Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce

Novou kariéru německé ještěrky budou mít na starosti indičtí bratři žijící v Londýně. Ti již s Wiesmannem mají zkušenosti z dřívějších let.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce

18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novou kariéru německé ještěrky budou mít na starosti indičtí bratři žijící v Londýně. Ti již s Wiesmannem mají zkušenosti z dřívějších let.

O malosériové automobilce Wiesmann jsme se naposledy zmiňovali v loňském roce. A bohužel ne v dobrém, neboť německá ještěrka byla v daný moment na pokraji bankrotu bez výhledu na jakéhokoliv nového investora. Zdálo se tedy, že definitivně skončí v propadlišti dějin. Její pobyt ve „věčných lovištích“ ale nakonec nebyl dlouhý, neboť momentálně čeká Wiesmann nová životní dráha. Práva na značku a logo, jakožto i veškeré vlastnictví včetně montážních linek totiž koupili britští investoři za sumu, která se má pohybovat okolo sedmi milionů Eur (cca 189,22 mil. Kč).

K finálnímu převzetí firmy by mělo dojít letos v prosinci během schůzky s věřiteli, následně snad budeme moci hovořit o žijící značce Wiesmann Automotive. Jejími novými majiteli se přitom stávají Roheen Barry a Anita Tatalovic, přičemž první z nich dosud pracoval jako šéf softwarové společnosti Contec Global. Ačkoliv pochází z Indie, pochlubit se může titulem z Harvardské univerzity. Anita Tatalovic je pro změnu bankéřkou a jako taková bude mít ve firmě na starosti hlavně finanční stránku.

Mimo to se součástí vedení stává také Roheenův bratr Sahir Berry, který je v Indii znám jako tuningový expert, a proto bude dohlížet hlavně na technické aspekty. Oba sourozenci přitom dodávají, že se značkou Wiesmann již mají nemalé zkušenosti, neboť od roku 2012 provádějí pravostranné konverze, které firma sama o sobě vyrábět nezvládala. S obnovením produkce by chtěli začít již v příštím roce v německém Dülmenu, nic konkrétního však zatím nezmiňují.

Momentálně je tedy sporné, zda obnovena bude předchozí produkce či dorazí zcela nový model. Naposledy se přitom Wiesmann blýskl limitovanou sérii GT MF4-CS, která vznikla u příležitosti 25. výročí založení značky. Pod retro kapotou mělo toto kupé motor V8 4,0 l, který zadní kola zásoboval skrze sedmistupňovou dvouspojkovou skříň 420 koňmi. V kombinaci s 1 350 kily pak nebyl problémem sprint na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 293 km/h.


Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce - 1 - Wiesmann GT MF4-CS Geneva 2013 01Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce - 2 - Wiesmann GT MF4-CS Geneva 2013 02Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce - 3 - Wiesmann GT MF4-CS Geneva 2013 03Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce - 4 - Wiesmann GT MF4-CS Geneva 2013 04Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce - 5 - Wiesmann GT MF4-CS Geneva 2013 05Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce - 6 - Wiesmann GT MF4-CS Geneva 2013 06Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce - 7 - Wiesmann GT MF4-CS Geneva 2013 07Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce - 8 - Wiesmann GT MF4-CS Geneva 2013 08Wiesmann se vrací mezi živé, výrobu chce obnovit již v příštím roce - 9 - Wiesmann GT MF4-CS Geneva 2013 09
Posledním počinem Wiesmannu bylo limitované kupé GT MF4-CS, které se v roce 2013 ukázalo v Ženevě. Poté firma zbankrotovala, nyní se však s novými majiteli vrací mezi živé

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.