K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu

Je to vrchol jedné éry, poslední motor, pod který se mohl podepsat ještě sám mistr Ferrari. Je to navíc srdce jedné z největších legend automobilové historie, teď může být vaše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu

30.6.2020 | Petr Miler

K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu

/

Foto: Steffan Frisk, Collecting Cars

Je to vrchol jedné éry, poslední motor, pod který se mohl podepsat ještě sám mistr Ferrari. Je to navíc srdce jedné z největších legend automobilové historie, teď může být vaše.

Ferrari F40 je jednou z největších ikon automobilové historie a stěží si lze představit automobilového nadšence, který by po něm alespoň jednou nezatoužil. Problém je, že nejde zrovna o levnou věc, kusy v dobrém stavu se dnes prodávají od dvou desítek milionů výše. Nyní tu ale pro vás máme nabídku, díky niž se můžete jistě levněji dostat aspoň k srdci tohoto vozu, třebaže o levný špás nepůjde ani tentokrát.

Pohonná jednotka Tipo F120A byla náhradním motorem samotné automobilky a přímo v Maranellu nebyla nikdy spojen s žádným konkrétním vozem. Později jej odkoupila japonská závodní stáj Team Taisan, která s motorem najela necelých 1 000 km. Vůz, do kterého byl instalován, byl ale později překonvertován na specifikaci třídy GTE, a tak motor musel ven a nikdy nebyl znovu použit. 25 let tak čeká ve stavu skoro nového agregátu na další zážeh, před nímž by logicky potřeboval rozsáhlý servis.

Dá se ovšem předpokládat, že něčeho takového se hned tak nedočká a motor poslouží spíše jako ceněný artikl ve sbírce některého ze zámožných sběratelů. Tomu napovídá i jeho vzhled, který je opravdu prvotřídní a někdejší krátké aktivní využití připomíná snad jen lehce poškozený olejový filtr. Ten je i s veškerým dalším příslušenstvím včetně turbodmychadel a sacího potrubí součástí nabídky.

Jeho současný majitel, Dán Steffan Frisk, konstatuje, že musí jít o jeden z nejméně jetých agregátů svého druhu a jako takový je zajímavou sběratelskou záležitostí. Patrně nepřehání, je to vůbec poslední motor, který vznikl pod dohledem Enza Ferrariho a s ohledem na to je zatím v aukci Collecting Cars nabízen docela levně.

Čtyři dny před jejím koncem činí nejvyšší příhoz 22 500 liber, tedy asi 660 tisíc Kč. Není to málo peněz, s ohledem na to, že dříve se podobné motory prodaly za miliony i v horším stavu, ale buď půjde o relativně výhodnou koupi, nebo cena tohoto stroje během zbývajících čtyř dnů ještě razantně vzroste.


K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 1 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 01K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 2 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 02K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 3 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 03K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 4 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 04K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 5 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 05K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 6 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 06K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 7 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 07K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 8 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 08K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 9 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 09K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 10 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 10K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 11 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 11K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 12 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 12K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 13 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 13K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 14 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 14K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 15 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 15K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 16 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 16K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 17 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 17K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 18 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 18K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 19 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 19K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 20 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 20K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 21 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 21K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu - 22 - Ferrari F40 V8 Tipo F120A nejety prodej 22
Pokud toužíte po Ferrari F40, ale chybí vám desítky milionů, nyní můžete mít alespoň jeho srdce. Nejspíše za miliony. Foto: Steffan Frisk, Collecting Cars

Zdroj: Collecting Cars

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.