Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia III 2,0 TDI a 1,8 TSI: takhle zrychlují z 0 na maximální rychlost (videa)

Nová Octavia dostala do vínku dva zbrusu nové motory o vcelku sympatických výkonech. Jak moc rychlá s nimi je? Podívejte se sami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia III 2,0 TDI a 1,8 TSI: takhle zrychlují z 0 na maximální rychlost (videa)

9.1.2013 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia III 2,0 TDI a 1,8 TSI: takhle zrychlují z 0 na maximální rychlost (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Octavia dostala do vínku dva zbrusu nové motory o vcelku sympatických výkonech. Jak moc rychlá s nimi je? Podívejte se sami.

Tip: Přečtěte si již publikovaný podrobný test nové Octavie III.

Někteří z vás se nás ptají, proč jsme ještě nepublikovali test nové Octavie. Že bychom ji zatím neřídili? Ale řídili, nechceme vám ovšem nabídnout nějaký bezcenný dojem, ale poctivý první test, v němž rozebereme klady a zápory tohoto auta co možná nejpodrobněji.

Proto jsme včera s vozem strávili stovky kilometrů na portugalských cestách i necestách, kde jsme jej vyzkoušeli ve všech myslitelných režimech. Rychlé dálnice, klikaté okresky, rozbité asfaltky, městské kočičí hlavy (dokonce se do cesty připletlo i pár toulavých psů), na to vše přišla řada.

Jak už víte, nová Octavia se nabízí ve spoustě verzí, my jsme zkusili dvě - s motorem 2,0 TDI a manuální převodovkou a 1,8 TSI rovněž s přímo řazenou převodovou skříní. Na tyto varianty přišla volba z několika důvodů, mimo jiné i proto, že na nové koncernové platformě MQB už jsme zkoušeli Audi A3 2012 a Seat Leon 2013, oba s motorem 1,4 TFSI, diesel 1,6 TDI jsme pak prubnuli v novém Golfu VII. Základní TSI znáte dobře z Rapidu, takže ani ten nám nepřišel natolik nový, zbylé dva motory nové jsou. Navíc vzhledem ke svým výkonům pochopitelně dovolují odhalit limity Octavie jako takové, což 86koňová jedna-dvojka při vší úctě asi nesvede.

Navíc je tu ještě jeden důvod - obě jednotky jsou navzdory svým staronovým jménům zbrusu nové. Čtyřválec 2,0 TDI pochází z nové řady dieselů EA 288, 1,8 TSI pak z podobně nové eskadry pojmenované EA 888 - z té vzejde třeba i dvoulitrové TSI pro nový Golf VII GTI, Octavii III RS a jistě i mnohé další rychlíky koncernu VW. Bylo tedy co zkoušet, co zjišťovat a my jsme se tomu věnovali s maximální péčí.

Kompletní test nové Octavie připravujeme a pokusíme se vám jej nabídnout co nejdříve. Nějakou chvíli nám to ale ještě bude trvat, máme k němu i spoustu fotek a další jízdní videa. Zatím vám můžeme jako malou ochutnávku nabídnout dva snímky se zrychlením obou zmíněných provedení z klidu až k maximální rychlosti, tedy 218 a 231 km/h - jejich kvalita není dokonalá, realitu ale snad odrážejí zřetelně. Jak praví popis videí na našem kanálu na YouTube, s oběma verzemi jsme prostě zrychlovali tak dlouho, dokud nedosáhly avizované maximální rychlosti podle GPS. Ta se, jak můžete sami spatřit, jen nevýznamně liší oproti té udávané, podobně jako u Rapidu tachometr „lže” v rozmezí 2 až 5 km/h, tedy dosti nevýznamně.

A co dál? Třeba něco dalšího z videí vyčtete sami, my zatím další detaily rozebírat nebudeme. Pokud ale budete dále sledovat Autoforum.cz, velmi brzy se první recenze nové „O3” dočkáte...

Video se zrychlením Octavie III 2,0 TDI z 0 na 218 km/h (GPS)

Video se zrychlením Octavie III 1,8 TSI z 0 na 231 km/h (GPS)

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.