Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Někdo dal dohromady úžasnou sbírku 13 vzácných BMW. Teď je na prodej, jen celá
14.11.2018 | Petr Prokopec
Pokud milujete BMW, nad touto kolekcí se vám budou sbíhat sliny v ústech. Jsou v ní skoro všechna nejlepší auta značky posledních dekád a může být celá vaše, levněji než jedno Bugatti.
Za 2,3 milionu dolarů, tedy v přepočtu za skoro 53 milionů korun, dnes můžete pořídit mnohé a zároveň také prakticky nic. Pokud třeba toužíte kupříkladu po šestipokojovém bytu v pražské Pařížské ulici, bude vám ještě dalších 70 milionů scházet. Na druhou stranu za koupíte někde na venkově za stejnou sumu půlku vesnice. V rámci automobilového světa vám pak daná suma nepostačí ani na jedno Bugatti Chiron, jeho základní cena je ještě o 400 000 USD (9,2 mil. Kč) vyšší. Ovšem může si pořídit klidně 13 BMW. A ne jen tak ledajakých.
Za pevně stanovenou sumu 2,3 milionu dolarů je totiž momentálně u společnosti Enthusiast Auto Group k mání kolekce výjimečných vozů z produkce mnichovské automobilky, jejímž zlatým hřebem je BMW M1. Tento model vznikl pouze v 399 exemplářích, navíc jako vůbec první auto v historii značky dostal motor uložený uprostřed. Nabízený kus je z roku 1981, kdy došlo k zastavení montážních linek. Vůz prošel renovací, bude tedy jako nový.
Ve stejné kondici je samozřejmě i zbývající dvanáctka, ze které hned čtyři exempláře nosí logo „M3“ - jde o ucelenou sbírku v rámci celé kolekce, neboť tu máme M3 E30 Sport Evolution (1990), M3 E36 Lightweight (1995), M3 E46 Competition Package (2005) a M3 E92 Lime Rock Park Edition (2013). Ve všech případech je tedy řeč o atmosférických motorech, poslední zmíněná osmiválcová verze byla vyrobena pouze ve 200 kusech. U všech došlo k odstranění omezovače rychlosti, maximálka se tak vyšplhala až na 301 km/h.
Dále tu máme „Zetkovou“ kolekci, jež zahrnuje modely Z1 (1991), Z3 M Coupe (2001), Z4 M Coupe (2007) a Z8 Roadster. První z nich disponuje unikátními dveřmi, jež se zasunují do bočních prahů. BMW svého času tvrdilo, že jejich výměna v případě potřeby zabere pouhých 40 minut, ve skutečnosti však jde o náročnou 6hodinovou operaci. U takového Z8 vás nic takového nečeká, na druhou stranu však jde o jediný vůz z této čtveřice, jenž disponuje osmiválcovou jednotkou - samozřejmě atmosférickou.
Stejnou pohonnou jednotku se 400 koňmi dostalo do vínku také BMW M5 E39 (2002), v případě úplně první generace tohoto čtyřdveřového sedanu (E28 z roku 1988) je však třeba počítat se šestiválcem. V obou případech však agregáty doplňuje manuální převodovka, která ostatně nechybí ani modelu M6 E24 (1988). Tento vůz je přitom v Evropě znám pod označením M635CSi, zároveň pak vůči nabízenému americkému provedení disponuje vyšším výkonem (290 vs 260 koní) i nižší hmotností (1 500 vs 1 619 kg).
Ve finále pak již jen můžeme zmínit nejnovější vůz kolekce, a sice BMW 1M Coupe z roku 2011, který jako jediný v nabídce disponuje přeplňovaným agregátem. To ale jeho schopnosti nesnižuje, zvláště v kontextu s relativně nízkou hmotností (1 495 kg). Mnichovská automobilka přitom u tohoto vozu zpočátku počítala pouze s omezenou sérií 2 700 exemplářů, nakonec však díky enormnímu zájmu publika vzniklo 6 309 kusů. Každý pak dostal funkci overboost, jež točivý moment navyšovala na 500 Nm.
Tím je naše virtuální prohlídka u konce, míč je nyní na vaší straně. Možná překvapivě ale dodáme, že bude možná lepší jej zahrát do autu. Pokud totiž vezmeme v potaz skutečnost, že M1 se v průměru prodává za 600 tisíc dolarů (13,8 mil. Kč), pak na každý ze zbývajících vozů připadá průměrná cena 141 666 USD (3,3 mil. Kč). To je ale ve většině případů přestřelená suma, ale samozřejmě, poskládat taková auta a dát je do prvotřídního stavu také něco stojí...

































Tato kolekce třinácti vzácných BMW je aktuálně na prodej. Může být vaše jen celá naráz za ne zrovna nízkých 53 milionů Kč
Zdroj: Enthusiast Auto Group@Facebook
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Audi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
před 3 minutamiGM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
včeraMansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
včeraNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
včeraToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Detektory policejních radarů 05.13. 17:22 - GENEVO Guru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch