy je v podstatě obyčejné auto, v praxi ale umí potěšit, dokonce i na rychlostně neomezené německé dálnici. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Automobile DY@Youtube
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Tisíce nových Porsche, Bentley a Audi byly zadrženy v USA kvůli používání zakázaného dílu
17.2.2024 - Někdo najel s malým šestiválcovým BMW M135i za pár let přes 400 tisíc km, teď ho prodává za polovinu obvyklé ceny
17.2.2024 - Dlouholetý šéfdesignér Audi končí, jeho nástupce lépe zapadá do současného směřování značky
17.2.2024 - Zastoupení elektromobilů mezi auty provozovanými v Evropě dosáhlo 1 procenta, gratulujeme
17.2.2024 - Faceliftovaný VW Golf 8 odhalil své první ceny, edice k 50. narozeninám je velké zklamání
17.2.2024
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan
- Volvo V60 2019/2020 03.16. 18:18 - Mosky323