500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition

BMW po dvou letech znovu ovládlo německý šampionát cestovních aut. Nejen Němcům nabízí jako oslavu upravenou M4 s výkonem 500 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition

17.10.2016 | Petr Miler | 10 příspěvků

500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW po dvou letech znovu ovládlo německý šampionát cestovních aut. Nejen Němcům nabízí jako oslavu upravenou M4 s výkonem 500 koní.

Pokud nyní zažíváte silný pocit déjà-vu, není to jen blud, jedno BMW M4 DTM Champion Edition už jsme vám představovali. Stalo se to v roce 2014, kdy BMW ovládlo právě německý šampionát cestovních aut. A protože jej po dvou letech ovládlo znovu, přichází znovu i s oslavnou edicí své M4, tentokrát je ale přece jen zajímavější.

Ve své podstatě jde o jinak pojmenovanou M4 GTS, tedy nejvýkonnější a nejrychlejší M4, která kdy vznikla. To zase tak zajímavě nezní, ale jen do chvíle, než si uvědomíme, že GTS je dávno vyprodané a DTM Champion Edition dává dalších 200 možností dostat se k celé jeho technice včetně vstřikování vody do motoru. Přesně v tolika provedení totiž novinka vznikne.

Podstatou výjimečnosti tohoto vozu je tedy motor, který je oproti standardnímu provedení naladěn na výkon až 368 kW (500 koní) a točivý moment nejvýše 600 Nm. To jsou o 69 koní a 50 Nm lepší hodnoty než u standardu, které se spolu s (u této konkrétní verze) blíže neupřesněným snížením hmotnosti starají o vpravdě výjimečnou dynamiku - akceleraci na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Snad jsou tyto údaje realističtější než udávaná spotřebě paliva 8,5 litru benzinu na 100 km.

O převodovce se BMW ve své tiskové zprávě nezmiňuje, překvapení ale nečekejme - má-li GTS jen dvouspojkový automat, DTM CE jej bude mít též. U zbytku techniky byla automobilka alespoň o trochu sdílnější - slibuje nastavení podvozku vyvinuté lidmi z divize Motorsport se zkušenostmi právě z DTM, dost pravděpodobně ale půjde znovu „jen” o řešení známá z verze GTS. Dále tu máme karbonovou střechu či kapotu, titanový výfuk a 19 resp. 20" kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. To nám znovu zní jako specifikace GTS.

U „šampionské edice” je ale nesporně výjimečný vzhled, který na vozy DTM skutečně odkazuje. Všech 200 vozů bude vyrobeno v bílém laku Alpine, který doplní „rychlé pruhy” známé hlavně ze soutěžních cestovních vozů značky. Vzhled bijce pak nepochybně doplňují i rozličné karbonové doplňky s viditelnou strukturou z tohoto materiálu, které na bílé karoserii těžko přehlédnete.

Vnitřek je na pohled „správně očesaný”, když na první pohled zaujme hlavně jednoduchostí, bílým vyrámováním a pouze dvěma černými karbonovými skořepinami s čalouněním s pomocí kůže a alcantary, kterou ostatně najdete i na volantu. I přes tento přístup mající pochopitelně za cíl minimalizaci hmotnosti, je vůz vybaven také několika komfortními libůstkami - mj. navigací, parkovacím asistentem či LED-světly.

Šéf BMW M Frank van Meel má pochopitelně radost z úspěchu i edice, dodává ale také, že: „Nikdy dříve v historii neměla žádná z našich edic tak blízko automobilovým závodům.” To zní zajímavě, nemůžeme se ale zbavit pocitu, že u takové M3 E30 byla pojítka přece jen silnější - šlo o homologační speciál, něco takového už se dnes nedělá.

Tak či onak, M4 DTM Champion Edition je zajímavé auto a pravděpodobně se po něm u dealerů zapráší stejně jako po GTS. Pokud tedy máte zájem, vyrazte k některému z nich hned teď a připravte si něco přes 4 miliony Kč - právě tolik odpovídá už známé německé ceně 148 500 Eur vč. tamní DPH.


500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 1 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 01500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 2 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 02500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 3 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 03
BMW M4 DTM Champion Edition se ukázala na studiových...

500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 4 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 04500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 5 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 04a500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 6 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 05500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 7 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 06500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 8 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 07500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 9 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 08500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 10 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 09500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 11 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 09a500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 12 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 09aa500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 13 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 09b500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 14 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 09c500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 15 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 10500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 16 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 10a500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 17 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 11500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 18 - BMW M4 DTM Champion Edition 2016 11a
...i prvních živých fotkách také s Marco Wittmannem, který získal letošní titul v DTM a jedno z oněch 200 aut mu BMW nadělilo

500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition - 19 - vstrikovani vody bosch 01a
Systém vstřikování vody Bosch, který dostala i tato M4

Petr Miler

Diskuze 10 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.