Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
5 drsných testů, kterými si muselo a musí projít každé Porsche
31.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Porsche jsou mezi sporťáky proslulá svou odolností a náhoda to není. Podívejte se, co musí auta značky zvládnout, než jdou do prodeje.
Automobilku z německého Zuffenhausenu jistě nemusíme podrobněji představovat, ostatně mnozí měli na zdi svého dětského pokoje vylepen alespoň jeden plakát Porsche. A pokud produkty této značky neparkujete v garáži, pak zmenšených modelů nejspíše máte plnou vitrínu. I přesto se ale dozajista najdou prvky, vozy či momenty, které vašim zrakům zůstávaly po celá ta léta skryty.
Porsche se proto letos rozhodlo, že nás nechá nahlédnout do své kuchyně a postupně zveřejňuje materiály dokumentující vždy pětici toho nejlepšího, nejzajímavějšího či nejvýjimečnějšího, co bylo u Porsche stvořeno. Touto cestou nám bylo představeno pět nejlepších konceptů, pět nejlepších okruhových milníků či pět nejvzácnějších modelů.
Dnes si posvítíme na pětku, která je z těch dosud publikovaných zřejmě nejzajímavější a mapuje ty nejnáročnější testy, jimiž musely a musí modely značky procházet. Některé jsou opravdu drsné, ale víte jak to je s tím cvičištěm a bojištěm. Toto je cvičiště a jen díky němu mohou vznikat auta jako námi průběžně sledovaná 911 se skoro 400 tisíci najetými km, která stále funguje skvěle...
5. Skid Pad neboli Kluzná dráha
O Porsche sice mluvíme jako o automobilce z Zuffenhausenu, její počátky jsou ovšem spojené s rakouským Gmündem. Teprve později se značka přestěhovala na předměstí Stuttgartu, přičemž pár kilometrů od svého nového ústředí - konkrétně v komunitě zvané Weissach (modří se nebudou hlásit...) - byl vybudován testovací areál. Jednou z jeho nejstarších částí je kluziště, kde se jezdí dokola a je prověřována ovladatelnost, zkoumáno boční přetížení a odhalována stabilita i na mokru, sněhu či ledu.
4. Testovací okruh
Porsche je jednou z vůbec nejúspěšnějších značek v motorsportu, určitě také proto, že má i svůj vlastní okruh. Ne, teď nemyslíme Nardo, k jeho odkoupení došlo teprve v posledních letech. Řeč je o speciální dráze, která zahrnuje třeba i úsek s dírami simulujícími nekvalitní povrch vozovky. Nechybí ani skokánky či lázeň se slanou vodou, jíž vozy projíždějí rychlostí 30 km/h a kde je zkoumána jejich odolnost vůči korozi.
3. Větrný tunel
Již strýček Ben říkával Spider-Manovi, že s velkou silou přichází velká odpovědnost. U Porsche si toto pravidlo poněkud upravili na velký přítlak, kterého je třeba dosahovat ve vysokých rychlostech. Proto je každý model testován ve větrném tunelu, který tak stojí za různými adaptivními či napevno uchycenými křídly a spoilery. Od roku 2015 značka disponuje zcela novým tunelem, který jí umožňuje mnohem větší preciznost a simulaci rychlosti až 300 km/h. Jde tak trochu jinou cestou než někteří konkurenti, kteří klasické větrné tunely opouštějí.
2. Off-roadová dráha
Pokud vás vždy zajímalo, jak je možné, že značka profilující se především na okruzích, zamířila na Rallye Paříž-Dakar, již navíc i vyhrála, tady najdete odpověď. Model 959 byl vyvíjen právě na dráze plné bahna, kaluží a kamení. Nyní je tento areál spíše domovem Porsche Cayenne, které si v ničem nezadá se skutečnými terénními speciály. Zvládat tak musí nejen různý povrch v rychlostech až 70 km/h, ale také nemalé boční náklony.
1. Nárazové zkoušky
Místo, kde by možná všichni fanoušci Porsche uronili alespoň jednu obří slzu, je jedno z nejdůležitějších. Zázemí pro nárazové testy stojí za bezpečností, jíž se vozy značky chlubí již po několik desetiletí. Ostatně dokud nebyly k dispozici různé bariéry či kůly, jež byly vystřeleny v rychlostech až 64 km/h proti karoserii, používalo Porsche jeřáb, kterým své vozy vyzdvihlo na zem a pak nechalo jednoduše působit gravitaci. Dnes má značka k dispozici mnohem modernější techniku, ochrana posádky je tak daleko vyšší.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry