Britové našli nového krále akcelerace, ve sprintu překoná Formuli 1 i Teslu Model S Plaid

Jakkoli se to může zdát zvláštní, ještě rychlejší než všechna extrémně rychlá silniční auta a dokonce i mistrovský monopost RB7 z Formule 1 dokáže být Arrma Limitless. Posadit se do ní ale nedá, pilot ji musel řídi z kokpitu Hondy NSX.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Britové našli nového krále akcelerace, ve sprintu překoná Formuli 1 i Teslu Model S Plaid

8.11.2021 | Petr Prokopec

Britové našli nového krále akcelerace, ve sprintu překoná Formuli 1 i Teslu Model S Plaid

/

Foto: Arrma RC

Jakkoli se to může zdát zvláštní, ještě rychlejší než všechna extrémně rychlá silniční auta a dokonce i mistrovský monopost RB7 z Formule 1 dokáže být Arrma Limitless. Posadit se do ní ale nedá, pilot ji musel řídi z kokpitu Hondy NSX.

Mata Watsona z Carwow nejspíše netřeba představovat, v posledních letech se stal králem mezi pořadateli rozličných závodů ve sprintu. Díky tomu si může vybírat, jaké vozy postaví na startovní čáru. A nejinak tomu bylo i v posledním případě, kdy Mat usednul za volant Hondy NSX. Ta ovšem byla v klání spíše do počtu, sloužila spíše jako nezbytná podpora jiného pozoruhodného stroje.

Carwow totiž znovu oslovil stáj Formule 1 Red Bull, která na letiště dorazila s mistrovským monopostem RB7 s Davidem Coulthardem za volantem. Tento vůz přitom Sebastianu Vettelovi zajistil druhý z jeho titulů, mimo to však během sezóny 2011 dosáhl na dvanáct vítězství z celkových devatenácti závodů. S výjimkou jediného podniku pak má na kontě i veškeré pole position, a to hlavně díky unikátnímu dvojitému difuzoru. Mimo něj se pak ještě pyšní 2,4litrovým osmiválcem, který byl naladěn 750 koní.

Soupeřem, jehož charakter vysvětluje přítomnost pro RB7 nekonkurenceschopné NSX, se mu stala Arrma Limitless. Pokud vám tahle slova nic neříkají, dodejme, že jde sice o auto, které ale odveze leda rodinku křečků či něco podobného. Jde totiž o dálkově ovládaný model, který byl vyroben v měřítku 1:7. Na délku mu tedy naměříme 730 milimetrů, v případě hmotnosti pak lze mluvit jen o 3,9 kilech. Arrma přitom počítá se dvěma lithium-polymerovými bateriemi a elektromotorem uloženým uprostřed, s nímž dokáže dosáhnout rychlosti, která je dokonce vyšší, než u řady skutečných aut. Hovoří se o 160 km/h, z výsledků závodu je ale patrné, že jde o mnohem, mnohem víc.

Model Limitless totiž nepřekonává jen veškerou silniční produkci, ale dokonce i Red Bull RB7. Čtvrtmíli totiž zvládá zajet za 8,6 sekundy, zatímco Coulthard s monopostem potřeboval o devět desetin více. A s ohledem na výsledky klání s letmým startem se zdá, že Arrmě dochází síly až při rychlostech blížících se 300 km/h, teprve pak začne formule dotahovat. Rozměry model nicméně limitují v případě brzdných schopností, v tomto ohledu je tedy F1 stále ještě lídrem.

Se zmíněným výsledkem pak Arrma jednoznačně překonává i Teslu Model S Plaid, která na 400 metrů s pevným startem potřebuje okolo 9,2 sekundy. Možná dobré na starší F1, ale ne na extrémní RC model. Podívejte se na to sami, je to vážně bizarní věc - škoda, že se s ní dá jezdit jen za pomoci dalšího auta.


Britové našli nového krále akcelerace, ve sprintu překoná Formuli 1 i Teslu Model S Plaid - 1 - Arrma Limitless ilustracni foto 01Britové našli nového krále akcelerace, ve sprintu překoná Formuli 1 i Teslu Model S Plaid - 2 - Arrma Limitless ilustracni foto 02Britové našli nového krále akcelerace, ve sprintu překoná Formuli 1 i Teslu Model S Plaid - 3 - Arrma Limitless ilustracni foto 03Britové našli nového krále akcelerace, ve sprintu překoná Formuli 1 i Teslu Model S Plaid - 4 - Arrma Limitless ilustracni foto 04Britové našli nového krále akcelerace, ve sprintu překoná Formuli 1 i Teslu Model S Plaid - 5 - Arrma Limitless ilustracni foto 05Britové našli nového krále akcelerace, ve sprintu překoná Formuli 1 i Teslu Model S Plaid - 6 - Arrma Limitless ilustracni foto 06
Arrma Limitless je nejen jedním z nejrychlejších RC modelů světa, na chleba si dokáže namazat i monopost Red Bull RB7 nebo Teslu Model S Plaid. Pokud o něj máte zájem, připravte si zhruba 12 tisíc korun. Foto: Arrma RC

Zdroj: Carwow@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše