Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ve WRC s okamžitou platností končí nejúspěšnější tým posledních dekád
20.11.2019 | Mirek Mazal
Překvapivá zpráva přichází od týmu, který v tomto století vyhrál šampionát devětkrát a loni získal na palubu nejlepšího pilota posledních let. Právě ten ale odchází a s ním končí i všichni ostatní.
Soutěžní tým Citroën Racing se dostal do zapeklité situace. Nejlepší jezdec posledních let Sébastien Ogier ohlásil odchod z týmu a následoval jej i jeho finský kolega Esapekka Lappi. Francouzská stáj chvíli hledala východiska, před pár hodinami ale oznámila překvapivé rozuzlení - ve WRC s okamžitou platností končí.
Vysvětlení tohoto rozhodnutí je podobně nečekané jako rozhodnutí samo. Citroën říká, že v tuto chvíli není k dispozici žádný jezdec nejvyšších kvalit, se kterým by tým mohl pomýšlet na nejvyšší mety. Světový šampionát tak přichází o tradičního účastníka v červených barvách, který si v posledních dvou dekádách připsal díky Sebastiénu Ogierovi více jezdeckých titulů než jakýkoli jiný - získal jich celkem devět.
Nutno ovšem dodat, že Francouzům se v posledních letech nedařilo tak, jak bývali zvyklí. Dříve nepřemožitelný Ogier měl platnou smlouvu ještě na jeden rok, ale po letošním neúspěchu (dá-li se tak o třetím místě v šampionátu hovořit) dvouletý kontrakt přerušil a posílil konkurenční Toyotu. Japonci letos dojeli celkově první a díky Ogierovi mají větší šanci zopakovat svůj úspěch i v příštích dvanácti měsících, které budou pravděpodobně pro francouzského profesionála úplně poslední.
Druhý nejlepší jezdec v dějinách WRC svým krokem překvapil, ačkoliv se zvěsti o zběhnutí k Toyotě objevovaly v minulosti. Hovořilo se o složitém fungování celého týmu Citroën, jediný dobrý výsledek v posledních deseti závodech si připsal v Turecké rallye, kde vyhrál Ogier následovaný Lappim. Druhý jmenovaný zatím neodhalil další plány, zatímco letos třetí muž konečného pořadí si chce dlouho oznámený závěr kariéry v roce 2020 zpříjemnit za volantem špičkové Toyoty.
Sébastien Ogier předčasně mění působiště a speciální Citroën C3 vymění za Toyotu Yaris. Francouzi toto rozhodnutí nerozdýchali a šampionátu okamžitě končí
Zdroj: Citroën Racing
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda