Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z největších průšvihů mezi luxusními auty zruinoval výrobce po prodeji osmi vozů
29.6.2020 | Petr Miler
Zdálo se, že na trhu může být úspěšné a bodovat tam, kde i výchozí modely selhávaly, nakonec se to ale nestalo. Pokus skončil fiaskem, jedno z mála dokončených kupé je ale teď k mání.
Maybach si historicky říkaly především superluxusní limuzíny, po konci novodobé éry samostatné existence značky dnes takto Mercedes označuje vrcholné verze svých nejlepších modelů. Než se tak stalo, produkoval Maybach modely 57 a 62 lišící se primárně rozvorem. V obou případech to ale byly opulentní limuzíny.
Jejich vládu nad nabídkou narušil až excentrický projekt, na kterém Němci spolupracovali s pneumatikářskou firmou Kumho. V roce 2004 byl tak vznikl Maybach Exelero dlouhý téměř šest metrů a osazený pouze jedním párem dveří. Futuristické kupé vysoké jen 1,4 metru debutovalo v Berlíně a všem přítomným spadla čelist. Designový skvost byl prodán za 8 milionů Eur (dnes 214 milionů Kč), čímž se podle některých ukázal potenciál nekonečného luxusu zbaveného páru zadních dveří.
Německá firma Xenatec patřila mezi takové, a tak ji napadlo nabídnout něco jako Exelero pro širší publikum. Tak vznikl Maybach Xenatec Cruiserio, kupé postavené na základech kratšího (nikoli však krátkého...) Maybachu 57S, který poslala níže k zemi. Jistě očekávala úspěch, ten se ale nedostavil a z Cruiseria se stal jeden z největších moderních průšvihu mezi luxusními auty. Německý pokus navázat na Exelero se setkal s minimálním zájmem a firmu přivedl ke krachu - bankrot vyhlásila po vyrobení pouhých osmi aut.
Těch pár aut stojí z většiny v soukromých sbírkách, jedno z nich ale figuruje v nabídce německého prodejce Hollmann International. Na předměstí Brém stojí dealerství plné automobilových specialit, jeden z osmi Maybachů Cruiserio ale vyniká i mezi nimi. Bílé kupé z roku 2011 má najeto 30 855 kilometrů a o jeho pohon se stará motor 6,0 V12 Biturbo od AMG s výkonem 450 kW (612 koní). Ten je zde jen v roli neviditelného komorníka, u tohoto auta zaujme hlavně interiér.
Motor je adekvátní o nic méně výjimečnému uspořádání uvnitř, těžko byste na trhu hledali jiné kupé věnující tolik pozornosti cestujícím vzadu. Chybějící zadní dveře umožnily posunout B sloupky o 20 centimetrů dozadu, elegantní vzhled podpořila snížená střecha a upravené boky karoserie. Rozvor náprav zůstal 3,39 metru, jen se změnila dispozice. Autorem designu je Fredrik Burchhardt, který se podepsal i pod vzhled Exelera.
Dokončená Cruiseria se svého času prodávala 800 tisíc Eur (nyní přes 21 milionů Kč), severoněmecký prodejce nyní žádá jen o 150 tisíc Eur méně, tedy pořád velmi tučných 650 tisíc Eur (17,4 milionu Kč). Budoucí majitel se může připravit na rozmazlování uvnitř modrobílého apartmá. Zadní místa nebyla ochuzena o vynikající materiály doplněné o dostatek prostoru pro nohy. Většina kupé omezuje komfort za řidičem a spolujezdcem, opulentní ojetina zůstala majestátním křižníkem s odvětrávanými křesly skrývající masážní techniku. Jistě výjimečný vůz, ze za něj někdo, zvlášť v dnešní době, dá přes 17 milionů korun, si přesto dovolíme pochybovat.
Maybach Xenatec Cruiserio je velmi vzácné luxusní kupé. Svého času přivedl firmu za ním stojící ke krachu, dnes je velkou raritou. Přesto pochybujeme, že by za někdo byl ochoten dát přes 17 milionů korun. Foto Hollmann International
Zdroj: Hollmann International
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB