Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Slavné Ferrari s dvanáctiválcem uprostřed pojme až neuvěřitelně mnoho bagáže
14.10.2019 | Mirek Mazal
Dvanáctiválcový supersport je asi to poslední auto, které byste tipovali na schopný stěhovák. S tím správným příplatkovým doplňkem lze ale i v něm vyjet za poznáním s veškerými nezbytnostmi.
Spolu s legendárním Lamborghini Countach zůstane Ferrari Testarossa zřejmě už navždy ikonou automobilismu 80. let. Symbol jedné éry měl 4,9 litrový motor s dvanácti válci s plochým uspořádáním. Jednotka byla umístěna za posádkou a navazoval na ni pětirychlostní manuál s pohonem zadních kol. Vytříbená technika zaměřena na zážitkovému řízení byla doplněna charakteristickými tvary vypouklých blatníků zdobených mřížkovaným sáním studeného vzduchu.
První vyrobené Testarossy vypadaly obzvláště zajímavě, odlišíte je podle jediného vnějšího zrcátka. To bylo umístěno na A-sloupku a bylo součástí první a dnes vzácné konfigurace Monospeccio pojmenované právě podle jediné možnosti výhledu dozadu.
Možná výrobce podcenil přehlednost prostoru za zadními světly, na praktické potřeby zákazníků ale tvůrci mysleli, jakkoli se sporťák s motorem uprostřed zdá pro něco takového naprosto nevhodný. Kupci prvních kusů ikonického Ferrari sice nemohli mít druhé zrcátko, nicméně ušetřené liry bylo možné vydat za exkluzivní doplňky padnoucí přesně do úložných míst vozidla.
Majetní zájemci mohli volitelně zakoupit originální sadu různě velkých zavazadel, které dohromady pojmou mnohem více nákladu, než by kohokoli napadlo. Soubor stylové bagáže se skládal ze šesti kožených tašek speciálně navržených tak, aby se vešly do volných prostor kompaktního supersportu. Cestování na nejvyšší úrovni sliboval dokonalý materiál doplněný o zámky a loga automobilky.
Kvalitu italského brašnářství z roku 1987 ukázal Dan - majitel rudé Testarossy i s dodnes zánovní sadou šesti originálních zavazadel. Komplet poctivě následuje rozměry prostorů před kabinou a uvnitř ní. Pod přední kapotu se skutečně vejdou čtyři tašky, ale Dan musel zavzpomínat na hru Tetris, aby cvičně uložil hnědé kufry na místo určení. Dva zbývající kusy hezky zapadly za odklopná sedadla dvoučlenné posádky. Výrobce zde připravil popruhy se suchým zipem, aby věci nelétaly uvnitř automobilu.
Balení zabralo více času, ovšem s Testarossou bylo možné skutečně odjet stylově i na delší dovolenou. Jediný háček asi tušíte, neboť u Ferrari je veskrze obvyklý. Za těchto pár tašek Italové účtovali 10 000 dolarů, dnešním kursem 235 tisíc Kč. Za to si jiní lidé kupují celá auta...
Dan ukázal kufry Ferrari Testarossa v ceně cca 10 tisíc dolarů (235 tisíc Kč), jen ty přesně padnou do dostupných prostorů „rudé hlavy”
Zdroj: Normal Guy Supercar@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva