Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nejúžasnější sbírka aut v Japonsku patří muži, který se jmenuje jako jeden z vozů
16.2.2020 | Petr Miler
Neohromí rozsahem, ale spíše svou vytříbeností, je to smetánka mezi smetánkou italských superaut. Majitel se podle jednoho z nich nepřejmenoval, příjmení Miura má od narození. To se vám se jménem Novák nepoštěstí.
Za dekády, po které s nadšením sleduji vše, co se šustne okolo aut, jsem na fotkách či osobně viděl nespočet automobilových sbírek, málokterá na ně ale udělala takový dojem jako ta, kterou můžete vidět na fotkách níže. Jejím majitelem je pan Miura, japonský miliardář, kterého si zejména italské automobilky považují tak moc, že pro něj dělají auta jako pro nikoho jiného v Japonsku. A někdy i na světě.
Na rozdíl od řady jiných zámožných sběratelů své stroje nedává na odiv jen na dálku, rád je ukáže prakticky komukoli z nadšenců. A neobvyklý je jistě i tím, že s naprostou většinou aut pravidelně jezdí, například jeho Ferrari Enzo najelo jen v jeho rukou už 8 000 km. Jistě, na poměry běžných aut směšné číslo, ale ukažte nám, kolik těchto či podobných vozů najelo takové kilometry v rukou jediného majitele.
Svou sbírku schraňuje v nepříliš nápadné cihlové budově asi hodinu jízdy od Tokia a pravidelně ježděné Enzo je jen jedním z mnoha vozů, nad kterými člověku padne čelist. Zejména italských skvostů je tu zde nespočet - nechybí zbytek posvátné pětice výročních speciálů Ferrari od 288 GTO přes F40 (dokonce v několika verzích) a F50 až po LaFerrari. Všechny se zdají být stejně „nudně” červené, ale není tomu tak. Třeba LaFerrari je jako jediné na světě vyvedeno v odstínu Rosso Shiro, v barvě namíchané je pro pana Miuru a jen pro jeho LaFerrari.
Stačí ale pohlédnout kamkoli jinam a zrak může přecházet dál. Lamborghini Aventador SV slouží jako vůz pro denní ježdění, Ferrari 512BB v úpravě Koenig Specials je pozoruhodnou odchylkou od ryze továrních specialit, kterou pan Miura vlastní celých 32 let. A také je tu Lamborghini Reventón, speciál vyrobený v pouhých 20 kusech, z nichž do Asie zamířil jeden jediný. Hádáte správně, za panem Miurou.
Zvláštní článek by sneslo ultravzácné Ferrari F40LM stojící v těsné společnosti historického skvostu jménem Ferrari 275 GTB. A hned vedle něj perla celé kolekce - Lamborghini Miura, auto, které si pan Miura snad ani nemůže dovolit nevlastnit. Každé Lambo tohoto jména je dnes vzácností, tato je ale přece jen výjimečnější.
Jejím prvním majitelem nebyl nikdo menší než Frank Sinatra, který auto později věnoval auto své přítelkyni. Ta jej nedlouho později vyměnila za novější Countach a to byla příležitost pro pana Miuru chopit se vzácného kusu svého „jmenovce na kolech” a nikdy se jej už nevzdat. Ve své typické oranžové barvě vypadá naprosto fantasticky a neztrácí se ani vedle novějších a dnes obvykle obletovanějších strojů.
Podívejte na to všechno na fotkách Claire a Ayeshe, kteří po Japonsku loví snímky těch nejzajímavějších aut. Není to pochopitelně vše, co pan Miura vlastní, na jiném místě skladuje obyčejnější auta, mezi která se řadí třeba i Porsche 911 GT2 RS. Inu, úroveň jeho přístupu k autům dosáhla jednoho z možných vrcholů.
Sbírka superaut pana Miury je fascinující záležitostí, je označována za nejlepší v Japonsku a jistě patří i mezi jednu z nejlepších na světě
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera