Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

3.3.2011 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(Doplněno 3.3., 0:00) Ženevský autosalon je již v plném proudu. Máme pro vás kompletní přehled novinek i informací o autosalonu.

De Tomaso SLC

Už když jsme před pár dny byli svědky poodhalení konceptu De Tomaso SLC, věděli jsme, že ve výchozí variantě půjde o vůz blízký BMW 5 GT. Toto zvláštní spojení několika automobilových tříd zřejmě nezvítězí v klání o nejhezčí auto století, ale na jeho svéráznost jsme si už snad zvykli. De Tomaso SLC ovšem „pětkové gétéčko” svým svérázem nejen napodobuje, ono jej v mnohém překonává.

Novinka je vskutku neforemná, navíc její nevýrazný design nechává až příliš vyniknout podivné proporce. S ohledem na historii značky jde o prazvláštní míchanici několika automobilových tříd a velmi se divím, že si pan Rossignolo pro vůz tohoto typu pořídil právě značku De Tomaso. Levněji by koupil třeba ruský Žuk a vůz by svým pojetím byl bližší tomu, na co jsme od této značky zvyklí.

Ale zanechme emocí a vraťme se k faktům. Koncept SLC měl být původně ženevskou novinkou, ale nakonec byl italským novinářům odhalen již tento týden. Přiložené snímky a video tak pochází z produkce italského peridorika Il Tirreno, sama automobilka při této příležitosti žádné tiskové materiály nevydala.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 33 - De Tomaso SLC predstaveni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 34 - De Tomaso SLC predstaveni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 35 - De Tomaso SLC predstaveni 021

Přečtěte si více: Další snímky a video s novým SLC, psali jsme i o znovuzrození značky De Tomaso v rukou bývalého manažera Fiatu. Nejnověji byl koncept „přejmenován” na SLS, máme pro vás i další snímky.

Ferrari 458 Italia HELE

Pokud vám nejdou dohromady slova jako Ferrari a ekologie, pak jste jednoznačně zaspali dobu. Již loni na pařížském autosalonu se představil model California HELE, které nebylo symbolem poněkud akčnějšího pokračování nedělních dětských pořadů, ale zkratkou anglického „High Emotion Low Emissions”, tedy volně přeloženo „hodně emocí, málo emisí”. Ostatně jím bude standardně vybaveno i nové Ferrari FF, které bude hvězdou stánku výrobce letos v Ženevě.

A co HELE dělá? Celé řešení přináší podobné změny jako všemožné Bluemotiony, Ecomotivy, GreenLiny a další podobná „vylepšení”, která vesměs zhoršují funkční vlastnosti vozu ve prospěch nižší spotřeby paliva a tedy i emisí CO2. HELE s ohledem na značku výrobce některé prvky vynechává (třeba pneumatiky s nižším valivým odporem nebo vylepšenou aerodynamiku, ta přece musí být u Ferrari dokonalá již v základu) a přidává jiné. V prvé řadě využívá systému start/stop, který má znatelný vliv na výsledky testů spotřeby dle evropských norem a dále disponuje sadou zejména elektronických úprav. Méně agilní řazení převodovky, ospaleji řízené palivové čerpadlo nebo klimatizace s menší snahou vždy vychladit interiér vozu na požadovanou teplotu, to vše je součástí HELE. Ferrari tomu všemu říká inteligentní řízení, ale je jasné, že je pouze posunuto k větší rozvážnosti, což nutně musí mít negativní vliv na faktický výsledek činnosti toho kterého zařízení. Výsledkem je u modelu California pokles spotřeby a emisí CO2 z 299 g/km na 270 g/km.

Téhož se tedy letos dočká i model 458 Italia, u nějž bude HELE výbavou na přání. V tuto chvíli dále víme jen tolik, že emise CO2 by díky HELE měly klesnout o 11 procent z 307 na 275 g/km, u spotřeby paliva nutně musí nastat tentýž posun.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 36 - ferrari_italia_458_ofi_2009_09Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 37 - ferrari_italia_458_ofi_2009_05Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 38 - ferrari_italia_458_ofi_2009_11
Snímky běžné 458 Italia, k verzi HELE zatím žádné fotografie nemáme

Ferrari FF

Italové splnili své sliby a odhalili něco, co automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku dosud nepoznala - fastback s pohonem všech kol. Není to přitom žádný koncept, ale produkční model. Pohled na novinku zepředu připomene model 458 Italia, záď ale vypadá, jako by s jinak fešným kupé někdo nacouval do zdi. Na oficiálních snímcích se tváří dynamicky, jiné pohledy ale odhalí až příliš komplikované a těžké tvary.

Názor na vzhled vozu nechť si ale udělá každý sám, fakta praví, že vůz je 4 907 mm dlouhý, 1 953 mm široký, 1 374 mm vysoký a jeho design je dílem studia Pininfarina. Tvary vozu připomenou BMW Z3M Coupe, je to zkrátka něco mezi kombi, hatchbackem a kupé, podobným kočkopsům jsme si zvykli říkat „shooting brake“. Takto pojatá karoserie skýtá místo pro čtyři dospělé jedince, kteří mohou využít i zavazadlový prostor o objemu až 450 litrů. Pro dva cestující je po sklopení zadních sedadel k dispozici až 800 l prostoru pro zavazadla.

Nejzajímavější je u Ferrari tradičně motor, jímž je v tomto případě klasický vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,3 l. Divíme se, že když už automobilka boří tradice, nesáhla po nějakém přeplňovaném, nebo ještě lépe hybridním ústrojí, ale díky bohu alespoň za to. Motor je naladěn na výkon plných 485 kW (660 koní), jenž je dosahován při 8 000 ot./min. Točivý moment činí až 683 Nm a jeho maximum je posazeno do 6 000 ot./min.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 39 - Ferrari FF oficialni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 40 - Ferrari FF oficialni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 41 - Ferrari FF oficialni 03

Přečtěte si více: Podrobné představení Ferrari FF najdete zde, později uvolněné fotografie pak zde, první lepší video s vozem na tomto místě a konečně první kvalitní oficiální video zde. Nově pro vás máme i oficiální fotografie interiéru.

Fiat 500 by Gucci

Jak se říká, dobrý marketing si vždy najde důvod k oslavě. Pro Fiat se jím tentokrát staly devadesátiny modní značky Gucci, kterých využil ke stvoření nové zvláštní edice modelu 500. Její název 500 by Gucci sice kreativitou nehýří, ale samotné ztvárnění nepostrádá pár zajímavých nápadů. Co tedy nabízí?

Předně, vůz bude k mání jen ve dvou barvách, k nimž se navíc budou pevně vázat dvě specifická provedení interiéru. Na výběr tedy bude buď černý lak karoserie s chromovanými doplňky a interiérem v kombinaci černá-bílá, nebo bíle lakovaný kabátek opět s chromovanými doplňky a vnitřek s černým s slonovinovým zbarvením. Žádné tutti frutti se v tomto případě očividně nekoná, vůz je vhodný spíše na objíždění svateb či pohřbů.

Ale u barevných kombinací té či oné části vozu změny pochopitelně nekončí. Vůz dále dostal nová 16" kola z lehkých slitin, která ve svém prostředku nesou logo Gucci v barvě odpovídající tónu laku a ostatně i samotná kola jsou ve svých vnitřních částech lakovány barvou karoserie. Dvojité G nebo jiné logo Gucci dále najdeme na zádi vozu a B sloupcích. Firemní červeno-černé barvy pak nesou třeba všechny bezpečnostní pásy a objevují se na sedadlech, řadičce, koberečcích nebo klíčích od vozu.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 42 - Fiat 500 by Gucci 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 43 - Fiat 500 by Gucci 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 44 - Fiat 500 by Gucci 03

Přečtěte si více: Více o Fiatu 500 od Gucciho i s prvním videem.

Fiat 500 Coupé Zagato

Letošní Ženeva je zaplavena studiemi ukazují ten či onen směr. Tu hybrid, tam elektromobil. Až z toho přechází zrak. Radost je pak pohledět na žlutého prcka, který se objevil na stánku Fiat. Postarali se o něj lidé z vlastního designového centra Fiatu, Centra Stile a svou ruku dílu přidalo také studio Zagato.

Od spodní hrany oken dolů se jedná o standardní Fiat 500, skleník kabiny je ale zcela jiný. Dostal střechu s dvojitým vyboulením, což je tradiční znak automobilů od Zagata. Interiér má uspořádání 2+2 a je vyveden v kombinaci černé a žluté kůže.

Zvnějšku můžeme obdivovat zmíněnou karoserii a detaily v podobě chromových prvků či specifických 17" kol obutých do pneu 205/40 R17. Pod kapotou je přeplňovaný benzínový dvouválec 0,9 l o výkonu 105 k při 5 500 1/min. Maximum točivého momentu 155 Nm je k dispozici při 2 500 1/min. Ne zrovna sportovní jednotka.

Bude se to vyrábět? Kolik to bude stát? Nevíme, ale spíše nikoli, nikdo z Fiatu se k těmto otázkám nevyjádřil.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 45 - Fiat-500-Coupe-Zagato-1Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 46 - Fiat-500-Coupe-Zagato-2

Fiat Freemont

Fiat má v rukou podstatný podíl v koncernu Chrysler a již déle se netají záměrem nabízet na evropském americké modely pod označením Fiat nebo Lancia. Rodiný Freemont proto vychází z modelu Dodge Journey a je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler.

Rozměry auta (délka 4890 mm, šířka 1880 mm a výška 1720 mm) zaručují prostorný interiér, čemuž napomáhá i dlouhý rozvor 2890 mm. Uvnitř Fremontu nalezneme celkem sedm sedadel ve třech řadách. Poslední řada se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velký zavazadlový prostor. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě. Třetí řada sedadel je zase vyvýšená oproti druhé řadě.

Freemont bude mít při uvedení na evropský trh k dispozici turbodieselové motory 2,0 MultiJet s výkonem 140 nebo 170 koní v kombinaci s manuální převodovkou. Později přijde na trh novinka od Fiatu také ve verzi s pohonem všech kol, kterému bude vyhrazena automatická převodovka a dva pohonné agregáty: turbodiesel 2,0 MultiJet (170 k) a zážehový 3,6 V6 Pentastar (276 k) jenž pochází od Chrysleru.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 47 - Fiat Freemont 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 48 - Fiat Freemont 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 49 - Fiat Freemont 03

Přečtěte si více: Představení Fiatu Freemont alias Dodge Journey v italském obleku, nepřehlédněte ani první snímky jeho interiéru.

Ford B-Max

První pohled na koncept Fordu B-Max vám jistě nezpůsobí žádný šok - vypadá tak, jako by se dnes mohl začít vyrábět. Ostatně nepochybujeme o tom, že se brzy vyrábět začne, i proto se svým vzhledem nesnaží vyšlapávat novou cestičku a spíše kopíruje současná MPV Fordu. Třeba Grand C-Maxu, jehož test jsme vám čerstvě přinesli.

Přesto na něm najdeme leccos zajímavého. Tím nejpozoruhodnějším „fíglem” je absence B sloupku, která je mezi MPV jakékoli třídy úplnou novinkou. Vnější pohled nic nového neprozradí, ostatně ani snaha otevřít dveře na straně řidiče nepřinese překvapení (přední se otevírají zcela konvenčně, zadní jsou posuvné). Jakmile se ale dveře odeberou směrem ke opačným koncům karoserie, ukáže se v plné nahotě fakt, že vůz nemá vůz nemá vůbec žádný B sloupek.

Smysl tohoto řešení je jasný - pakliže by jej Ford uvedl do sériové výroby, dostal by na trh vůz s naprosto jedinečným přístupem do interiéru, neboť prostor vzniklý po otevření obou dveří je jedním slovem obrovský (měří 1,5 metru, dvakrát více, než je u MPV běžné). A Ford se zjevně na podobný krok chystá, neboť krom této výhody zdůrazňuje i fakt, že absence B sloupku nepřinesla žádný ústupek pasivní bezpečnosti vozu.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 50 - Ford B-Max 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 51 - Ford B-Max 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 52 - Ford B-Max 03

Přečtěte si více: Podrobné představení Fordu B-Max.

Gumpert Tornante

Jak už víme z minulých týdnů, Gumpert se nepustil do konstrukce Tornante tak úplně sám a vytvoření jeho kabátku nechal na firmě Carrozzeria Touring Superleggera. Vůz se tak může pochlubit atraktivnějším vzhledem, než jaký nabízí třeba model Apollo, jemuž střihli na šaty přímo Gumpertu.

Nejde přesto o žádnou pojízdnou fontánu kreativity, design vozu je relativně jednoduchý, ale právě v jednoduchosti bývá krása. Čisté a jemné linie přídě dělají z Tornante spíše vlka v rouše beránčím a i když boční a hlavně zadní partie působí přece jen „siláčtěji”, lze je stále označit za decentní.

I přes jisté kompromisy se vůz může pochlubit nekompromisní technikou, zejména pak motorem. Pod kapotou totiž najdeme dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,2 litru, která při hmotnosti 196 kilogramů nabízí výkon až 515 kW (700 koní).

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 53 - Gumpert Tornante 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 54 - Gumpert Tornante 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 55 - Gumpert Tornante 03

Přečtěte si více: Podrobné představení nového Gumpertu Tornante.

Honda Accord 2011 facelift

Omlazení Accordu je opravdu jemné a sestává pouze z přepracovaných nárazníků, nové masky chladiče a lehce modifikovaných světlometů. Na ty je Honda zřejmě obzvláště hrdá, neboť rovnou hovoří i o jejich „corner funkci” (nasvěcování ostrých zatáček, tedy hlavně těch městských) a automatickém přepínání dálkových světel.

Uvnitř najdeme změn ještě méně, podle všeho se dočkáme jen jiných možností čalounění sedadel, a tlustších zadních oken (patrně kvůli odhlučnění). Pod kapotou pak očekávejme tytéž motory se sníženou spotřebou paliva a prý i za stejným účelem modifikované převodovky. Snad to nebude znamenat jen prodloužení převodů...

Více informací ani fotografií zatím nemáme.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 56 - Honda Accord 2011 facelift 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 57 - Honda Accord 2011 facelift 03

Hyundai i40

Jak jsme již avizovali dříve, i40 se v Ženevě odhali coby kombík. Automobilka se tak rozhodla ne snad proto, že by pro ni kombi bylo takové terno, ale spíše proto, že právě praktičtější verze je tou pravou novinkou vyhrazenou Evropanům. Sedan, jenž se na trhu objeví později během letošního roku, bude zřejmě totožný se Sonatou, která se dnes prodává v Americe nebo v Asii.

Automobilka o i40 říká, že jde o první model značky, který byl kompletně vyvinut v Evropě a ušit na míru zdejším potřebám. Nejde přitom jen specifickou karoserii, ale i motory nebo výbavu. Přesto vzhled vozu zůstává velmi blízký tomu, který již známe ze současné Sonaty a i ztvárnění zádě se drží jejího „fluidního designu”. Linie střechy i samotných koncových partií je tak poměrně a snaží se nedávat příliš najevo, že jde o kombi. Ostatně vůz rozhodně nebude žádným stěhovákem, „lifestylové kombi” je to, jak se podobným výtvorům říká.

Pod kapotou i40 najdeme prý řadu benzinových i naftových motorů, konkrétně ale automobilka zmiňuje jen turbodiesel 1,7 s výkonem 85 nebo 100 kW (115 a 136 koní), přičemž slabší verze se bude chlubit i kombinovanou spotřebou nafty ve výši 4,3 litru na 100 km. Předpokládáme však, že tento motor v nabídce doplní přinejmenším nejnovější benzinové 1,6 a 2,0 s přímým vstřikováním a výkonem až 103 resp. 125 kW (140 a 170 koní), jež známe z nového Velosteru.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 58 - Hyundai i40 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 59 - Hyundai i40 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 60 - Hyundai i40 03

Přečtěte si více: Kompletní odhalení nového Hyundai i40.

Hyundai Veloster v evropské verzi

Hyundai Veloster se poprvé oficiálně představil již na autosalonu v Detroitu, jak už ale místo jeho premiéry naznačuje, světu se tam ukázalo jeho americké provedení. Vůz se ale bude prodávat i v Evropě a ačkoli nelze očekávat žádné větší designové či koncepční změny, bude jeho zdejší provedení přece jen odlišné.

Podle dostupných informací se má lišit nabídkou motorů a převodovek. Zatímco americkou verzi pohání pouze jedině atmosféricky plněná benzinová jedna-šestka, na starém kontinentu bychom se měli setkat i s její výkonnější, přeplňovanou verzí. K dispozici by navíc měly být i naftové motory, bez kterých to dnes v Evropě tak nějak nejde.

Jakékoli detaily jsou ale zatím ryze spekulativní, jistě víme jen to, že se „evropský” Veloster v Ženevě ukáže.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 61 - Hyundai Veloster 05Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 62 - Hyundai Veloster 06Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 63 - Hyundai Veloster 28

Přečtěte si více: Představení Hyundai Veloster po detroitské premiéře.

Chevrolet Aveo sedan

Chevrolet na letošním autosalonu v Detroitu ukázal světu model Sonic sedan, který nebyl ničím jiným, než novým Aveem s kufrem. Ženevská premiéra Avea sedan tak po odhalení Sonicu nebude žádným šokem, dokonce i uvolněné fotografie jsou stejné jako při lednové premiéře americké verze tohoto vozu. Podstatnou informací je tedy v prvé řadě to, že se sedan, což není v Evropě zrovna nejpopulárnější typ karoserie, bude v případě Aveo na starém kontinentu vůbec prodávat. Druhou pak to, s jakou technikou nastoupí. Ale vezměme to všechno pěkně po pořádku.

Aveo jsme vám coby hatchback představili již při jeho premiéře loni v Paříži, později jsme přidali i první videa s ním. Sedan od hatchbacku pochopitelně přebírá celou řadu designových prvků a při pohledu zepředu nabízí bez stejně dramatický vzhled se zdvojenými světlomety, dvojitou maskou chladiče a vcelku masivním předním nárazníkem. Výrazná je i stoupající linie boků karoserie, která spolu s lehce „vytaženými” lemy podběhů kol dodává vzhledem k jeho třídě a reálným možnostem snad až neadekvátně silácký styl. Sedan je ale díky celkem vkusně naroubované zádi přece jen kozervativnější a i Chevrolet očekává, že na rozdíl od hatchbacku osloví spíše starší klientelu.

Mezi motory najdeme čtyři zážehové a dva vznětové agregáty. Benzin chutná čtyřválcům 1,2 l o výkonech 70 k a 86 k, 1,4 l o výkonu 100 k a 1,6 l s 115 koňmi. Naftu má raději dvojice motorů 1,3 l naladěná na výkon 75 resp. 95 koní.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 64 - Chevrolet Aveo sedan 2011 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 65 - Chevrolet Aveo sedan 2011 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 66 - Chevrolet Aveo sedan 2011 03

Přečtěte si více: Podrobné informace o vzhledu i technice Avea Sedan.

Chevrolet Cruze Hatchback - sériová podoba

Nad tím, že máme první snímek sériového provedení pětidvéřového Cruze, jsme jásali již na začátku února. Jak se však později ukázalo, šlo jen o představu schopného grafika a my jsme měli akorát z ostudy kabát.

Dnes už jsme si naprosto jisti, že první fotografie produkční podoby hatchbacku skutečně máme, neboť pocházejí přímo od Chevroletu. Od pařížského konceptu se liší vcelku očekávaným způsobem, když pozbyl proužek LED světel v předním nárazníku, přední světlomety s modrým nádechem a ty zadní s čirým překrytím.

Jsou to skutečně všechny změny, které koncept postihly, nedá se ale říci, že by byly nevýznamné. Cruze Hatchback tím přece jen ztratil trochu ze své atraktivity a působí poněkud usedleji. Na druhou stranu působí stále dynamičtěji než sedan, který se dnes řadí mezi ty konzervativnější vozy své třídy.

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 67 - Chevrolet Cruze Hatchback produkcni 01Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 68 - Chevrolet Cruze Hatchback produkcni 02Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek - 69 - Chevrolet Cruze Hatchback produkcni 03

Přečtěte si více: Více informací a fotografií sériového provedení Chevy Cruze s pěti dveřmi.

Infiniti Etherea

Infiniti již minulý týden avizovalo, že do Ženevy přiveze koncept luxusního kompaktního vozu. Nepadlo tehdy ani to, jak se novinka bude jmenovat, ale my jsme vypátrali, že by jméno mohlo mít podobu „Eftheria”, neboť takto se jmenovaly soubory s rendery konceptu na webu automobilky.

Nakonec to byl jen zastírací manévr a skutečné jméno novinky zní Etherea. K tomu je třeba dodat, že kompakt je to leda na poměry Infiniti, neboť o malý vůz rozhodně nejde. Etherea měří na délku 4,4 metru a i její ostatní, přesnými čísly zatím nevyjádřené proporce vypadají z uvolněných obrázků relativně mohutně.

Pokud jste navíc čekali něco jako hatchback či kupé, jste na špatné stopě, vůz je klasickým produktem dneška - je crossoverem neboli křížencem několika automobilových tříd. Automobilka říká, že jde o kupé a hatchback v jednom, my přidáme ještě SUV, MPV a sedan. Vůz totiž disponuje zvýšenou stavbou i podvozkem a naznačeným kufrem klasického sedanu na zádi.

Přečtěte si více: Podrobné představení konceptu Infiniti Etherea..

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.