Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo představila úžasnou novinku, zazdila ji příšernými fotkami z Photoshopu
3.3.2020 | Petr Prokopec
Cosi o italském šlendriánu napadne člověka při pohledu na fotky, které doprovází odhalení nejnovější Alfy Romeo. Před pár lety by takové rendery asi nikoho nedráždily, dnes jsou pěstí na oko.
O kvalitách vozů značky Alfa Romeo si každý může myslet, co chce. Jednu věc nicméně zpochybnit nelze, a tou je přitažlivost jejich designu. V posledních letech to platí především o sedanu Giulia, který by zejména německou konkurenci vzhledově zastínil i ve chvíli, když by jeho karoserie byla pokrytá blátem od podlahy až po střechu. Nyní se navíc Italové rozhodli všemu nasadit korunu a vyrukovali s novou limitovanou sérií GTA, jejíž součástí je také provedení GTAm. Přitom se ovšem dopustili nemalého faux pax, které na jejich novinku zbytečně vrhá negativní světlo ještě dříve, než ji začali prodávat.
Jde o první tři snímky v níže přiložené fotogalerii. Giulia GTAm na nich řádí na okruhu, což samozřejmě není nic špatného, pro závodní tratě ostatně tato verze byla zrozena. Ovšem problémem je, že nic z toho, co na snímcích vidíte, není reálné. Podobné vějičky se dnes nejen v automobilovém průmyslu používají běžně, ovšem kvalita, s jakou Italové přišli, se nevidí ani v několik let starých počítačových hrách. Kdyby si tedy Alfa Romeo podobné „opíjení rohlíkem“ odpustila, rozhodně by udělala lépe.
Zvláště proto, že hlavně ono provedení GTAm nikterak nepotřebuje uměle navyšovat přitažlivost. Stačí jen pohlédnout na mohutné zadní křídlo či 20palcová litá kola s centrální maticí, a rázem se většině lidí rozklepou kolena. Novinka toho přitom nabízí daleko více, neboť Alfa Romeo neponechala nedotčený jak exteriér, tak interiér, motorový prostor či podvozek. Využita přitom byla v hojné míře karbonová vlákna, což nakonec u této varianty vedlo ke 100kilové dietě a finální hmotnosti 1 520 kilogramů.
Zvnějšku vůz těží že spolupráce se závodním týmem Sauber F1, jenž ovlivnil nejen tvar zadních křídel, ale také předního aktivního spoileru. S pomocí modifikovaných prahů tak výrazně narostl přítlak, povšimnout si ale můžeme rovněž vystouplých zadních lemů. Za tím stojí rozšíření rozchodu kol, sada nových pružin, tlumičů a objímek pak sedan poslala o 50 milimetrů blíže k zemi. Již ve statickém stavu tak GTAm působí velmi agresivně, o to smutnější jsou ony nepovedené digitální hrátky.
Tuto sérii snímků ale již pusťme z hlavy, místo toho zamíříme pod kapotu. Přeplňovaný 2,9litrový šestiválec s kořeny u Ferrari se dočkal navýšení výkonu z 510 na 540 koní. Ty jsou navíc slyšitelné patřičně do dálky, neboť o působivý soundtrack se nově starý výfukový systém Akrapovič. Stovku Giulia GTAm zvládne při využití systému Launch Control již za 3,6 sekundy.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde největší novinkou je integrace ochranné klece. Ta se nastěhovala na místo zadních sedadel, ovšem jen u oné extrémnější varianty GTAm. Giulia GTA je oproti tomu nadále čtyřmístná, přičemž byla více uzpůsobena každodennímu provozu. Na zádi proto chybí výrazné křídlo a lehce odlišný je i čelní spoiler, zatímco uvnitř je dále možné počítat jen se standardními pásy a nikoliv šestibodovými od firmy Sabelt.
Lze už jen dodat, že Alfa Romeo vyrobí celkově jen 500 exemplářů, přičemž je otázkou, kolik lidí sáhne po provedení GTA a kolik po extrémnější variantě GTAm. Nicméně kromě vozu mohou majitelé počítat také s kompletním závodním outfitem, neboť součástí balíčku je rovněž závodní helma Bell a kombinéza, rukavice a boty od Alpinestars. Dále nechybí potah od Goodwoolu, třešinkou na dortu je pak kurz sportovní jízdy v Alfa Romeo Driving Academy.
Alfa Romeo Giulia GTAm se ukázala na opravdu tragických vizualizacích...
...na reálných, maximálně upravených fotkách vypadá lépe
Kromě extrémní verze bude k mání i civilnější provedení GTA
Zdroj: Alfa Romeo
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 2 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 3 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 4 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda