Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Značka zavázaná elektromobilům ještě letos dělala auto s přeplňovaným V8, na Autobahnu ukázalo pořádný uragán
31.7.2022 | Petr Miler
Už za tři roky nechce nabízet nic než elektrická auta, ještě letos jste si od ní ale mohli koupit tohle - SUV s motorem 5,0 V8 s kompresorem, které se s 575 koňmi rozjede až nebezpečně blízko 300 km/h.
O ambiciózních cílech toho či onoho výrobce na rozšíření elektrických aut máme obecně pochybnosti, už kvůli technickým limitům a neochotě velké části zákazníků takové vozy přijmout. V jednom případě jsme ale byli avizovanými plány skutečně zaskočeni - Jaguar Land Rover, kterému se zrovna nedaří a nabízí dnes jediný elektrický model, který je ještě méně žádaný než všechny ostatní, nechce už za 4 roky nabízet nic jiného.
To je skutečně fascinující a podle nás zcela nerealizovatelný záměr, pokud tedy automobilka nemíní co nejdříve skončit zcela a tímto krokem celý proces uspíšit. Zrovna Britové jsou totiž známi jak svými velkými spalovacími motory, tak relativně konzervativní klientelou, která stěží během čtyř let přijde na to, že jí vlastně vyhovuje něco úplně jiného. Zvláště jde-li o to, co řadě lidí z podstaty vyhovovat ani nemůže.
Připomíná to také video z německé dálnice, o které se postarali tradiční exekutoři podobných snímků, lidé stojící za kanálem AutoTopNL na Youtube. Tentokrát vzali na Autobahn na poměry podobných vyjížděk docela neobvyklý stroj, Range Rover Sport SVR, ještě letos vyráběné provedení právě končící generace vozu, který pod kapotou hostí motor 5,0 V8 s kompresorem. Podobný vůz nabízí vlastnosti, o kterých se může čemukoli elektrickému jen zdát - s 575 koňmi dokáže uhánět po dálnici rychlostí přes 280 km/h, a to téměř neustále, neboť doplnění energie u čerpací stanice se odehraje z pohledu dobíjení elektroauta prakticky hned.
Přesně to můžete vidět na videu níže. Auto má být schopno jet přesně 283 km/h, což je s ohledem na proporce a hmotnost vozu úctyhodné. Tak daleko se řidič nedostane, i tak se ale za bílého dne dostane proklatě blízko hranici 300 km/h, která se - ne až tak dávno - zdála být pro SUV nemyslitelná. Auto navíc ani v rychlostech přes 250 km/h vysloveně neztrácí dech a dokáže takto jet klidně hodiny a hodiny, pokud to někomu bude stát za nějakých 50 litrů benzinu spotřebovaných každých 100 km. Nový Range Rover Sport už V8 nemá. A co bude pak, už jsme si řekli. Přejeme Britům hodně zdaru při snaze napodobit takovou kombinaci vlastností s elektrickým pohonem už za 3 roky.



Range Rover Sport SVR je pozoruhodný stroj od pohledu, teprve jeho představení na Autobahnu ale dává možnostem vozu ten správný rozměr. Foto: Land Rover
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
před 10 hodinamiNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
včeraBugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejčtenější články
Šéf Audi znovu ukázal své pokrytectví, realitu vidí jen tehdy, kdy se mu to hodí
9.5.2023Nejlevnější „plnotučný” sporťák Ferrari zní jako vysavač, na 340 km/h je ale za 28 sekund
9.5.2023Hrdina najel se starým Fiatem už 345 tisíc km, pro přírodu dělá víc než električtí fanatici
9.5.2023Elektrická auta jsou pro Hertz stále větší průšvih. Ta nevyužitá stojí v garážích, ostatní mu kazí jméno
9.5.2023Asi nejspolehlivější Fiat vlastně Fiat moc není. V bazarech je raritou, přesto ho koupíte levně
9.5.2023