Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Subaru v Americe vytáhlo proti Rusku. Kdo z nich má silnější základnu fanoušků?
30.10.2020 | inzerce
Soupeřit se dá v čemkoliv, i třeba v tom, která země má silnější fanouškovskou základnu k jedné značce a jakou sílu dovedou její příznivci mezi sebou vyvinout, aby se spojili a porazili druhou stranu.
O co vlastně tady vůbec jde? Nečekejte žádnou nevraživost ani ideologický boj, jde jen o zdravé hecování a souboj dvou národů, kteří vyznávají automobilovou značku Subaru. Vše začalo v roce 2013, kdy se američtí Subaristé rozhodli o vytvoření světového rekordu v setkání nejvíce vozů jedné značky na jednom místě a v jeden konkrétní čas. Ideální příležitost se jim naskytla na jejich tradiční akci Subiefest, kde se nakonec 13. července 2013 sešlo 371 vozů značky Subaru.
A dostat všechny Subaru na jedno místo byl asi ten nejlehčí úkol z celé akce. Podmínkou získání světového rekordu byla souvislá jízda vozů jedné značky v koloně za sebou, přičemž mezera mezi jednotlivými automobily nesměla být větší než dvě délky vozu. Urazit museli vzdálenost tři kilometry a během této jízdy nesměli zastavit, ani ji jinak přerušit. Nebylo to zrovna jednoduché, ale nakonec vše dopadlo přesně podle regulí a spokojenost organizátorů Subiefestu tak byla opravdu velká. Rekord byl tedy stanoven a zapsán do Guinnesovy knihy světových rekordů.
V komunitě Subaru se tato zpráva rozšířila rychlostí blesku a pro ruské majitele této japonské značky to byla doslova hozená rukavice v ringu. Ten rekord musí zkrátka porazit! Rozjela se velká akce napříč celou fanouškovskou základnou majitelů vozů s plejádami ve znaku. Datum pro překonání tohoto rekordu stanovili na 15. srpna 2015, kdy se v Moskvě na tamní ploché dráze konal SubaFest a do té doby bylo potřeba získat co nejvíce nadšenců, kteří by se svými automobily na akci přijeli a pomohli tak k překonání rekordu.
Aby byl původní rekord Američanů pokořen a uznán platným, museli mít v koloně vozů nejméně 400 automobilů. Ruští majitelé však ukázali, že jsou Subaristé, jak mají být. Na akci SubaFest se sešlo více než 4 000 návštěvníků a fanoušků, kteří dorazili s více než tisícovkou vozů napříč celou modelovou řadou a různým rokem výroby. K vidění tu byly jak legendární sportovní modely WRX, WRX STI, tak Impreza, Outback, Subaru XV či oblíbené SUV Forester. Do souvislé kolony vozů nakonec vyrazilo 549 vozů. Tři kilometry dlouhou trať jeli 2,5 hodiny, průměrnou rychlostí 5-7 km/h. Dva roky starý rekord tehdy padl a v hlavním městě ruské federace měli velký důvod k oslavě.
Jenomže tímto úspěchem celý příběh nekončí. Američané se rozhodli, že rekord Rusům nenechají a vytáhli znovu do boje! Pomocí sociálních sítí se svolávali a motivovali k tomu, aby se k pokoření rekordu připojilo co nejvíce z nich. Den D stanovili na neděli 4. října 2020, kde se v kalifornském městě Costa Mesa konal tradiční festival Subiefest. Navíc se rozhodli, že každý účastník v koloně vozů přispěje darem v minimální výši pěti dolarů do sbírky, kterou rozdělili mezi tři potravinové banky Feeding America, Los Angeles Regional Food Bank a Second Harvest Orange County.
Američané chtěli navrátit rekord zpět do USA, vždyť na jejich trhu se prodá 60% z celkové produkce vozů značky Subaru. Již pár dní před akcí pořadatelé věděli, že přijede více než tisícovka vozů, což znamenalo, že jednu souvislou kolonu v tomto množství nezvládnou a rovněž by způsobili katastrofální dopravní zácpu. Rozhodli se tedy rozdělit vozy do hodinových slotů po 200 vozech. Po dojezdu poslední skupiny vozů se mohli pochlubit finálním číslem čítajícím 1751 automobilů značky Subaru.
Při udělování certifikátu o znovuzískaném světovém rekordu se komisař z Guinnessovy knihy rekordů doslova sklonil před organizací a disciplínou každého z účastníků. Z technického hlediska to byl velmi těžký úkol, který vyžadoval absolutní soustředění každého jedince, jedna jediná chyba by totiž zhatila nesmírné úsilí všech a také by je připravila o zisk rekordu. Američtí subaristé dokázali, že jsou lidé se srdcem na správném místě.
Zdroj: Torquenews
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejčtenější články
- Nové nejrychlejší auto světa je venku, s 1842 koňmi prý skutečně pokoří 500 km/h
16.12.2020 - Poslední ryzí sporťák Alfy Romeo končí bez nástupce, možná ani nevíte, že se pořád vyrábí
16.12.2020 - Číňané posílají do Evropy další nové SUV, začínají na trhu s největšími dotacemi
16.12.2020 - Muž provozující Teslu jako taxi se podělil o své zkušenosti, reálný dojezd je tragický
16.12.2020 - Clarkson trpí kvůli úřadům, auto, které si zamiloval, musí být sešrotováno
16.12.2020 - Němci otestovali dieselovou Octavii III s 200 tisíci km, zůstala jim jen hořkost v ústech
16.12.2020 - Firma, která i v ČR prodávala velmi levné, sportovní sedany, šla i proti Dacii, pak ale přišel krach
16.12.2020 - Dvojnásobný mistr světa F1 se tváří jako nováček, ten čtyřnásobný říká, že je to cirkus
16.12.2020 - Dacia Duster jako Renault pro Evropu ukázala interiér, vypadá o hodně líp než ta „naše”
17.12.2020 - Zklamání z nové generace japonské ikony je tak velké, že 1,5 milionu stojí i olítané kusy
17.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- BMW Divize 19:26 - M.Z.
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan