Lancia Delta HF Integrale: ze z nouze ctnosti vládcem silnic

 | 2 příspěvky | 11.1.2015 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený VIPER

Super kára.takový už se dn.. | 11.1.2015 21:52reagovat
avatar

Super kára.takový už se dneska nevyrábí.když vím že my nikdy nebude říkat pane tak jsem si ji pořídil aspon jako model 1:18 v barvách týmu MARTINI

Nepřihlášený Integrale

Vážený pane Bednáři, když.. | 28.7.2015 14:25reagovat
avatar

Vážený pane Bednáři, když už něco opisujete, tak z toho alespoň nedělejte slátaninu. Ona totiž věta " středový epicyklický rozděloval výkon v poměru 56:44 ve prospěch přední nápravy a fungoval na principu viskózní spojky Ferguson" nedává vůbec smysl.

Ferguson, resp. Massey Ferguson je společnost, která se zabývá výrobou zemědělské techniky a krom jiného i navrhla systém pohonu všech kol, který Lancia Delta používala. Nebylo to ostatně poprvé, na svém kontě má nejen první sportovní automobil s trvalým pohonem všech kol Jense FF, ale také například Audi Quattro a další.

Epicyklický, tedy česky čelní diferenciál pracuje na principu odvalování ozubených kol po sobě a nikoli na principu nějaké viskozní spojky. Viskozní spojka slouží pouze jako uzávěrka tohoto čelního diferenciálu. Tedy v principu jej při dosažení stanoveného prokluzu náprav a tím pádem viskozity oleje v lamelové spojce vyřadí z činnosti. Na stránkách www.integrale.cz, odkud jste článek dost nešikovně opsal, je princip fungování tohoto pohonu všech kol popsán dost podrobně a když už se s tím člověk patlá, nevidí rád, že mu z toho někdo dělá hromady nesmyslů.

Takže pro příště: když něco nepochopím, tak to opíšu, jak to je. A když něco opisuju, uvedu zdroj...

S pozdravem

Roman Řezníček

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše