Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Závodní jezdec zkusil driftovat s absurdním volantem Tesly, dopadlo to, jak muselo
27.9.2021 | Petr Prokopec
Bylo jen otázkou času, než to někdo zkusí, nakonec se do toho pustil velmi povolaný muž. Řízení se věnuje prakticky celý život, ani on ale nedokázal s Teslou Model S Plaid driftovat jako s letitou Corvette Z06, doslova hmatal do prázdna.
O podivném volantu Yoke, kterým Tesla osadila svůj vrcholný Model S Plaid, se mluví prakticky nepřetržitě již několik měsíců. Kromě youtuberů, u nichž lze ovšem s ohledem na nedávné prořeknutí se jednoho z nich, pochybovat o upřímnosti, neznáme nikoho, kdo by jej chválil. Není to až tak překvapivé, neboť jediným pozitivem je lepší výhled na přístroje, jak nedávno shrnul Consumer Reports. Ve všem ostatním ale hranatý volant bez poloviny věnce s dotykovým ovládáním blinkrů či stěračů.
Tento názor skutečně není pouze náš, sdílí jej i řada profesionálních jezdců. Nově se mezi ně zařadil Kai Goddarn, který pochází ze závodnické rodiny. Jeho otec Geoff byl jedním z továrních pilotů BMW, stejně jako dvakrát opanoval šampionát World Superstox. Není tedy divu, že Kai se řízení věnuje celý život. Znám je pak jako člověk, který má cit pro výjimečnou kontrolu, i proto jej hlavně pro natáčení reklamních spotů angažovaly značky jako Maserati, McLaren, Ferrari nebo Porsche.
Nyní se Kai posadil za volant zmiňované Tesly, se kterou se pokusil driftovat stejným způsobem, jako s letitým Chevroletem Corvette Z06. Že se mu to ale zrovna nepovedlo, asi nemusíme dodávat. Pokud totiž v nějaké disciplíně potřebujete volant úplný, pak je to právě driftování, při kterém vám horní část věnce chybí více než kdy jindy. Ač tedy Kai uznává, že Model S Plaid je neskutečně rychlý, dále mu již stejně jako třeba už zmíněný kolega Randy Pobst nemůže přijít na jméno.
Znovu je tak třeba kalifornské značce vytknout možná až přílišnou snahu o inovace. Zvláště, když v tomto ohledu nešlo o nic jiného než o to, že tradiční kulatý volant je dle Elona Muska již příliš nudný. Ano, tak tomu možná i je, ovšem ovládat se jím dá auto prakticky dokonale. Něco takového však Yoke neumožňuje, což se ukázalo i na Ringu a ukazuje se to zas a znovu. Však si pusťte video níže, vidět profíka, jak se trápí s plynulým driftováním a u toho si omylem pouští stěrače za slunného dne, je velmi výmluvné...
Tesla vyvinula volant Yoke jen proto, že ten tradiční kulatý se Elonu Muskovi zdál příliš nudný. O šťastný krok se opravdu nejedná, stal se dalším předmětem kritiky. Foto: Tesla
Zdroj: Chillin' with Chet@YouTube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera