Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Auta s nejvíce poruchovými automaty podle Američanů: I u nás jich koupíte několik
24.11.2020 | Petr Prokopec
Převodovky jsou po motoru obvykle tou nejdražší věcí, která se v autě může pokazit. Je tedy žádoucí se vyhnout automoblům, u nichž se porouchávají nejčastěji než u jiných.
Americký magazín Consumer Reports před pár dny zveřejnil svůj tradiční žebříček spolehlivosti aut. Je zaměřen obecně a byť jistě nelze doporučit žádný z vozů, které uvádí jako obecně nejproblematičtější, některá auta mohou kupříkladu trápit opakované potíže s palubní elektronikou, jež spoustu zákazníků zajímat vůbec nemusí.
Pokud vás tedy zajímají spíše potíže s technikou, CR zkoumá také dílčí součásti a mezi nimi i převodovky. Ty mohou představovat stěžejní rozdíl mezi vlastnictvím vysněného automobilu a noční můrou, neboť jsou obvykle druhým nejdražším dílem po motoru, který na autě může „odejít”. A platí to hlavně o těch automatických.
Dle hlavního mechanika magazínu Johna Ibbotsona tím ovšem nesnáze motoristů nekončí. Komplexnost moderních převodovek většinu servisů vede k tomu, že zákazníky buď odmítají, nebo jim rovnou nabízí výměnu. A to je ta nejdražší možná varianta.
Jakým autům byste se tedy měli vyhnout, abyste nenarazili na stejné potíže, které musí řešit řada Američanů? Dobrou zprávou je, že stejně jako v případě pohonných jednotek okupují žebříček zejména vozy, které na našem trhu nejsou k mání. Patří mezi ně GMC Acadia, GMC Terrain/Chevrolet Equinox, Infiniti QX60 a Nissany Maxima, Sentra a Versa Note. S čím se naopak u nás setkat můžete, to je Ford Focus, Jeep Wrangler a Nissany Pathfinder a Rogue (u nás X-Trail).
Z výše zmíněného vyplývá, že více než polovinu žebříčku okupuje japonská automobilka, která spíše než prodejními úspěchy v posledních letech proslula štvanicí na svého bývalého šéfa. Nissan přitom dojíždí hlavně na častou instalaci automatů CVT, jejichž problémy trápí prakticky všechny vozy značky vyrobené v letech 2012-2015. Většina závad pak sice naštěstí byla řešena v rámci záruky, ovšem i tak se našli lidé, kteří za opravu převodovky dali přes 100 tisíc korun.
V případě Fordu Focus je problematická hlavně dvouspojková převodovka Powershift, která patří k nejznámějším kostlivcům modrého oválu. Jak naznačují majitelé i Consumer Reports, nejčastější potíže jsou spojené s trhavými rozjezdy a zaseklými či prokluzujícími rychlostmi. Motoristé s tím přitom musí tak jako u Nissanu počítat hlavně u aut z let 2012-2015, ovšem klidně již po najetí pouhých 50 tisíc kilometrů.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě Jeep Wrangler, který je oproti japonským vozům či Fordu Focus ještě docela držák. Problémy totiž povětšinou přichází až po najetí 160 tisíc kilometrů, navíc se dotýkají hlavně modelového roku 2010. U těch dochází na únik převodového oleje, kromě toho někteří majitelé zmiňují také prokluzování spojky a nemožnost zařazení některých stupňů. Nepřízeň osudu tak dopadá na vlastníky manuálů i automatů.
Lze pak už jen dodat, že namísto Fordu Focus je magazínem doporučována spíše Toyota Corolla, zatímco zájemci o Jeep by raději měli skončit u Toyoty FJ Cruiser. Pokud by vám pak v hledáčku skončil Nissan X-Trail, sáhněte spíše po Hondě CR-V, zatímco Pathfinder by měla ideálně zastoupit Honda Pilot. V Evropě lze ale pochopitelně najít i jiné alternativy.
Magazín Consumer Reports vybral auta, kterým se nejčastěji porouchává převodovka. Nissany Maxima, Sentra, Versa Note a GMC Acadia, GMC Terrain/Chevrolet Equinox či Infiniti QX60 u nás ale nekoupíte. Foto: Automobilky
Nissany Rogue (u nás X-Trail) a Pathfinder, stejně jako na Ford Focus či Jeep Wrangler v Evropě koupit lze. V zájmu vaší peněženky od nich ale raději dejte ruce pryč. Foto: Automobilky
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 5 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 7 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva