Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo odhalila motory pro nový sedan, 2,9 V6 turbo pošle na kola 480 koní
17.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka v červnu 2015 nedorazí se jménem Giulia, Skutečné jméno vozu neznáme, jeho motory ale už ano.
Alfa Romeo kdysi bývala značkou, která kdysi měla respekt nejen na silnicích, ale rovněž na závodních okruzích. Tyto doby však již dávno vzaly za své a milánská značka je dnes ještě větším stínem své vlastní minulosti, než jakým je nová generace Fordu Mondeo. Italové v čele se Sergio Marchionnem ovšem plánují návrat na výsluní, ke kterému by mělo dojít nejpozději v roce 2018. V ten moment by totiž Alfa Romeo chtěla prodávat 400 000 nových aut ročně, což není zrovna skromný odhad. Zvláště v kontextu s loňskými registracemi, které činily pouhých 74 tisíc.
K dosažení nemalého prodejního výsledku by značce měla pomoci ofenziva osmi nových modelů, z nichž nejzásadnější bude sedan konkurující BMW řady 3 a SUV, které by se pro změnu mělo postavit modelu X3. Obě novinky mají dorazit do showroomů v roce 2016, první z nich ovšem spatříme již 25. června roku příštího. V ten moment totiž Alfa Romeo bude slavit 105. výročí své existence, díky čemuž by sedan měl být s největší pravděpodobností odhalen ve firemním muzeu v Arese poblíž Milána.
Dosud se přitom mělo za to, že novinka ponese název Giulia. Nové informace však naznačují, že projekt s interním označením 952 nakonec dorazí se zcela jiným označením. To aktuálně známé není, o technice však již víme dost. Začít přitom můžeme novou platformou Giorgio, která standardně počítá s pohonem zadních kol. Mimo to ovšem bude k mání také verze osazená systémem 4x4. Toto provedení bude přitom jediné, na které vsadí zmiňované SUV, jež se pyšní interním kódem 949.
Vraťme se ale zpátky k sedanu, který zpočátku dorazí se dvěma benzinovými a jedním dieselovým motorem. „Vonnější“ výpary bude primárně zastupovat 2,9litrový šestiválec, který je odvozen od třílitru, jež pro Maserati vyvinulo Ferrari. Dosahovat by přitom měl výkonu 480 koní. Mimo to ovšem dorazí také dvoulitrový čtyřválec Global Medium Engine s přeplňováním a přímým vstřikováním, který by měl tvořit většinu prodejů. Počítat přitom máme se škálou od 180 do 330 koní.
Zatímco přitom u vrcholné pohonné jednotky se dá očekávat pouze automatická převodovka, čtyřválec již bude možné spřáhnout také s manuálem. Výkon v tomto případě zamíří na zadní či všechna čtyři kola, což lze říci rovněž o 2,2litrovém čtyřválcovém turbodieselu. Ten přitom bude produkovat výkony od 135 do 210 koní.
Mimo to Alfa Romeo pracuje také na nové verzi třílitrového šestiválce od VM Motori, jež by měl dosáhnout 340 koní. K mání však bude pouze pod kapotou zmiňovaného SUV, kde veškerý výkn přenese automat na všechna čtyři kola. Mimo to ovšem s tímto modelem bude možné spojit i stávající verzi agregátu, která produkuje 275 koní.
Dieselový šestiválec by ovšem neměl chybět pod kapotou většího sedanu, který je dalším z oněch osmi nových modelů. Dosáhnout by měl délky 4,9 metru, přičemž konkurovat má BMW řady 5. Šéf Alfy Romeo Harald Wester pak tuto novinku popsal jako „sportovní a prestižní“, což má zjevně spojitost s příbuzenským vztahem s Maserati Ghibli.
To jsme se ale dostali daleko do budoucnosti, pročež se ještě jednou vrátíme k sedanu menšímu. Ten by dále měl být k dispozici také s 1,4litrovým a 1,8litrovým benzinovým turbomotorem, stejně jako s 1,6litrovým dieselem. Výkonově by přitom agregáty měly pokrýt škálu od 110 do 200 koní. To je ale z někdejší Anonima Lombarda Fabbrica Automobili pro dnešek vše...
O technice nové Alfy Romeo toho již víme dostatek, vzhled je však prozatím stále předmětem spekulací
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry