Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S VW i Škodou to zůstává nahnuté, na svém největším trhu padají o 40 a 68 procent
22.10.2021 | Petr Miler
Klíčové značky koncernu Volkswagen letos trápí enormní propady popularity a výjimkou není ani země, kde nelze vše svádět na zádrhele v dodavatelských řetězcích. VW i se Škodou dál táhnou dolů prodeje aut v celé Číně.
Nad nebývalými propady prodejů Volkswagenu a Škody v Číně jsme se letos pozastavovali již několikrát. Ve větší míře jsme tak učili na přelomu druhého a třetího kvartálu, kdy nejprve Škoda přiznala, že situace je opravdu zlá a později se ukázalo, že pozice Volkswagenu též rychle slábne. Spekulovali jsme tehdy o možných důvodech souvisejících s odfláknutou pasivní bezpečností některých čínských modelů VW. Mluvčí německé automobilky nám k tomu tehdy řekl, že situace je daná nedostatkem čipů a brzy bude: „Alles in Ordnung,” tedy vše v pořádku. Situace se prý měla zlepšit už v druhé polovině roku.
Dnes už bezpečně víme, že nic takového se nestalo a situace se spíše dále zhoršuje. V Číně ale pořád není tak kritická - tamní výrobci, mezi které se díky lokálním joint-venture řadí i VW se Škodou, nemají s nedostatkem dílů takový problém jako ti evropští. Za velkou zdí se tak v září podle dat tamní asociace CAAM prodalo 2,067 milionu vozů, což je o 19,6 % méně než loni. To je pochopitelně výrazný propad, je ale třeba se ptát, kdo je jeho strůjcem a kdo jeho obětí. V tomto případě to bohužel pro koncern VW nevypadá tak, že by padal s trhem, ale spíše táhne celý trh dolů.
VW totiž v září prodal 176 757 vozů, což je pravda více než okolo 110 tisíc prodaných aut v červnu a červenci, pořád je to ale o masivních 115 tisíc a 40 procent aut méně než loni. Uvážíme-li, že celý meziroční propad čínského trhu nominálně představuje pár set tisíc aut, má na něm VW coby tamní největší značka lví podíl. A jeho „dcery” mu moc nepomáhají.
Škoda spadla na pouhých 6 600 prodaných aut, to je pokles dokonce o 68 %, Audi je jen s 28 742 prodanými auty dole o víc jak 60 %. A opravdu to není tak, že by všechno padalo s jedné příčiny - nízkonákladová Jetta, kterou VW stoprocentně nebude prioritizovat při výrobních nesnázích, zaznamenala 17 888 prodeji meziroční růst o skoro 20 % a má za sebou dokonce nejlepší prodejní měsíc od počátku své existence.
V Číně tak rozhodně není „Alles in Ordnung” a ve stínu všeho, co jsme od VW slyšeli a co vidíme na základě hrubých dat, už nevíme, čemu máme věřit. Příčiny budou zřejmě komplexní a Němci si z nich vybírají jen ty, které staví celou mizérii do alespoň trochu lepšího světla. Jedna věc je ale jistá - Škoda v Číně rozhodně nedojíždí na nedostatek dílů a s pouhými 34 400 prodanými vozy za 9 letošních měsíců bude mít co dělat, aby vyrovnala výsledek z vůbec prvního celého roku, kdy v Číně působila. To na kalendáři svítila číslice 2008 a Škoda si připsala 60 340 prodejů. V roce 2018 jich bylo 352 000, letos zatím není ani na desetině tohoto čísla...
VW se v Číně daří tak málo jako dlouho ne, pár modelů ale na zákazníky funguje. Třeba Tiguan (zde ve verzi X) i nyní meziročně prodejně roste, s ním i menší SUV Tharu. Naprostá většina typů ale zachází na úbytě. Foto: Volkswagen
Zdroj dat: CAAM
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva