Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1
21.2.2013 | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Koncern Volkswagen chce zpřístupnit hybridní techniku experimentálního exota XL1 širším masám, začne ji montovat do do městského mini up!.
Dnešní představení úsporného Volkswagenu XL1 ve své malosériové (a předpokládáme, že cenově poměrně nedostupné) podobě se dá ve velmi zjednodušené rovině považovat za reklamní výkřik ve smyslu „podívejte, máme litrové auto“. Skutečný smysl vývoje tohoto nesporně nákladného projektu však bude ve snaze využít existující techniku v poněkud reálnějším a levnějším automobilu, který by se měl již brzy objevit na trhu.
Že se má polovina dieselového čtyřválce 1,6 TDI objevit pod kapotou nejmenšího Volkswagenu, víme přibližně od poloviny loňského října, kdy uvedené potvrdil na autosalonu v Sao Paolo šéf výzkumu a vývoje Ulrich Hackenberg. Z jeho slov ovšem nebylo možné vydedukovat, že se tak stane v kombinaci s elektromotorem a paketem dodatečných akumulátorů.
Teď se zdá, že právě k tomu dojde. Tvrdí to alespoň britský Autocar a potvrzuje fotografie, jejíž původ sice neznáme, její výpovědní hodnota je ale zřejmá. VW up! adoptuje dvouválec TDI o objemu 0,8 litru a výkonu 48 koní, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, další samostatnou spojku a elektromotor s výkonem 27 koní, včetně baterek o kapacitě 5,5 kWh. Tato „prounijní“ technika by měla být schopna vykázat průměrnou tabulkovou spotřebu jen 1,1 litru na 100 kilometrů (up! má být o cirka 130 kg těžší než XL1), reálná se pak odhaduje na pořád slušné tři litry.
Dojezd výlučně silou elektřiny by měl být kolem 30 kilometrů, což se zmiňovanou kapacitou (která je ekvivalentem asi 1,3 litru nafty) nebude snadné, nicméně ani nereálné, jelikož by to odpovídalo spotřebě 4,3 l/100 km. Hackenberg loni neupřesnil, kdy se má neúspornější up! dostat do prodeje, každopádně jeho vývoj pořád probíhá a na showroomech jej podle Autocaru neuvidíme dříve než za 18 měsíců.

Nějak takto by měla být hybridní jednotka poskládaná pod kapotou mini up
Dárcem techniky se stane kupé XL1
Zdroj: Autocar
Diskuze 4 příspěvky
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 10 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka