Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné?

Italská kráska nakonec slibuje 241 koní a jiné rozměry. Známe také podrobnosti o přetížení, nabídce barev, litých kol nebo čalounění interiéru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné?

28.8.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská kráska nakonec slibuje 241 koní a jiné rozměry. Známe také podrobnosti o přetížení, nabídce barev, litých kol nebo čalounění interiéru.

Malé italské kupé je pomalu jako Columbova žena. Tedy s tím rozdílem, že zatímco choť televizního detektiva nikdy nikdo neviděl, Alfa Romeo 4C se již ukázala na celé řadě fotografií, videí a dokonce nejednom autosalonu. Navíc již byla spuštěna výroba, v showroomech však sporťáček ještě nepotkáte. Počítá se totiž s tím, že první várka vozů nazvaná „Launch Edition“ bude k mání až někdy na počátku příštího roku. K dealerům ale již dorazily snad finální brožury, na jejichž základě mohou kupé začít nabízet.

Ačkoliv tak pro mnohé budou následné informace nošením dříví do lesa, tu cestu s nimi ujít musíme. Upřesňují totiž třeba i rozměry, o kterých jsme si dávno mysleli, že jsou dávno dané. Realita však ukazuje, že nikoliv. „Nová“ délka tak činí 3 989 mm, šířka 1 864 mm (2 090 mm se zpětnými zrcátky), výška 1 183 mm a rozvor 2 380 mm. Ohlášená suchá hmotnost 895 zůstává nezměněna, stejně jako 1,8litrový objem přeplňovaného čtyřválce.

Upřesnění ovšem přichází v rámci výkonu, který narost o jednoho koníka na 241 koní. Točivý moment 350 Nm se ale již nepohnul ani o píď, stejná tak zůstává i akcelerace z klidu na stovku za 4,5 sekundy nebo dříve upřesněná nejvyšší rychlost 258 km/h. Nově ale můžeme dodat údaje o deceleraci, kdy ze stovky plně zastavíte na 36 metrech. Při tom na vás působí maximální síla 1,25 g, v zatáčkách lze pak dosáhnout přetížení 1,1 g.

V případě praktických informací víme o zavazadlovém prostoru, který nabídne nepříliš enormních 110 litrů, do palivové nádrže se pak litrů vejde 40. Udávaná spotřeba ve městě má přitom činit 9,8 l/100 km, zatímco mimo město má Alfa Romeo 4C jezdit za pět litrů. Průměr byl pak vypočítán na 6,8 l/100 km, což má odpovídat 157 gramům emisí CO2 na kilometr. V rámci norem není problémem splnění Euro 6.

Co se týče samotné výbavy, pak v rámci litých kol je možné vybírat ze čtyř designů ve velikostech od 17 do 19 palců. Brzdové třmeny lze nechat nalakovat šedou, červenou, žlutou nebo černou, v tmavém odstínu pak mohou být vyvedena i zpětná zrcátka. Koncovka výfuku se naopak může lesknout, záď lze ozdobit malým spoilerem a boky či přední kapotu několika grafickými motivy.

Na výběr je pak šest barev karoserie, zatímco pro interiér je možné volit prakticky jen mezi černou a červenou. V těchto odstínech pak mohou být vyvedena i sportovní sedadla, kdy volit můžete mezi standardní látkou, kůží nebo kombinací kůže a mikrovlákna. Z dalších prvků lze zmínit třeba hasicí přístroj, chybět nebudou ani zvýhodněné pakety.

Nyní tak snad o Alfě Romeo 4C víme opravdu vše, až na zmiňované datum prodeje a případnou českou cenu. Doufáme ale, že nejpozději letos italská automobilka obě „křivdy“ napraví. Přeci jen, věčný hon za chimérou se časem může omrzet.


Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné? - 1 - Alfa Romeo 4C nove detaily 01Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné? - 2 - Alfa Romeo 4C nove detaily 02Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné? - 3 - Alfa Romeo 4C nove detaily 03Alfa Romeo 4C: venku jsou nové detaily o technice a výbavě, jsou už konečné? - 4 - Alfa Romeo 4C nove detaily 04
Soudě podle jazyka unikly na internet části brožury německých či rakouských prodejců

Zdroj: AutoEdizione

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.