Vykládání 7 ze 106 nejrychlejších aut historie bez turba naráz je fascinující podívaná za víc jak 3 miliardy

Spatřit byť jediné z těchto aut nemá daleko k mariánskému zjevení, vidět jich sedm pohromadě je neopakovatelná příležitost. Zvláště když jde o různé verze, z nichž některé jsou ještě vzácnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Vykládání 7 ze 106 nejrychlejších aut historie bez turba naráz je fascinující podívaná za víc jak 3 miliardy

23.3.2022 | Petr Prokopec

Vykládání 7 ze 106 nejrychlejších aut historie bez turba naráz je fascinující podívaná za víc jak 3 miliardy

/

Foto: McLaren

Spatřit byť jediné z těchto aut nemá daleko k mariánskému zjevení, vidět jich sedm pohromadě je neopakovatelná příležitost. Zvláště když jde o různé verze, z nichž některé jsou ještě vzácnější.


McLaren F1, dodnes oficiálně nejrychlejší silniční auto světa poháněné nepřeplňovaným motorem, je jednou z největších legend automobilové historie. Britové celkově vyrobili pouze 106 exemplářů, v což jsou započítány i prototypy a závodní verze. Spatřit tedy naživo byť jen jediný kousek se rovná zázraku, který naprostá většina lidí nemohla zažít. Pokud jste ovšem v minulých dnech pobývali v Paříži, mohli jste tento rest dohnat. A nejen to, neboť ve městě na Seině byla k vidění hned sedmičlenná skupinka, jejíž hodnota snadno přesáhne 3 miliard Kč. A to i proto, že nejde jen a pouze o silniční provedení.

„Sedm statečných“ bylo natočeno během vykládky z nákladního vozu, který je do Paříže dopravil. Video začíná jednou z nejvzácnějších variant, a to McLarenem F1 GTR. Toto provedení vzniklo pouze ve třech kusech, přičemž jedním z nich byl navíc prototyp. Právě ten byl vidět ve francouzské metropoli, návštěvníci výstavy Retromobile tak mohli obdivovat jak prodlouženou záď, tak zelený lak, kterým disponuje pouze tento kousek.

I druhý exemplář je výjimečný, jakkoliv vypadá sériově. Purpurový lak si nicméně jako jediný objednal člen Beatles George Harrison, který byl velkým vyznavačem hinduismu. Z toho důvodu se na registrační značce, volantu a středech kol objevuje nápis AUM, který odkazuje ke zvuku definujícímu toto náboženství. Mimo to pak Gordon Murray na různé části šasí ručně napsal texty mnoha známých písní a manter.

Přesunout se můžeme k třetímu kousku, jímž je černý McLaren F1 patřící britskému sběrateli Simonu Kidstonovi. Stříbrný vůz následující po něm je pak jedním z pěti vyrobených prototypů a navíc jedním ze tří, které se vyhnuly crash testům. Po něm se pak objevuje modro-bílá závodní varianta GTR se šasí 16R, která se v roce 1996 objevila v závodě 24 hodin Le Mans, kde skončila na 11. místě.

Dále tu pak máme běžný, dá-li se nějaký McLaren F1 takto nazvat, bílý vůz, zatímco poslední kousek znovu patří mezi vzácnější exempláře. Jde totiž o GTR Longtail z roku 1997, který se dočkal ikonických barev Gulfu. Také tento vůz závodil v Le Mans, ovšem nakonec musel po 326 kolech odstoupit. V roce 2018 pak byl renovován divizí MSO. I proto v Paříži působil, jako kdyby právě sjel z montážní linky. Podívejte se na to všechno na videu níže, je to skutečně mimořádná podívaná.


Vykládání 7 ze 106 nejrychlejších aut historie bez turba naráz je fascinující podívaná za víc jak 3 miliardy - 1 - McLaren F1 skupinove ilustracni foto 01Vykládání 7 ze 106 nejrychlejších aut historie bez turba naráz je fascinující podívaná za víc jak 3 miliardy - 2 - McLaren F1 skupinove ilustracni foto 02Vykládání 7 ze 106 nejrychlejších aut historie bez turba naráz je fascinující podívaná za víc jak 3 miliardy - 3 - McLaren F1 skupinove ilustracni foto 03
Dosud bylo možné spatřit více kusů McLarenu F1 jen na prezentačních materiálech značky. Minulý týden se ale v Paříži sešlo hned sedm exemplářů, jak můžete vidět níže. Ilustrační foto: McLaren

Zdroj: TheTFJJ@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.