Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej

Chcete auto, se kterým v provozu nikdy nepoznáte, co to je nedostatek výkonu? Pak je tohle stroj pro vás, během čtvrtmíle zvládne zrychlit na 392 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej

29.4.2019 | Mirek Mazal

Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chcete auto, se kterým v provozu nikdy nepoznáte, co to je nedostatek výkonu? Pak je tohle stroj pro vás, během čtvrtmíle zvládne zrychlit na 392 km/h.

Dragstery jsou stavěny k tomu, aby dosáhly extrémní akcelerace a během pár stovek metrů se dostaly až k absurdním rychlostem. Sériové vozy vhodné do běžného provozu obvykle připomínají jen vzdáleně a množství provedených modifikací zpravidla jízdu po veřejných komunikacích i fakticky znemožňuje. Minimálně jedna výjimka se ale přece jen najde.

Jde o velkolepě upravený Chevrolet S10 Američana Larryho Larsona. Autor podle svých slov stvořil úplně první dragster, který se umí dopravit na místo závodu po vlastní ose a poté na trati porazit akcelerací všechny soupeře. Fakticky tak vzniklo jedno z nejrychlejších silničních vozidel na světě, třebaže za sériové jej jistě označit neliiize.

Všestranně přestavěný Chevrolet S10 zvládne překonat čtyři stovky metrů s pevným startem za rekordních 5,89 sekundy při cílové rychlosti 392 km/h. Tento dosud nepřekonatelný výkon vznikl v roce 2015 a podle slov majitele by dnes srovnatelná jízda proběhla v čase 5,7 sekundy. Akceleraci z 0 na 400 km/h pak prý zvládne auto bezpečně do 6 sekund, to jsou všechno až absurdní hodnoty - ve světě silničních aut je tento výkon považován za dobrou hodnotu akcelerace z 0 na 100 km/h a i nejlepší hypersporty planety budou mít problém dostat se během 6 sekund aspoň na 200 km/h.

Přesvědčení o lepší než kdysi oficiálně naměřené dynamice plyne z kompletně nového nastavení všech funkčních úprav, které přinesly pick-upu až tři tisíce koní výkonu. Kdysi obyčejný Chevrolet pohání masivní desetilitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel firmy Precision Turbo.

Jen velký agregát Larsonovi nestačil, součástí úprav je například mezichladič stlačeného vzduchu připravený na míru velkoobjemovému motoru, jiné výfukové vedení nebo lepší vstřikování paliva. Na pohonnou jednotku navazuje třístupňová převodovka Rossler TH400 s jinými převodovými poměry. Výkonu odpovídají široké zadní pneumatiky a navazující součástky hnacího ústrojí s odolnějšími díly, které zvládají přenášet obrovskou energii tisíců koní.

Stříbrný Chevrolet se proslavil také účinkováním v reality show Street Outlaws a během pětileté kariéry prošel řadou různých konfigurací. V jedné fázi bylo vedení přes dvě oddělená turbodmychadla vyřazeno ve prospěch jednoho monstrózního. Poslední specifikace se ukázala jako konečná.

Majitel po získání mnoha trofejí ze závodů pokouší automobil prodat. Nyní prý nastal čas, aby si možná nejlépe zrychlující silniční auto světa užil někdo jiný. Přesnější představu o ceně majitel nezveřejnil, ale čekejme tučnou cifru. Mnoho pohodlí v interiéru za ni nedostanete, ale zcela jistě nikdy nepoznáte zoufalý pocit nedostatku výkonu pod pravým pedálem...


Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 1 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 01Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 2 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 02Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 3 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 03Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 4 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 04Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 5 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 05Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 6 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 06Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 7 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 07Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 8 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 08Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 9 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 09Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 10 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 10Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 11 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 11Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 12 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 12Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 13 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 13Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 14 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 14Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 15 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 15Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 16 - Chevrolet S10 homologovany dragster na prodej 16Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 17 - Chevrolet S10 homologovany dragster prodej 01Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 18 - Chevrolet S10 homologovany dragster prodej 02Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 19 - Chevrolet S10 homologovany dragster prodej 03Fanda postavil silniční auto s 3 000 koňmi. 0-400 km/h udělá za 6 s, teď je na prodej - 20 - Chevrolet S10 homologovany dragster prodej 04
Dragster s výkonem tři tisíců koní má klasické blinkry, světlomety a ve výsledku i registrační značky. Ze závodní dráhy si může odskočit na obyčejnou silnici, třeba i s přívěsem

Zdroj: Race Cars@Facebook

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše