Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar

Volkswagen měl ve WRC zůstat za pomoci financí katarské královské rodiny. Vypadalo to nadějně, nakonec se to ale nestane, aspoň ne letos.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar

4.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen měl ve WRC zůstat za pomoci financí katarské královské rodiny. Vypadalo to nadějně, nakonec se to ale nestane, aspoň ne letos.

Pokud vám jméno Nassera Al-Attiyaha nic neříká, při současných náladách o něm nejspíše budete smýšlet jako o nějakém teroristovi převlečeném za uprchlíka. Od pravdy v tu chvíli nemůžete být více vzdáleni, ve skutečnosti jde totiž o vůbec nejúspěšnějšího závodníka z arabského světa, kterému se mimo jiné podařilo dvakrát vyhrát Rally Dakar. Kromě toho získal také bronzovou medaili za střelbu na Olympijských hrách v Londýně v roce 2012.

Důvod, proč se o All-Attiyahovi zmiňujeme, je ovšem zcela jiný, dnes se nebudeme zaobírat jeho úspěchy. Katarský závodník doufal, že s podporou královské rodiny bude moci v letošním roce dotáhnout do konce projekt Volkswagenu Polo GTI WRC, který samotný VW opustil. Mezi odchodem německé značky ze světa rallye a nadcházející sezónou bylo ale opravdu málo času, a tak All-Attiyah nakonec své plány vzdal.

„Jednání začala ve chvíli, kdy jsme v Kataru měli nějaké oslavy, a to nám příliš nepomohlo. Časový rámec byl velmi omezený,“ uvedl závodník. „Proto začneme na projektu pracovat již zkraje letošního roku, aby se mohl v roce příštím stát realitou,“ dává alespoň do budoucna naději All-Attiyah. Otázkou ovšem je, kdo se v tu chvíli spolu s All-Attiyahem posadí za volant. Původně se totiž počítalo se Sébastienem Ogierem, ten ale nakonec přestoupil k M-Sportu.

„Tato myšlenka byla v Kataru vřele přijata. Ale naneštěstí jsme nebyli schopni získat Ogiera, neboť jsme ho nemohli nechal déle čekat,“ dodal All-Attiyah. Problém ale nebyl jen čas, rychlý návrat Pola GTI WRC mezi „živé” by byl také velmi drahý - cena provozu jednoho soutěžního stroje byla VW stanovena na 272 milionů Kč, dokončení homologace by pak vyšlo ještě dráž, na 407 milionů Kč. A to bylo zkrátka příliš i pro zdánlivě bezednou katarskou kasu...


Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 1 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 12Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 2 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 13Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 3 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 14Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 4 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 15Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 5 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 16Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 6 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 17Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 7 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 18Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 8 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 19Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 9 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 20Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 10 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 21Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 11 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 22Zázrak se nekoná, VW Polo GTI WRC 2017 v akci neuvidíme. Je moc drahý i na Katar - 12 - Citroen Toyota VW WRC pro rok 2017 23
Volkswagen Polo GTI WRC nakonec do letošní sezóny nezasáhne. Uvidíme, zda se to za pomoci katarských financí příští rok změní

Zdroj: Motorsport

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.