Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově

(+ videa) Wankel se šesti rotory je naprostý unikát - Mazdy RX-7 i RX-8 měly pod kapotou rotory dva. Tahle M6 míří výš a to i výkonem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově

2.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Wankel se šesti rotory je naprostý unikát - Mazdy RX-7 i RX-8 měly pod kapotou rotory dva. Tahle M6 míří výš a to i výkonem.

O šestirotorovém Wankelu Jihoafričana Zweliho Petseho nepíšeme poprvé, tahle unikátní stavba se na našem webu objevila už začátkem září tohoto roku. Tehdy měl vůz za sebou zhruba rok práce, avšak kabina byla úplně prázdná až na volant a část palubní desky, sériové sedačky byly nabídnuty k prodeji, a motor nebyl kompletní.

Po pravdě, postavit Wankel o šesti rotorech není nic jednoduchého. Své o tom ví Rob Dahm, který pro svůj projekt Ahura nechal na zakázku vyrobit Wankel o čtyřech rotorech. Petseho nápad je ještě o dva rotory větší, celkem má objem 3,9 litru a na rozdíl od toho Dahmova je tenhle motor mnohem blíže hotovému stavu.

Na obrázcích a videích níže si můžete prohlédnout, kam Petse a lidé na jeho voze pracující od léta pokročili. Motor už běží, třebaže auto není kompletní, a zní skutečně hromově. 3,9 litru není malý objem ani na běžný pístový motor, natož na Wankel. Videa níže pocházejí z prvního startu u firmy AJ Racing Rotaries, která je jedním ze spolupracovníků.

Samozřejmě, na čísla výkonu si budeme muset počkat, až bude auto kompletní a dostaví se na brzdu. Nepočítejme ale s ničím skromným - standardní BMW M6 této generace nabízelo 507 koní z pětilitrového desetiválce a Wankel tomuto vozu někdo nenaděluje jen tak ze sportu. Počítejme s dvojnásobnou hodnotou, možná i vyšší.

Jak dlouho na úplný výsledek budeme ještě čekat, není jisté. Vidíme, že motor, nejdůležitější součást auta, je funkční, byť ne dokonale doladěný. Jaká bude použita převodovka, se vědělo už dříve - bude to šestistupňová sekvenční skříň od HGT Precision. Ve výsledku to jistě bude velmi zajímavý vůz. A protože se i za touto stavbou musí ukrývat nemalý kapitál, doufáme, že až budou obě auta hotova, Rob Dahm a Zweli Petse se potkají a svá auta navzájem porovnají...


Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově - 1 - bmw m6 sestirotorovy wankel update 01Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově - 2 - bmw m6 sestirotorovy wankel update 02Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově - 3 - bmw m6 sestirotorovy wankel update 03Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově - 4 - bmw m6 sestirotorovy wankel update 04Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově - 5 - bmw m6 sestirotorovy wankel update 05Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově - 6 - bmw m6 sestirotorovy wankel update 06Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově - 7 - bmw m6 sestirotorovy wankel update 07Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově - 8 - bmw m6 sestirotorovy wankel update 08
Tohle auto už má konečně hotové to nejdůležitější - motor. A už ten z něj dělá ďábelský stroj

Zdroje: The Automotive Obsession@Facebook

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše