Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Americká” spotřeba hybridního Bentley nejlépe připomíná úskalí tohoto typu aut
9.10.2020 | Petr Prokopec
V Evropě hybridy vypadají jako modré z nebe, je to ale jen tím, že jsou místními pravidly pro měření spotřeby resp. emisí CO2 uměle zvýhodňovány. Stačí měřit jinde a pravda se ukáže.
Pokud se podíváte do technických parametrů Bentley Bentayga Hybrid a máte určité ekologické cítění, pak vám nejspíše přijde jako hotový ideál. Na jedné straně je 449 koní výkonu, 700 Nm točivého momentu a sprint na stovku za 5,5 sekundy, na straně druhé pak průměrná spotřeba 3,5 l/100 km, emise CO2 jen 79 g/km a dojezd 43 km na elektřinu či 747 km celkově. Něčemu takovému lze jen stěží odolat, zvláště pokud si luxusní britské SUV můžete dovolit. Je však třeba dodat, že z reality budete podobným způsobem nadšeni jen stěží.
Výše zmíněná data totiž platí na starém kontinentu. Ten sice již nějaký ten pátek měří spotřebu metodikou WLTP, která sice reflektuje skutečný svět více než předchozí cyklus NEDC, v případě hybridních aut se ale pořád pohybuje kdesi ve virtuální realitě. Evropská metodika zkrátka postaví do testu hybridní vůz s plně nabitými akumulátory a kalkuluje jen s benzinem, který při tomto testu spálí navíc. Že povětšinou spotřebovává elektrickou energii, která také musela nějak vzniknout, prostě neřeší. A že majitelé mohou jet třeba z Prahy do Paříže, kdy jejich byť udávané spotřebě nepomůže nabití akumulátorů doma už u Plzně, také ne.
Stačí se však přesunout za oceán a rázem se tovární hodnoty dramaticky mění. Agentura pro ochranu životního prostředí EPA, která na jejich publikaci dohlíží, totiž podobné hry nehraje a udává skutečně spotřebu paliva mnohem realističtějším způsobem. A britský zázrak rázem odhalí svou mnohem obyčejnější tvář.
Bentayga Hybrid tak dle oficiální americké certifikace dosahuje 12,4litrového průměru, přičemž ve městě si řekne o 13,8 litru paliva a mimo město, tedy na dálnici, o 11,2 litru. To jsou násobně horší data než v Evropě, znalé ale nepřekvapí, protože plug-in hybridy samotnou provozní efektivitu auta nikam neposouvají, tedy rozhodně ne vpřed. Jasně patrné je to v kontextu parametrů spojených s ryze benzinovou osmiválcovou verzí. Ta je dokonce v jednom ohledu úspornější než hybridní model.
Bentayga 4,0 V8 zvládá dle agentury EPA jezdit za 13,8 litru v průměru, čímž za svým příbuzným, jenž dostal do vínku třílitrový šestiválec a elektromotor, zaostává. Ovšem jakmile najede na dálnici, může počítat s 10,2litrovým průměrem. Kromě toho je třeba dodat, že osmiválcové provedení disponuje 550 koňmi, s nimiž zvládá stovku za 4,5 sekundy. Benzinový model je tedy výkonnější i rychlejší, navíc na dálnici i úspornější než Bentayga Hybrid. Protože s sebou nemusí převážet celé to hybridní divadlo.
Tato data připomínají, že hybridizace má smysl jen při určitém jízdním profilu, který zdaleka není vlastní většině řidičů, natož pak všem. Při efektivní mimoměstské jízdě nemá hybrid jak pomoci a je jen přítěží navíc. Pomoci může nejvíce při popojíždění ve městě, ne pro každého je ale denním chlebem cesta do práce napříč Prahou. Pravidla EU přesto hybridy staví do mnohonásobně lepšího světla a podle toho je zvýhodňují bez ohledu na způsob využití. Že tím reálné efektivitě prodávaných aut nepomáhá, jistě nemusíme dodávat.
Bentley Bentayga Hybrid se sice v Evropě tváří úsporně, za tím však stojí pouze záměrná benevolentnost oficiální metodiky měření spotřeby, která tento druh pohonu uměle zvýhodňuje. Ve Státech se o neděje a na dálnici je rázem úspornější i lehčí osmiválcové provedení. Foto: Bentley
Zdroj: EPA
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch