Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW up! plug-in hybrid 2014: dárcem dvouválce TDI a elektromotoru se stane XL1
21.2.2013 | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Koncern Volkswagen chce zpřístupnit hybridní techniku experimentálního exota XL1 širším masám, začne ji montovat do do městského mini up!.
Dnešní představení úsporného Volkswagenu XL1 ve své malosériové (a předpokládáme, že cenově poměrně nedostupné) podobě se dá ve velmi zjednodušené rovině považovat za reklamní výkřik ve smyslu „podívejte, máme litrové auto“. Skutečný smysl vývoje tohoto nesporně nákladného projektu však bude ve snaze využít existující techniku v poněkud reálnějším a levnějším automobilu, který by se měl již brzy objevit na trhu.
Že se má polovina dieselového čtyřválce 1,6 TDI objevit pod kapotou nejmenšího Volkswagenu, víme přibližně od poloviny loňského října, kdy uvedené potvrdil na autosalonu v Sao Paolo šéf výzkumu a vývoje Ulrich Hackenberg. Z jeho slov ovšem nebylo možné vydedukovat, že se tak stane v kombinaci s elektromotorem a paketem dodatečných akumulátorů.
Teď se zdá, že právě k tomu dojde. Tvrdí to alespoň britský Autocar a potvrzuje fotografie, jejíž původ sice neznáme, její výpovědní hodnota je ale zřejmá. VW up! adoptuje dvouválec TDI o objemu 0,8 litru a výkonu 48 koní, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, další samostatnou spojku a elektromotor s výkonem 27 koní, včetně baterek o kapacitě 5,5 kWh. Tato „prounijní“ technika by měla být schopna vykázat průměrnou tabulkovou spotřebu jen 1,1 litru na 100 kilometrů (up! má být o cirka 130 kg těžší než XL1), reálná se pak odhaduje na pořád slušné tři litry.
Dojezd výlučně silou elektřiny by měl být kolem 30 kilometrů, což se zmiňovanou kapacitou (která je ekvivalentem asi 1,3 litru nafty) nebude snadné, nicméně ani nereálné, jelikož by to odpovídalo spotřebě 4,3 l/100 km. Hackenberg loni neupřesnil, kdy se má neúspornější up! dostat do prodeje, každopádně jeho vývoj pořád probíhá a na showroomech jej podle Autocaru neuvidíme dříve než za 18 měsíců.

Nějak takto by měla být hybridní jednotka poskládaná pod kapotou mini up
Dárcem techniky se stane kupé XL1
Zdroj: Autocar
Diskuze 4 příspěvky
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejnovější články
- Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve
před 7 hodinami - Nejspolehlivější levné ojetiny podle Němců: I auta za desítky tisíc mohou vydržet
před 9 hodinami - Slavnému herci ukradli čtyři drahá auta za jediný rok, u dvou zloději použili stejný fígl
před 10 hodinami - Honda padá ke dnu. V EU neprodává skoro nic, klíčový model ničí čistka mezi motory
včera - Jeremy Clarkson řekl, jaké auto lituje, že kdy prodal i jaké by si nikdy nekoupil
včera - Američané zvolili 90 nejbezpečnějších aut dneška. Bodovaly všechny značky, až na jednu
včera - Totálně zrezlé auto nalezené po dekádách ve stodole se v aukci prodalo za 4 miliony
včera - Jaguar páchá sebevraždu, říkají jeho dealeři, zařízne všechny nejprodávanější modely
včera - Slavný zpěvák nakonec před jízdou pil jen trochu, kontroverzní reklama Jeepu je tak zpět
včera - Poprvé jsme vyzkoušeli novou Škodu Fabia, je to úplně jiné auto
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123