Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Novinář ukázal, že Bugatti stvořilo druhou generaci Veyronu, nikomu to ale neřeklo
10.5.2020 | Petr Prokopec
Za druhou generaci Veyronu je považován novější Chiron, který vznikl v podstatě rozsáhlým přepracováním originálu. Totéž se ale stalo ještě dříve, ani Veyron Super Sport nebyl jen tovární tuning původního Veyronu.
Bugatti Veyron letos slaví patnácté výročí příchodu na trh. Automobilka z Molsheimu při té příležitosti pustila do světa řadu informací, které dosud zůstávaly skryty pod rouškou tajemství. Mnohá esa nicméně i přesto zůstala ukryta v rukávu. Jedno z nich se týká i provedení Super Sport, jež se ukázalo v roce 2010. Nezasvěcený by hádal, že automobilka této verzi pouze navýšila o 20 procent výkon a zároveň lehce upravila bodykit. Nicméně ve skutečnosti šlo o prakticky zcela nový model.
Na novější provedení se zaměřil Jason Cammisa, někdejší tvář Motor Trendu, který vyrukoval se zajímavými novinkami. Ta první je spojená s délkou vývoje, který se u původního provedení s 1 001 koňmi natáhl na pět let. Bugatti nicméně potřebovalo dalších 30 měsíců k tomu, aby vznikl Super Sport. Pokud si uvědomíme, že naprosto stejnou dobu si vyžádal vývoj Alfy Romeo Giulia, je zjevné, že varianta s 1 200 koňmi (ve skutečnosti jich je 1 201) není jen pouhým továrním tuningem.
Podle Cammisy musel být původní Veyron kompletně přepracován, aby mohlo dojít k takovému navýšení výkonu. Díky pokroku v karbonových technologiích se totiž Super Sport dočkal zcela nového šasí, které navýšilo tuhost a zároveň zredukovalo hmotnost. To následně vedlo k odlišnému naladění podvozku, za čímž stojí legendární testovací jezdec Loris Bicocchi. Jeho úkolem přitom bylo, aby poněkud odtažitému vozu dodal jistou hravost, která by potěšila majitele.
Změny tím nekončí, posílení motoru a zlepšení akcelerace totiž přivodilo technikům nemalé problémy. Když došlo na první test 1 200 koní, vozu při sprintu explodoval kompresor klimatizace. Bylo proto třeba vyřešit zavěšení jednotky, stejně jako dorazil zcela nový zadní rám, jehož sestavení zabralo dvou technikům dva a půl dne. Samotné výrobní náklady na něj činí nemalých 20 tisíc Eur (cca 540 tisíc Kč).
Výsledek těchto modifikací posunul reputaci značky do zcela nových úrovní a přiměl řadu lidí ke změně názoru. Jedním z nich je i Gordon Murray, autor legendárního McLarenu F1. Ten originál považoval za „nejzbytečnější cvičení na celé planetě“. Nicméně poté, co se svezl právě v Super Sportu, uvedl, že je okouzlen motorem i převodovkou. A vlastně také designem, který je nadčasový. Vůz se tak dle jeho názoru může stát budoucí klasikou.
Rozsáhlé úpravy samozřejmě přinesly i vylepšení jízdní dynamiky. Dvoustovku Super Sport zvládá za 6,7 sekundy, zatímco originál byl o šest desetin pomalejší. Ještě více pak rozdíl narůstá při akceleraci na třístovku (14,6 s versus 16,7 s), zatímco nejvyšší rychlost vzrostla z 408 na 431 km/h. Bugatti celkově vyrobilo 450 aut, z čehož 300 připadá na kupé. Ovšem pouhá desetina z nich dostala nálepku Super Sport. Je nesporně fascinující, co muselo Bugatti podstoupit kvůli třiceti vyrobeným autům...
Bugatti Veyron Super Sport nebylo pouze modifikovanou verzí originálu, ale prakticky zcela novým vozem
Zdroj: ISSIMI Official@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 2 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 3 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 5 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 6 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 7 hodinami