Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
500 koní „na vodu”, 305 km/h, 3,8 s. To je BMW M4 DTM Champion Edition
17.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW po dvou letech znovu ovládlo německý šampionát cestovních aut. Nejen Němcům nabízí jako oslavu upravenou M4 s výkonem 500 koní.
Pokud nyní zažíváte silný pocit déjà-vu, není to jen blud, jedno BMW M4 DTM Champion Edition už jsme vám představovali. Stalo se to v roce 2014, kdy BMW ovládlo právě německý šampionát cestovních aut. A protože jej po dvou letech ovládlo znovu, přichází znovu i s oslavnou edicí své M4, tentokrát je ale přece jen zajímavější.
Ve své podstatě jde o jinak pojmenovanou M4 GTS, tedy nejvýkonnější a nejrychlejší M4, která kdy vznikla. To zase tak zajímavě nezní, ale jen do chvíle, než si uvědomíme, že GTS je dávno vyprodané a DTM Champion Edition dává dalších 200 možností dostat se k celé jeho technice včetně vstřikování vody do motoru. Přesně v tolika provedení totiž novinka vznikne.
Podstatou výjimečnosti tohoto vozu je tedy motor, který je oproti standardnímu provedení naladěn na výkon až 368 kW (500 koní) a točivý moment nejvýše 600 Nm. To jsou o 69 koní a 50 Nm lepší hodnoty než u standardu, které se spolu s (u této konkrétní verze) blíže neupřesněným snížením hmotnosti starají o vpravdě výjimečnou dynamiku - akceleraci na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Snad jsou tyto údaje realističtější než udávaná spotřebě paliva 8,5 litru benzinu na 100 km.
O převodovce se BMW ve své tiskové zprávě nezmiňuje, překvapení ale nečekejme - má-li GTS jen dvouspojkový automat, DTM CE jej bude mít též. U zbytku techniky byla automobilka alespoň o trochu sdílnější - slibuje nastavení podvozku vyvinuté lidmi z divize Motorsport se zkušenostmi právě z DTM, dost pravděpodobně ale půjde znovu „jen” o řešení známá z verze GTS. Dále tu máme karbonovou střechu či kapotu, titanový výfuk a 19 resp. 20" kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. To nám znovu zní jako specifikace GTS.
U „šampionské edice” je ale nesporně výjimečný vzhled, který na vozy DTM skutečně odkazuje. Všech 200 vozů bude vyrobeno v bílém laku Alpine, který doplní „rychlé pruhy” známé hlavně ze soutěžních cestovních vozů značky. Vzhled bijce pak nepochybně doplňují i rozličné karbonové doplňky s viditelnou strukturou z tohoto materiálu, které na bílé karoserii těžko přehlédnete.
Vnitřek je na pohled „správně očesaný”, když na první pohled zaujme hlavně jednoduchostí, bílým vyrámováním a pouze dvěma černými karbonovými skořepinami s čalouněním s pomocí kůže a alcantary, kterou ostatně najdete i na volantu. I přes tento přístup mající pochopitelně za cíl minimalizaci hmotnosti, je vůz vybaven také několika komfortními libůstkami - mj. navigací, parkovacím asistentem či LED-světly.
Šéf BMW M Frank van Meel má pochopitelně radost z úspěchu i edice, dodává ale také, že: „Nikdy dříve v historii neměla žádná z našich edic tak blízko automobilovým závodům.” To zní zajímavě, nemůžeme se ale zbavit pocitu, že u takové M3 E30 byla pojítka přece jen silnější - šlo o homologační speciál, něco takového už se dnes nedělá.
Tak či onak, M4 DTM Champion Edition je zajímavé auto a pravděpodobně se po něm u dealerů zapráší stejně jako po GTS. Pokud tedy máte zájem, vyrazte k některému z nich hned teď a připravte si něco přes 4 miliony Kč - právě tolik odpovídá už známé německé ceně 148 500 Eur vč. tamní DPH.
BMW M4 DTM Champion Edition se ukázala na studiových...
...i prvních živých fotkách také s Marco Wittmannem, který získal letošní titul v DTM a jedno z oněch 200 aut mu BMW nadělilo
Systém vstřikování vody Bosch, který dostala i tato M4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien